تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804870959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیانیه حزب اسلامی كار به مناسبت روز جهانی کارگر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بیانیه حزب اسلامی كار به مناسبت روز جهانی کارگر خبرگزاری پانا: حزب اسلامی کار به مناسبت روزجهانی کارگر بیانیه ای صادر کرد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ساعت 16:05



به گزارش خبرگزاری پانا متن این بیانیه به شرح زیر است:
با تغییر ماهیت روابط اقتصادی دریك سده گذشته روابط كارگروكارفرما نیزدچاردگرگونی های زیربنایی شد.اشكال مختلف استثمار و بهره كشی و بی توجهی به جامعه كارگری از سوی كارفرماها و حكومت های وابسته به نظام سرمایه داری سال هاست كه دچار دگردیسی شده است.امروزنیروی كاراهرم وشاكله اصلی روندوفرآیندتوسعه محسوب می شود.منافع طبقه كارگربه
گونه ای شگفت آور با منافع كارفرمایان و حكومت ها گره خورده است چرا كه درقرن بیستم مبنای قدرت از نظامی یا قدرت سخت به قدرت اقتصادی و دانش فنی یا قدرت نرم تغییر ماهیت داد. درسایه این دگردیسی اجتماعی و اقتصادی رفتارهای خشن و توأم با قوای قهریه با جامعه كارگری به رفتاری مودبانه گفتگو محورتغییرشكل داده است.امروزه كارفرمایان و مدیران ارشد بنگاه ها و كارتل های بزرگ اقتصادی به خوبی می دانند كه اساس و بن مایه رشد و بهره وری و نیزافزایش ارزش افزوده در واحدهای تحت مدیریتشان جز در سایه گفتگو محوری و تامین منافع حداقلی جامعه كارگری قابل حصول و دست یافتن نیست. جامعه كارگری نیز به یك خود آگاهی دست یافته است؛ همگرایی و هم اندیشی كارگران دراقصی نقاط جهان با هر دین و مذهب، قومیت و نژاد و آب و خاك راه برون رفت ازاستثمار و بهره كشی مدرن است.ازسوی دیگركارگران قرن بیستم و به طریق اولی فعالان جامعه كارگری درقرن جاری به خوبی دریافته اند كه كارفرمایان نیزدراندیشه بقای سرمایه انباشته ونیز افزایش ارزش افزوده خویش اند بنابراین تشكل ها، كنفدراسیون ها و احزاب كارگری دست تعامل به سوی كارفرمایان دراز می كنند و پشت یك میز به سنجش و تضمین منافع جمعی می نشینند.این همه درحالی است كه متاسفانه دركشور ما به رغم آنكه جامعه كارگری درطول دوران پیروزی انقلاب وپس ازآن درزمان دفاع مقدس ودوران سازندگی همواره یار و یاور نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اند وازآرمان ها وبرنامه های توسعه ای حمایت كرده اند اما اكنون با توجه به اجرای برنامه های تعدیل اقتصادی در زمره آسیب پذیرترین طبقه اقتصادی و اجتماعی قرار دارند.خوب به یاد داریم كه جامعه كارگری وكارگران انقلابی ایران در ماه های پایانی رژیم پهلوی با اعتصابات بزرگ درصنعت نفت چه ضربه مهلكی به پیكره رژیم گذشته زدند وهمان كارگران دردوران جنگ تحمیلی با حضور در میادین جنگی و سازندگی و اداره موسسات نفتی كه تحت شدیدترین بمباران های رژیم بعثی بود سهم بسزایی دراداره كردن جامعه داشتند.
جامعه كارگری كارگردردوران سازندگی وپس ازآن نیزبا نهایت اقتداروازجان گذشتگی خودبه آبادانی ایران همت گمارد اما متاسفانه امروزاندك موقعیت ناچیز اقتصادی واجتماعی خود را درسایه نابرابری های اجتماعی ازدست می دهد.درسال های اخیروبه خصوص درسایه اجرای نادرست ونابسامان فازنخست هدفمندی یارانه ها كارگران شریف و زحمتكش ایران چشم به سبدكالا و یارانه نقدی دوخته اند.دربرخی خانوارهای كارگری ایران دریافت سبدكالا ویارانه نقدی به شاهرگ معیشت آنها تبدیل شده است.كسانی كه باید جامعه انسانی را به زعم معماركبیرانقلاب حضرت امام خمینی(ره)مدیریت كنند امروزنگران موقعیت خود هستندوحتی ازمدیریت واداره خانواده خود هم عاجز وناتوان شده اند.این درحالی است كه هرروز وشاید هرلحظه برتعداد خانوارهای كارگری ناتوان از جبران افزایش قیمت ها و افزایش تورم افزوده می شود.
متاسفانه دولت دهم درپناه همیاری مجلس هشتم و نهم چنان جامعه كارگری دچار تلاطم های اقتصادی كرد كه امروز و به رغم تلاش های گسترده،كارگران هنوزنتوانسته اندازسایه سنگین وآوار نابسامان افزایش بهای كالاهای اساسی كمر راست كنند و به سازندگی مرزوبوم خود بنشینند.افزایش تعداد بیكاران وتعطیلی انبوهی ازكارخانه ها وكارگاههای تولیدی وبه تبع آن افزایش تعداد بیكاران موجب شده است همان اندك رمق خانوارهای كارگری نیزگرفته شود.نكته حائزاهمیت آن است كه بخش اعظمی از بیكاران موجود درجامعه ایرانی تحت سرپرستی پدران ومادران كارگرقراردارند.این همه درحالی است كه حكومت اسلامی بر اساس قوانین شرع مقدس و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران موظف به تامین شغل و معاش برای آنان است.از سوی دیگرعدم پرداخت مقرری بیكاری ازیك سو وپرداخت میلیاردها تومان یارانه نقدی به خانوارهای غیرنیازمند ازسوی دیگر موجب رنجش افزون تربیكاران وخانواده های محروم ومستضعف جامعه شده است.
جامعه كارگری ایران در حالی از وجود مشاغل پایدار و دریافت حقوق مكفی محروم شده كه مدعیان اداره و مدیریت جامعه در 8 سال گذشته نتوانستند پاسخگوی مطالبات و حتی اجرای تعهدات خود باشند.
آنانی كه آن روزها ادعای اداره جامعه جهانی را داشتند امروز باید پاسخگوی این ناهنجاری ها و نابسامانی های جامعه كارگری باشند.
دراین سال های اخیر بسیاری از فرزندان رشید این مرز و بوم و جامعه كارگری به دلیل فشارسنگین اقتصادی وتورم ناشی از عملكرد ضعیف متولیان امور ازادامه تحصیل باز مانده اند.برخی ازآنان درنیمه راه تحصیل به دلیل عدم توان سرپرست خانواردرتامین نیازهای تحصیلی و هزینه های مترتب برآن ،علم اندوزی را رها كرده اند و راه به سوی مشاغل كاذب و گوشه نشینی برده اند.
از سوی دیگر افزایش هزینه های درمان و سیستم ناتوان درمانی كشور اندوه خانواده های جامعه كارگری را دو چندان كرده است.پرداخت هزینه های بستری و جراحی ازیك سو و ازكار افتادگی و یا اخراج پس از عمل های سنگین جراحی و ناتوانی درتامین هزینه های دارویی وبهداشتی از سوی دیگر عرصه را برجامعه كارگری تنگ كرده است.اما این،همه آنچه برجامعه كارگری می رود نیست. عدم رعایت موازین بهداشت محیط كاروایمنی درمشاغل،نا امیدی نسبت به تامین نیازهای بازنشستگان كارگری، دستمزدهای پایین و عدم تناسب آنها با میزان تورم درجامعه،قراردادهای سفید امضاء و كوتاه مدت، نداشتن آموزش حرفه ای و حین كار و بسیاری دیگر از معضلات پیش رو، جامعه كارگری را امیدوار به تدبیر و امید دولت یازدهم كرده است.
كارگران ایران چشم انتظارتحول درنظام های اقتصادی و اجتماعی هستند. آنها منتظرند تا دولت جدید هم و غم خود را ابتدا معطوف به كنترل تورم و سپس جان بخشیدن دوباره به عرصه تولید كند.
جامعه كارگری به خوبی می داند تا كارفرما و صاحبان صنایع انگیزه و امكان تحرك و رونق تولید را نداشته باشند منافع آنان نیز قابل تامین نخواهد بود . این درك و از خود گذشتگی و تعامل را در تعیین دستمزدهای سال جاری و نحوه تعامل و هم اندیشی نمایندگان جامعه كارگری با كارفرمایان و دولت شاهد بودیم.
بنابراین كارگران ایران در سال 93 آمادگی خود را برای حركت به سوی تولید ملی و اشتغال پایدار اعلام می كردند. حزب اسلامی كار نیز همچوی گذشته بر این باور است كه صیانت از حقوق كارگران و توجه به تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار است كه امكان رفع معضلات و تنگناهای اقتصادی كشور را فراهم می كند .بنابراین ضمن تبریك روز جهانی كارگر اعلام می دارد كه در این مسیر پر فراز و نشیب همراه و همیار كارگران وكارفرمایان خواهد بود.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن