تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820979423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاپ گوشي هوشمند روي لباس‌هاي معمولي!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۶ب.ظ)
چاپ گوشي هوشمند روي لباس‌هاي معمولي! فناوري Spaser اين امکان را فراهم مي‌کند تا با استفاده از تيوب‌هاي کربني به راحتي بتوان يک گوشي هوشمند را روي لباس چاپ کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، فناوري به گونه‌اي پيش مي‌رود که کارشناسان پيش‌بيني مي‌کنند نسل آينده ي گوشي‌هاي هوشمند روي لباس شما چاپ مي‌شود تا در حين راه رفتن در خيابان بدون آنکه دستگاهي را در دستان خود حمل کنيد، همه امکانات الکترونيکي مورد نيازتان را در اختيار داشته باشيد.
محققان فناوري جديدي ارائه کرده‌اند که Spaser خوانده مي‌شود و اين امکان را فراهم مي‌کند تا اندازه ي تلفن‌هاي همراه به ميزان قابل ملاحظه کوچک شود، کارايي آنها افزايش يابد و امکان انعطاف‌پذيري لازم براي آنها فراهم شود تا بتوان يک گوشي هوشمند را به راحتي روي لباس چاپ کرد.
گروهي از محققان مرکز مهندسي سيستم‌هاي رايانه‌اي و الکترونيکي (ECSE) دانشگاه Monash در شهر ملبورن نخستين نمونه از اين فناوري را ساخته‌اند که تمامي بخش‌هاي آن از جنس کربن ساخته شده است.
اين فناوري نوع سطح تقويت شده پلاسمايي مجهز به سيستم‌هاي تحريک شونده تابشي محسوب مي‌شود ساخت بخش‌هاي مختلف آن از جنس کربن اين امکان را فراهم مي‌کند تا قابليت‌هاي مختلف به آن افزوده شود.
فناوري Spaser به گونه‌اي است که توسط ليزرهاي بسيار دقيق در قطع نانو ايجاد مي‌شود و تشعشعاتي از نور را از طريق ارتعاش‌ الکترون‌هاي آزاد به وجود مي‌آورد.
اين فناوري برخلاف سيستم‌هاي ليزري سنتي است که در آن نيروهاي الکترومغناطيسي به کار گرفته مي‌شدند.
"چاناکا روپانسينگه" (Chanaka Rupasinghe) مدير اين گروه تحقيقاتي گفت: «با استفاده از اين فناوري هم‌اکنون امکان چاپ ذرات طلا و نقره در اندازه نانو و همچنين ذرات کوانتومي سيستم‌هاي نيمه‌رسانا فراهم شده است و ما براي اين کار از تيوب‌هاي بسيار کوچک کربني استفاده مي‌کنيم.»
اين محققان موفق به ساخت نانوتيوب‌هايي از کربن شده‌اند که بيش از ۱۰۰ برابر از فولاد قوي‌تر است و به راحتي مي‌تواند گرما و جريان الکتريسيته را منتقل کند و ميزان رسانا بودن آن از فلز مس هم بيشتر است.
دستگاه‌هاي مبتني بر فناوري Spaser مي‌توانند جايگزين دستگاه‌هاي ترانزيستوري امروزي، از جمله ميکرو پردازنده‌ها، حافظه‌ها و نمايشگرها بشوند و محدوديت‌هاي موجود در سيستم‌هاي پهن‌باند را از بين ببرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن