تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813199578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایش موشکی سعودی‌ها با موشک‌های قادر به حمل کلاهک هسته‌ای+ فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نمایش موشکی سعودی‌ها با موشک‌های قادر به حمل کلاهک هسته‌ای+ فیلم
عربستان سعودی به عنوان اولین کشور خاورمیانه، موشک‌های قادر به حمل کلاهک هسته‌ای خود را به نمایش عمومی در آورد. این موشک‌ها در رژه‌ای به نمایش در آمده که فرمانده ارتش پاکستان نیز در آن حضور داشته است.
کد خبر: ۳۹۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴ - 30 April 2014


عربستان سعودی به عنوان اولین کشور خاورمیانه، موشک‌های قادر به حمل کلاهک هسته‌ای خود را به نمایش عمومی در آورد. به گزارش «تابناک»، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از رزمایشی به نام «سیف عبدالله» در پایگاهی نظامی در شهر حفر الباطن عربستان در روز سه‌شنبه، موشک‌های دوربرد با سوخت مایع DF-3 را نشان می‌دهد که عربستان سعودی 27 سال پیش از چین خریداری کرده است. حفرالباطن در نقطه تلاقی مرزهای عربستان سعودی، کویت و عراق قرار دارد. موشک دنگ‌فنگ 3 که به زبان چینی به معنای باد شرق است و در عربی صاروخ ریاح الشرق نام گرفته است، 2650 کیلومتر برد دارد و قادر به حمل کلاهکی به وزن 2150 کیلوگرم است. نسخه چینی این موشک می‌تواند کلاهکی با قدرت یک تا سه مگاتن را حمل کند. این رژه در پایان رزمایش گسترده‌ای به نام «شمشر عبدالله» برگزار و علاوه بر جمعی از مقامات عربستانی و خارجی، شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان نیز بر آن نظارت داشته است. پایگاه اسرائیلی دبکا نکته مهم در این مراسم را حضور ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان دانسته است. علاوه بر وی حمد بن خلیفه شاه بحرین و شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی نیز در مراسم حضور داشته‌اند. این سایت اسرائیلی به نقل از منابع ناشناس خود مدعی شده است که این نمایش می‌تواند پیش نمایش یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه باشد. از نظر دبکا این نمایش عمومی به معنای اعلام عمومی این مساله است که عربستان سعودی موشکی قادر به حمل کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و آماده است، آن را علیه ایران مورد استفاده قرار دهد. این اقدام مخالفت عربستان با توافق هسته‌ای ایران و 5+1 را نیز نشان می‌دهد زیرا تبعات آن برای خود را سنگین فرض می‌کند. دبکا مدعی شده است که نمایش این موشک به نسبت قدیمی این پیام را نیز در بر دارد که عربستان نسخه جدیدتر آن را به دست آورده است. منابع اطلاعاتی مدعی شده‌اند که هیاتی عربستانی در بازدید اخیر از پکن موضوع خرید موشک DF-21 را مورد مذاکره قرار داده‌اند که اگر چه 1700 کیلومتر برد دارد ولی به مراتب دقیق‌تر است. حضور مقامات پاکستانی با توجه به خبرهای منتشر شده در ماه‌های اخیر در مورد همکاری اتمی آنها قابل توجه دانسته شده است. تصاویر ماهواره‌ای که در تیرماه سال گذشته از عربستان سعودی منتشر شد، بیانگر آن بود که سکوهای پرتاب موشک در یک پایگاه موشکی تازه تأسیس این کشور، به سوی ایران و نیز سرزمین‌های اشغالی جهت‌گیری شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن