تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820972769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعامل نمایندگان و مدیران توسعه استان کرمان را شتاب می بخشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تعامل نمایندگان و مدیران توسعه استان کرمان را شتاب می بخشد کرمان - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل نمایندگان و مدیران بخش های مختلف، روند توسعه استان را شتاب می بخشد و از اولویت های مجمع نمایندگان استان است.


محمدمهدی زاهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره دستاوردهای جلسات روز گذشته مجمع نمایندگان با مدیران استان افزود: در نشست با مدیران مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با توجه با این که هفته آینده جلسه ای را با وزیر ارتباطات داریم درباره مسائل و مشکلات این حوزه هماهنگی هایی انجام شد.
وی بیان کرد: از مدیران استانی خواستیم تنگناهای موجود در استان در حوزه های مختلف از جمله تلفن ثابت، تلفن همراه، زیرساخت های ICT و اینترنت و درگاه های ارتباطی را مشخص کنند تا با وزیر مطرح کنیم.
وی به نشست مجمع نمایندگان با مدیرکل اطلاعات استان اشاره کرد و گفت: مدیرکل اطلاعات مواردی در حوزه امنیت و مواد مخدر مطرح کرد و قرار شد هماهنگی انجام دهیم که نتیجه این هماهنگی جلساتی با وزیر کشور، وزیر اطلاعات و برخی مراجع کشوری و ملی برای جلوگیری از ورود موادمخدر به استان باشد که تبعات زیادی دارد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درباره نشست با مدیران صنعت، معدن و تجارت استان نیز گفت: دو نتیجه از این جلسه گرفته شد اول این که خواستیم نقشه راه استان براساس امکانات، قابلیت ها و توان های سه حوزه صنعت، معدن و تجارت در هر شهرستان طی سه ماه آینده مشخص شود.
وی افزود: باید معلوم شود برای توسعه در هر شهرستان چه کاری می توان انجام داد، چه بستری موجود است و چه سرمایه گذاری لازم است.
زاهدی بیان کرد: در همین زمینه جلسه ای با مدیران بانک های استان برگزار شد و از آنها خواهش کردیم وقتی این نقشه راه تدوین می شود و به ثمر می رسد همکاری کنند.
وی تصریح کرد: اگر تنگناهایی وجود دارد و بانک های استان نمی توانند رفع کنند ما از طریق وزارتخانه مربوط یا بانک های عامل در تهران و معاونت برنامه ریزی رییس جمهوری دنبال کنیم.
وی به نشست مشترک مدیران صنعت مس کشور با استاندار و مجمع نمایندگان نیز اشاره کرد و گفت: گلایه هایی را با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس در تهران مطرح کرده بودیم بویژه که برخی کارها را باید در کرمان انجام دهند.
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: برای مثال خریدهای شرکت مس آنچه نیاز است از استان تامین شود و دلیلی ندارد از سایر استان ها یا مرکز انجام دهند، پول که نیاز است و گردش مالی دارند در بانک های استان باشد.
وی با بیان این که بیش از 80 درصد صنعت مس ایران در استان کرمان است گفت: دلیلی ندارد این سرمایه جاهای دیگر ذخیره شود و همین جا هم می تواند گشایش اعتبار داشته باشد.
زاهدی تاکید کرد: صنعت مس باید در زمینه توسعه استان و حداقل در شهرستان هایی که معادن و صنایع مرتبط با مس وجود دارد، سرمایه گذاری هایی داشته باشد که در این نشست توافق شد کارهای خوبی انجام شود.
وی درباره نشست با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: در این نشست عنوان شد بیش از یکهزار و 600 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان استان با مدرک تحصیلی حتی لیسانس به بالا متقاضی شغل هستند که استان باید در این زمینه تمهیدی بیندیشد.
وی با اشاره به برگزاری جلسه با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، اضافه کرد: این معاونت مباحث اجتماعی و مربوط به جرایم بویژه با تکیه با خانواده و سبک زندگی را مطرح کرد و آماری که ارایه شد تاسف بار بود.
زاهدی گفت: نگرانی عمیق وجود دارد که استفاده نابجا از اینترنت و ماهواره بشدت بر سلامت خانواده و کانون گرم خانواده اثر گذاشته است.
وی بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده بسیاری از موارد طلاق به خاطر این استفاده های نابجا بوده و این که اخلاقیات در زندگی زناشویی زیر سووال رفته است.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارهای زیادی در این نشست پیشنهاد شد از جمله جوانان قبل از ازدواج دوره های آموزش مهارت زندگی را طی کنند و اکنون قانونی نیست که این آموزش ها الزامی باشد.
وی بیان کرد: مجموعه همکاران دادگستری در این زمینه برنامه ریزی کردند و انتظار داشتند مجمع نمایندگان همکاری کنند.
زاهدی، آمار طلاق را نگران کننده توصیف کرد و گفت: مسوولان بخش های مختلف با همکاری نمایندگان و مشارکت آحاد جامعه باید در جهت پایداری نهاد مقدس خانواده و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی تلاش های موثر و مستمر داشته باشند.
مجمع نمایندگان استان کرمان روز گذشته در نشست های جداگانه با مدیران استان از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیران بانک ها و صنایع مس ایران، وضعیت استان در این بخش ها و روند اجرای برنامه ها و طرح ها را بررسی کردند.ک/3
8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن