تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813126249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات عراق؛ رای گیری زیر آتش خمپاره ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تروریست ها به صندوق های رای در عراق حمله کردند/ انتخابات عراق؛ رای گیری زیر آتش خمپاره ها تهران-ایرنا-میلیون ها واجد شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی عراق، بامداد امروز چهارشنبه در حالی برای حضور پای صندوق های رای آماده می شدند که جنگجویان تکفیری و تروریست ها، حوزه های رای گیری را در نقاط مختلف این کشور نشانه رفتند و دهها تن را در همان ساعات اولیه به خاک و خون کشیدند.


به گزارش ایرنا، عراقی ها برغم تهدیدهای مکرر گروههای تروریستی و تکفیری ، بطور گسترده و همه جانبه به حوزه های رای گیری در شهرهای مختلف عراق مراجعه کردند. برخی مراکز با عملیات انتحاری همراه شد و برخی دیگر از راه دور با خمپاره مورد حمله قرار گرفت.
حتی در یک مورد در صبح چهارشنبه، گروههای تروریستی در حملات کور خود به صندوق های دمکراسی، وارد یک مرکز رای گیری در ˈبیجیˈ در استان صلاح الدین شده، کارکنان و ناظران را اخراج کرده و مرکز را با انفجاری مهیب با خاک یکسان کردند.
از صبحگاهان ، صدای انفجار و شلیک خمپاره در استان صلاح الدین و عمدتا در شهرهای بیجی ، سامرا ، تکریت و بلد شنیده شد. تا حدود ظهر چهارشنبه، از قول شاهدان و مردم اعلام شد که صدای حداقل 30 انفجار در نقاط مختلف این استان ثبت شده است.
این درحالی بود که گزارش هایی مبنی بر بروز درگیری های سخت میان ارتش با گروههای شبه نظامی در شمال تکریت هم دریافت شد.
در استان های دیاله ، موصل و الانبار نیز گزارش هایی از حملات تروریستی به صندوق های رای ثبت شده است. در یک مورد در استان دیاله در شرق عراق سه افسر پلیس کشته شدند و در الانبار نیز برغم تهدید تروریست ها، مراکز رای گیری مملو از جمعیت بود و حتی بستن راه بر گروههای مردمی که از روستاها به سمت مراکز اخذ رای در حرکت بودند، تاثیر چندانی در عزم آنان نداشت.
در کرکوک نیز حملات خمپاره و انتحاری انجام شده و در یک مورد یک مقام امنیتی در این منطقه مورد سوء قصد واقع شد که توانست از آن جان بدر ببرد.
در یکی از گزارش های رسانه ای گفته شده که افراد ناشناس در منطقه ˈسویبˈ در غرب بغداد اقدام به بستن راه برمردم کرده و آنان را مجبور کرده اند که به فهرستی خاص رای دهند.
در همین حال، فرماندهی عملیات بغداد ، علاوه بر استقرار نیروهای ویژه در اطراف حوزه های اخذ رای و میادین اصلی، تک تیراندازان خود را در ساختمان بلند مرکز این شهر مستقر کرد.
دولت عراق با اعلام وضع فوق العاده و منع آمد و شد شبانه ، از دو روز پیش به استقبال سومین انتخابات پارلمانی این کشور رفته واین نیروها بر اوضاع امنیتی بویژه در اطراف مراکز اخذ رای کنترل دارند.
مقررات منع آمد و شد در استان های بغداد، صلاح الدین، موصل ، کرکوک، دیالی و الانبار با قوت درحال اجراست، اما گزارش های رسیده حاکی است مقامات امنیتی، این مقررات را در استان های کربلا، نجف، میسان، ذیقار ، دیوانیه و بصره ، بخاطر وجود امنیت کافی، لغو کرده اند.
حضور مردم پای صندوق های رای در این استان ها بسیار گسترده گزارش شده است. با اینحال، اوضاع در استان بحران زده الانبار ، ویژه است.
در مناطقی از استان ، از جمله شهر رمادی که مراکز اخذ رای دایر شده، مردم گروه گروه برای ریختن آرای خود به صندوق ها هجوم می آورند. اما تاکنون چندین حوزه رای گیری مورد حملات تروریستی قرار گرفته است.
این درحالی است که ˈفرحان خمیس سحام ˈ مسوول پدافند نیروهای داعش و 15 نفر از جنگجویان این گروه در فلوجه کشته شدند.
نوری المالکی نخست وزیر عراق، در روز انتخابات در مقابل دوربین های تلویزیونی قرار گرفت و گفت مشکل فلوجه بزودی از راههای سیاسی و نظامی حل خواهد شد. وی گفته که برخی ها تلاش دارند تا صحت و سلامت این انتخابات را زیر سوال ببرند.
برای شرکت در سومین انتخابات پارلمانی عراق، چند میلیون عراقی خارج از کشور، از روز دوشنبه در کشورهای مختلف جهان آرای خود را به صندوق های رای ریختند. دیروز سه شنبه نیز بیش از یک میلیون نظامی عراقی پای صندوق های رای رفتند و آرای خود را ریختند.
حالا قرار است بیش از 20 میلیون شهروند عراقی که برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده و واجد شرکت در آن شده اند، امروز چهارشنبه آرای خود را به صندوق ها می ریزند.
در انتخابات این دوره ، جریان های بزرگ سیاسی مانند ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی (حزب حاکم)، ائتلاف شهروند به رهبری عمار حکیم ، ائتلاف متحدون به رهبری اسامه نجیفی رییس پارلمان و ائتلاف وطنیه به رهبری ایاد علاوی و نیز ائتلاف کردستانی به رقابت می پردازند و جریان پیروز می تواند برای تشکیل دولت جدید اقدام کند.
خاورم**1770**1586
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن