تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809994074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراقب پنج چيز در برزيل باشيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۲۱ب.ظ)
توصيه هاي بلومبرگ براي مسافران جام جهاني: مراقب پنج چيز در برزيل باشيد جام جهاي تب و تاب خود را دارد و برگزاري چنين رويداد بزرگي قطعا خالي از اشکال نخواهد بود. سايت بلومبرگ 5 نکته در اين باب را براي خوانندگان خود تشريح کرده است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، در فاصله 42 روز تا آغاز جام جهاني برزيل همچنان مشکلات فراروي برگزار کنندگان، تيتر يک روزنامه ها شده و هر روز چالشي جديد براي آنان پيش مي آيد. اتفاقي که يادآور 4 سال قبل و مشکلات آفريقاي جنوبي براي برگزاي جام جهاني 2010 است. اگر آن زمان ماندلاي فقيد از اعتبار جهاني خويش بهره برد تا مانع از بازپس گيري امتياز برگزاري مسابقات و واگذاري آن به کشوري ديگر شود، اين روزها هم تمام بزرگان فوتبال برزيل تلاش دارند تا از سياه نمايي ها پيرامون مسابقات آينده جلوگيري کنند.
به عقيده سياستمداران اين کشور، ميزباني بزرگ ترين رويداد ورزشي جهان در سال 2014 مي تواند بار بزه هاي اجتماعي را بطور واضحي کاهش دهد. هرچند در اين کشور ميليونها نفر براي شروع مسابقات، لحظه شماري مي کنند، ولي بخش مهمي از جامعه به سبب ماليات هاي گسترده و شرايط دشوار اقتصادي نسبت به برگزاري آن اعتراض دارند.
در چنين شرايطي آنچه براي مردم ساير نقاط دنيا مي تواند مهم باشد، وضعيت مسافران جام جهاني و اتفاقاتي است که ممکن است براي آنها پيش آيد. پايگاه خبري بلومبرگ به بررسي 5 نکته که در جام جهاني بايد مراقب آن بود پرداخته است:
1 - قيمت هاي وحشتناک محل اقامت
به عقيده ي کارشناسان، برزيل در جام جهاني با کمبود هتل روبه رو خواهد شد و اين يک حقيقت است. پيش بيني ها از احتمال حضور 600 هزار مسافر در برزيل برزيل مي گويد در حالي که کل تخت هاي رسمي هتل هاي اين کشور 55 هزار و 400 عدد بيشتر نيست! حاصل چنين اتفاقي بالا رفتن غير طبيعي قيمت اجاره ي اتاق هاي اين هتل ها خواهد بود. کدام عقل سالمي حاضر است براي يک اتاق دود گرفته و کثيف در يکي از محله هاي پرت و خطرناک برزيل شبي 90 دلار پرداخت کند؟ حتي زدن چادر در خيابان هاي اين کشور هم قيمت بالايي دارد.
2 - ورزشگاهاي تکميل نشده
به مانند اتاق هاي هتل، مسافران جام جهاني در استاديوم ها هم دچار مشکل خواهند شد.تعدادي از ورزشگاه ها هنوز آماده نيستند و برگزارکنندگان هنوز نتوانسته اند ظرفيت جايگاه تماشاگران را تکميل کنند. فيفا به عنوان متولي برگزاري رقابت ها هنوز 7 درصد از بليت ها را به صورت معلق نگاه داشته است و نمي داند آيا ظرفيت استاديوم ها تا زمان شروع مسابقات تکميل خواهد شد يا خير. مشکلات نور و صدا را دربعضي ورزشگاه ها که در اين فاصله کم بايد با معجزه آنها را درست کرد را هم به اينها اضافه کنيد.
3 - به جهنم حمل و نقل خوش آمديد!
صف هاي طولاني، تاخير و يا لغو پرواز چيزهايي است که مسافران برزيل بايد خود را براي ديدن آن آماده کنند. ديدن چنين صحنه هايي اگر در زمان عادي يک معضل روزمره قلمداد شود ولي در زمان جام جهاني بدل به يک کابوس خواهد شد. توسعه ي فرودگاه ها و حمل و نقل حاشيه اي آن تقريبا به پيش بيني هاي مورد نظر نرسيده است. خيابان هاي قفل شده بر اثر راه بندان حتي با افزودن ناوگان اتوبوس راني و اختصاص خطوط ويژه هم درحد مطلوب راهگشا نخواهد بود و تماشاگران بايد چنين اتلاف وقتي را در برنامه ي خويش بگنجانند.
4 - خاموشي
شايد بهتر باشد هواداران قبل از انجام مسابقات، به جاي تشويق تيم هايشان در پي دعا براي بارش باران باشند! برزيل از لحاظ توليد برق شديداً به نيروگاه هاي برق-آبي وابسته است و خشکسالي اخير در اين کشور مي تواند مشکل ساز باشد. بدين معني که بعيد نيست خطر قطع برق در زمان برگزاري مسابقات به وجود آيد. راهکار دولت براي اين امر خريد زياد گاز طبيعي و استفاده از آن در نيروگا هاي حرارتي است. اميد هواداران تيمها هم اين است که براي بازگشت به هتل نيازمند چراغ قوه نباشند!
5 - برزيلي هاي عصباني
به عقيده ي بسياري از برزيلي ها هزينه هاي سر به فلک کشيده ساخت استاديوم ها باري بر دوش ملت است و آنها معتقدند چنين زيرساخت هايي بايد در خدمات اجتماعي هزينه مي شد. شورش هاي گسترده چند ماه قبل و حواشي آن که تا امروز پابرجاست، حاميان مالي را نسبت به شرايط برگزاري بدبين و نگران کرده است. ديلما روسف، رئيس جمهور برزيل که خود را براي انتخابات بعدي آماده مي کند نگران اين وضعيت است و دولت وي از نيروهاي خارجي براي جلوگيري از شورش هاي احتمالي دعوت به همکاري کرده است. اين شايد يک حرکت پيشگيرانه کلي باشد، ولي تضمين امنيت گردشگران فوتبالي را نمي توان در هر گوشه اي پيش بيني کرد.
البته اميد بر اين است چنين نکاتي نظر فوتبال دوستان را براي حضور در کشور قهوه و تماشاي مسابقات از نزديک عوض نکند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن