تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816387343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمزمه های انشعاب در حزب اسلامگرای سعادت ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زمزمه های انشعاب در حزب اسلامگرای سعادت ترکیه آنکارا- ایرنا - با مخالفت شماری از ریش سفیدان حزب اسلامگرای سعادت ترکیه با نامزدی ˈفاتح اربکانˈ فرزند ˈنجم الدین اربکانˈ نخستین نخست وزیر اسلامگرای ترکیه به رهبری این حزب زمزمه هایی مبنی بر احتمال انشعاب در این حزب مطرح شده است.


به گزارش ایرنا ، موضوع نامزدی فاتح اربکان که از هفته ها پیش در محافل سیاسی ترکیه مطرح شده بود هفته گذشته با اعلام نامزدی وی رسمیت یافت و قرار بود او در کنگره عمومی حزب اسلامگرای سعادت که روز چهارم ماه می (14 اردیبهشت ماه ) برگزار می شود به عنوان نامزد رهبری حزب شرکت کند.
کمیته مرکزی حزب اسلامگرای سعادت روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که کادر رهبری فعلی حزب در صدد است که طبق عرف چندین ساله حزب تنها با یک نامزد رهبری کنگره عمومی حزب را برگزار کند و ˈمصطفی کامالاکˈ رهبر فعلی این حزب را به عنوان تنها نامزد احراز رهبری حزب معرفی می کند.
به نوشته روزنامه جمهوریت در این بیانیه آمده است به هواداران و اعضای حزب توصیه می کنیم که برای حفظ وحدت و همبستگی میان برادران از معرفی نامزدهای دیگر و بروز دودستگی و مشاجره در حزب خودداری کنند.
رسانه های ترکیه امروز این خبر را تحت عنوان ˈتصمیمی که فرزند اربکان را شوکه کردˈ منتشر کردند و کارشناسان سیاسی معتقدند که در صورت اصرار برای لغو نامزدی ˈفاتح اربکانˈ به احتمال قوی حزب سعادت دچار انشعاب خواهد شد.
پیشتر نیز برخی از تحلیلگران سیاسی از بروز دو دستگی در داخل حزب اسلامگرای سعادت خبر داده و مدعی شده بودند که شماری از نیروهای جوان در این حزب و ˈاحمد تکدالˈ از رهبران سابق حزب ، از فرزند اربکان حمایت می کنند و گروهی دیگر از مصطفی کاملاک حمایت کرده و هیچ یک از طرفین حاضر به انصراف از نامزدی خود نیستند.
رسانه های ترکیه پیشتر از مخالفت شماری از ریش سفیدان حزب اسلامگرای سعادت ترکیه با نامزدی ˈفاتح اربکانˈ فرزند ˈنجم الدین اربکانˈ نخستین نخست وزیر اسلامگرای ترکیه به رهبری این حزب خبر داده بودند.
محافل نزدیک به حزب سعادت گفتند که شمار زیادی از ریش سفیدان حزب که دهها سال به همراه نجم الدین اربکان فعالیت سیاسی داشتند اعلام کردند که در کنگره حزب همچنان از مصطفی کامالاک رهبر فعلی حزب حمایت خواهند کرد.
پایگاه خبری ملیت در گزارشی در این باره نوشت که ˈاوغوز خان اصیل ترکˈ از ریش سفیدان حزب سعادت و رییس شورای تفکر ملی که نجم الدین اربکان بنیانگذار آن بود گفته است که در این انتخابات همچنان از مصطفی کامالاک رهبر فعلی حزب حمایت خواهد کرد.
حزب اسلامگرای سعادت در انتخابات شهرداری های ترکیه که 10 فروردین ماه گذشته برگزار شد با کسب 2.8 درصد کل آرا نسبت به آخرین انتخابات محلی که یک درصد آرا را کسب کرده بود آرای خود را 150 درصد افزایش داد.
در این انتخابات که با شرکت نامزدهای احزاب مختلف برگزار شد احزاب عدالت و توسعه ، جمهوری خواه خلق ، حرکت ملی و صلح و دمکراسی بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند و حزب سعادت در رده پنجم ایستاد.
گمانه زنی ها حاکی از آن بود که اربکان رقابت سختی را با ˈمصطفی کامالاکˈ رهبر فعلی حزب سعادت برای رهبری این حزب خواهد داشت.
ˈفاتح اربکانˈ که نام او ˈمحمدعلیˈ است ، تنها فرزند پسر نجم الدین اربکان نخستین نخست وزیر اسلامگرای ترکیه است.
وی 35 سال دارد و در رشته مهندسی الکتریک و الکترونیک از دانشگاه باشکنت آنکارا فارغ التحصیل شده است.
اربکان که در حال حاضر عضو کادر مرکزی حزب سعادت است پس از سخنان تند خود در 11 جولای 2010 میلادی علیه ˈنومان کورتولموشˈ رهبر وقت حزب ˈسعادتˈ در جامعه سیاسی ترکیه مطرح شد.
سخنان تند اربکان و جبهه گیری وی در مقابل ˈنومان کورتولموشˈ سبب استعفای او و نزدیکانش از حزب سعادت و تشکیل یک حزب جدید شد.
کورتولموش هم اکنون معاون حزب حاکم عدالت و توسعه است.
فاتح اربکان ریاست بنیاد ˈ نجم الدین اربکانˈ را نیز داراست و فعالیت سیاسی خود را به عنوان مشاور رهبر حزب سعادت در این حزب پی می گیرد.
پس از درگذشت اربکان در 27 فوریه سال 2011 میلادی ˈمصطفی کامالاکˈ رهبری حزب سعادت را عهده دار شده است.
خاورم ** 2010**230 **1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن