تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813152668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمانده کی فور: توافقنامه بروکسل موجب بهبود امنیت در کوزوو شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرمانده کی فور: توافقنامه بروکسل موجب بهبود امنیت در کوزوو شد ایرنا - بلگراد - فرمانده ایتالیایی نیروهای بین المللی ˈکی فورˈ مستقر در کوزوو تاکید کرد: توافقنامه بروکسل برای عادی سازی روابط بلگراد و پریشتینا موجب بهبود امنیت عمومی در کوزوو شد.


به گزارش ایرنا از منابع خبری، ˈسالواتور فاریناˈ روز چهارشنبه در نشستی با سران 4 حکومت محلی در منطقه شمال میترویتسا که اکثریت ساکنین آن را صرب ها تشکیل می دهند، همکاری حکومت های محلی با نیروهای بین المللی را برای حفظ صلح ضروری دانست.
صرب های کوزوو بیشتر در 4 منطقه شمال میترویتسا ساکن هستند که حکومت آلبانیایی تباران در پریشتینا را قبول ندارند و از قوانین صربستان پیروی می کنند.
منطقه میتروویتسا که در شمال کوزوو قرار دارد توسط رودخانه ایبرا به دو قسمت جنوبی و شمالی تقسیم شده است.
ساکنین قسمت شمالی میترویتسا را صرب ها و قسمت جنوبی آن را آلبانیایی تباران تشکیل می دهند.
فرمانده نیروهای کی فور با اشاره به اینکه پلیس کوزوو و پلیس اتحادیه اروپا موسوم به نیروهای ˈای یولکسˈ مسئولیت حفظ امنیت در شمال کوزوو را بر عهده دارند، تاکید کرد: نیروهای کی فور به عنوان خط سوم مسئولیت، برای هرگونه کمک در برقراری صلح و آرامش در سراسر کوزوو آماده است.
نیروهای بین المللی کی فور پس از پایان جنگ در کوزوو در سال 1999 میلادی با حدود 50 هزار نیرو در ماه ژوئن همین سال در کوزوو برای حفظ صلح و امنیت در سراسر کوزوو مستقر شدند.
کی فور در حال حاضر 4 هزار و 985 سرباز از 31 کشور در کوزوو دارد.
کوزوو منطقه ای در جنوب اروپا و در شبه جزیره بالکان، در سال 2008 از صربستان اعلام استقلال کرد.
اعلام استقلال این سرزمین باعث اختلاف و دو دستگی کشورها شده است.
تاکنون 106 کشور از جمله آلمان، آمریکا و بریتانیا استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته اند و برخی دیگر مانند روسیه، یونان، چین و اسپانیا از به رسمیت شناختن کوزوو به عنوان کشوری مستقل خودداری کرده اند.
صربستان اعلام استقلال کوزوو را قبول ندارد و آن را در تضاد با منشور سازمان ملل و اصول حقوق بین الملل می داند.
بر اساس قطعنامه 1244 شورای امنیت سازمان ملل متحد در ژوئن سال 1999 میلادی، هیات غیرنظامی سازمان ملل قیمومیت کوزوو را بر عهده گرفته و نیروهای ناتو موسوم به نیروهای کی فور با هدف برقراری امنیت در این منطقه مستقر هستند.
صربستان با استناد بر مفاد قطعنامه 1244 شورای امنیت سازمان ملل که در آن کوزوو بخشی از سرزمین صربستان شناحته شده است، تاکید دارد و در این رابطه از حمایت روسیه و چین به عنوان دو عضو دائم در شورای امنیت سازمان ملل برخوردار است.
اروپام**2061** 1597
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن