تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820757017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدرس حوزه علمیه کرمانشاه:بهترین دعا در شب لیله الرغائب دعا برای ظهور امام زمان (ع) است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدرس حوزه علمیه کرمانشاه:بهترین دعا در شب لیله الرغائب دعا برای ظهور امام زمان (ع) است کرمانشاه - ایرنا - یکی از مدرسین حوزه علمیه کرمانشاه، شب لیله الرغائب را شب استجابت دعا دانست و گفت: بهترین دعای مسلمانان در این شب می تواند دعا برای فرج و ظهور آقا امام زمان (عج) باشد.


حجت الاسلام ˈمحمدعلی محسنیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شب جمعه اول ماه رجب را لیله الرغائب نام نهاده اند، رغائب جمع رغبه به معنی میل و آرزوست و این شب به شب آرزوها معروف شده و روایت است که همه محتاجان، نیازمندان و نیایش کنندگان به آرزوهایشان در این شب نزدیک می شوند.
وی ادامه داد: در مورد شب آرزوها به طوری که در کتاب های ادعیه آمده، ما بین مغرب و عشاء 12 رکعت نماز وارد شده است، یعنی شش نماز دو رکعتی که در هر رکعت یک مرتبه حمد، سه مرتبه سوره قدر و 12 مرتبه سوره توحید خوانده شود و بعد از نماز شخص دعا بخواند و به سجده برود و 70 مرتبه بگوید ˈ سبوحٌ قدوس رب الملائکه و الروح ˈ و سر از سجده بردارد و 70 مرتبه بگوید ˈرب اغفرلی ورحم و التجاوزعما تعلم انک انت العلی الاعظمˈ و بعد حاجات خود را بطلبد.
حجت الاسلام محسنی ادامه داد: البته در این شب قرائت قرآن، دعا، زیارت امام حسین (ع) و سایر ادعیه سفارش شده است.
این مدرس حوزه علمیه در ادامه با بیان این که ماه رجب دارای اعمال و فضایل فراوانی است، خاطرنشان ساخت: دعای زیارت رجبیه، اعمال سیزدهم رجب، اعمال ام داوود و مبعث پیامبر اکرم (ص) از جمله این مناسبتهاست که برای هر کدام اعمالی در کتب ادعیه و مفتایح ذکر شده است.
محسنی با بیان این که بهترین عبادت، ترک گناه است، گفت: جوانان ما جوانانی سالم و خوب هستند، اما توصیه می کنم که اجازه ندهند دلهایشان با گناه سیاه شده و چه خوب است در دنیایی که خطر بدحجابی، بی بندوباری، فساد و تهاجم فرهنگی آنها را تهدید می کند از گناه پرهیز کرده و خود را از این بلایا مصون نگه دارند.
وی در پایان گفت: جوانان بدانند با عبادت کم نیز به مقصودشان می رسند، به شرط این که خود را از گناه دور نگه دارند، لذا یکی دیگر از بهترین دعاها در شب های ماه رجب، عاقبت بخیری جوانان است.
7458/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن