تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820733627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت از شرکت های دانش بنیان از اولویت های دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون علمی رییس جمهوری : حمایت از شرکت های دانش بنیان از اولویت های دولت است یزد- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: حمایت از شرکتهای دانش بنیان از اولویتهای اصلی دولت است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سورنا ستاری روز پنجشنبه در جمع کارکنان پارک و علم فناوری یزد معافیت شرکت های دانش بنیان را از مالیات از جمله این حمایت های بیان کرد و افزود: این قانون از اول تیرماه اجرا می شود .
وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان مشمول این قانون باید مجوز از پارک علم فناوری دریافت کرده باشند، اظهار داشت: در راستای اجرای این قانون توسعه فناروی ، صادارت و فروش محصولات این شرکت ها به راحتی صورت می گیرد .
ستاری ادامه داد: همچنین تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری در اخیتار صندوق های پژوهش و فناوری قرار می گیرد تا شرکت های دانش بنیان از آن بهره مند شوند .
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه زیر ساخت پارک فضا نیست ، بلکه فکر ، ایده و خلاقیت است ، افزود: طبق آیین نامه ای در هفته های آینده ابلاغ می شود به ازای فروش شرکت های دانش بنیان دانشگاهها ، پنج درصد سود آن به دانشگاه باز می گردد .
ستاری با بیان اینکه اساتید دانشگاه نباید فقط درگیر بحث آموزش باشند، تأکید کرد: باید به اساتیدی که در زمینه پژوهشی با صنعت قرارداد منعقد می کنند احترام بگذاریم و به آنها ارج بنهیم .
** لزوم برنامه ریز برای ماندن نخبگان یزدی در استان
معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این نشست با بیان اینکه بزرگترین ثروت استان یزد مردمان آن است، گفت: مردم این خطه از نظر فرهنگ و تمدن در کشور نمونه و زبانزد خاص و عام است .
علی وطنی با اشاره به اینکه همچینین یزدی های در کارها خیریه ساخت دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی و توسعه مراکز علمی همیشه پیشقدم هستند، افزود: باید شرایطی فراهم شود که نخبگان در این استان بمانند و به خارج از استان عزیمت نکنند .
وی با بیان اینکه توسعه فناوری در این استان مطرح است، گفت: باید قدم های اساسی و بسترهای اساسی در استان ایجاد شود که فرزندان آن با سطح معلومات بالا در این خطه ماندگار شوند .
وطنی گفت: باید به خودمان هشدار دهیم که باید بچه های استان را نجات داد تا بقیه باور کنند که باید آنها را نجات دهند .
معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر لزوم حمایت از نخبگان تاکید کرد و افزود: مردمان سخت کوشش و با دست پینه بسته استان که متحمل زحمت فراوان می شوند واقعا شایسته خدمت هستند .
وطنی با اشاره به اینکه دنبال کارهای کوچک نباید رفت، اظهار داشت: باید از پتانسیل و ظرفیت های استان در جهت توسعه و فناوری به خوبی استفاده کرد .
وی تصریح کرد: باید در جهت توسعه فناوری حرکت کنیم و با شکل گیری کارگروه های علم و فناوری در ساختار نظام اداری استان از اساتید ، صاحبان صنایع ، نخبگان بهره های کامل را ببرید.
مطالعه جامع بررسی راهکارهای احیا و تقویت صنعت نساجی در استان ، تاسیس آزمایشگاه ملی کاشی و سرامیک از جمله پیشنهادهای بود که از سوی معاون توسعه فناوری ریاست جمهوری مطرح شد.
**هیچ محدویتی برای شرکت های دانش بنیان وجود ندارد
در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم گفت: طی سنوات گذشته 90 میلیارد ریال به دانشگاههای ، پارکها و مراکز علمی کمک کردیم .
علیرضا دلیری افزود: در سال جدید خطوط اعتباری جدید برای حمایت از شرکت های دانش بنیان راه اندازی می شود.
وی اظهار داشت: حمایت از شرکت های دانش بنیان برای پیشرفت کشور ضروری است و به همین دلیل باید امسال به گونه ای از این شرکت ها حمایت کنیم که شکوفایی اقتصاد دانش بنیان محقق شود.
استاندار یزد هم در این نشست با بیان اینکه هیچ گونه محدویتی برای شرکت های دانش بنیان وجود ندارد، افزود: در این استان تمام امکانات مهیا است و همت والای شما را می طلبد .
سیدمحمد میرمحمدی ادامه داد: تمام منابع و امکانات در استان وجود دارد تا در توسعه علم و فناروی آنگونه که شایسته است تلاش کنید.
در پایان این مراسم موافقت نامه همکاری برای حمایت از تجاری سازی طرح و شرکت های دانش بنیان فی مابین معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری و رییس پارک علم و فناوری استان یزد منعقد شد .
این موافقت نامه در هفت ماده و سه نسخه تنظیم و مدت آن تا پایان سال 1395 است کهه با توافق طرفین قابل تمدید و لغو است .
در این مراسم از شرکت های دانش بنیان استان یزد بازدید بعمل آمد.ک/3
7546/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن