تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814703171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظامیان نمی‌توانند در این حجم هواداران اخوان المسلمین را اعدام کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کار‌شناس مسائل مصر و شمال آفریقا در گفت‌و‌گو با پانا؛ نظامیان نمی‌توانند در این حجم هواداران اخوان المسلمین را اعدام کنند خبرگزاری پانا: یک کار‌شناس مسائل شمال آفریقا و مصر می‌گوید: نظامیان در مصر به دنبال اجرای الگوی الجزایری در این کشور هستند و می‌خواهند تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آرامش گورستانی حکمفرما باشد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ساعت 12:54



جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی پانا با بیان این مطلب افزود: بیش از ۲۰ سال پیش در الجزایر نیز نظامیان این کشور از طریق کودتا دولت را سرنگون کرده و فعالیت‌های احزاب اسلامگرا را غیر قانونی دانستند از آن پس در این کشور نیز اسلام زدایی از قوانین آغاز شد همچنین این موضوع با ترور هواداران اسلامگرایان دنبال شد که این موضوع در مصر امروز نیز به چشم می‌خورد.
کار‌شناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: نظامیان با محکومیت به اعدام ۶۸۳ نفر از هواداران اخوان و نیز محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین می‌خواهند به اسلامگرایان گوشزد کنند برای حذف آنان از جریان سیاسی کشور حاضرند هر هزینه‌ای را بپردازند و دست به انجام هر کاری بزنند.
وی افزود: صدور احکام گسترده اعدام در مصر بیش از همه عربستان را خشنود کرده که از بزرگ‌ترین دشمنان اخوان المسلمین در منطقه است. اما باید دانست مردم مصر مسلماً خواستار بازگشت و احیای نظام گذشته نیستند درحالی که نظامیان قصد احیای نظام مبارک را دارند.
قنادباشی در ادامه با بیان اینکه مسلماً هیچگاه در این حجم اعدام صورت نمی‌گیرد گفت: انحلال جنبش ۶ آوریل نیز برای جوانان مصری بسیار ناخوشایند بوده و آنان را در کنار اخوانی‌ها قرار داده است.
این کار‌شناس تاکید کرد: برخلاف آنچه که گفته شد در زمان محمد مرسی هیچگاه محبوبیت اخوان در اندازه‌هایی که رسانه‌ها نشان می‌دادند کاسته نشده بود و این بزرگنمایی بود که رسانه‌ها علیه اخوان المسلمین و محمد مرسی انجام دادند و بسیاری نیز آن را باور کردند.
جعفرقنادباشی در پایان تصریح کرد: مصر همواره اسلامی باقی خواهد ماند اخوان المسلمین نیز از صحنه سیاسی این کشور حذف نخواهد شد هر چند ممکن است برای مدتی بدون برند خود به فعالیت بپردازد.
دادگاهی در مصر روز دوشنبه برای رهبر اخوان المسلمین و ۶۸۲ نفر دیگر از اعضا و هواداران اخوان در مصر حکم اعدام صادر کرد. احکام این افراد به مفتی ارشد مصر ارسال شده است تا پس از تایید وی، اجرا شود. پیش از آن نیز در پرونده دیگری مربوط به خشونت‌ها در استان منا دادگاه حکم اعدام برای ۳۷ نفر از حامیان اخوان را تایید و برای ۴۹۱ نفر دیگر، حکم اعدام را به حبس ابد تغییر داد.
این احکام امکان تجدید نظر دارند. در این پروند برای ۱۴۹ متهم به صورت حضوری و برای بقیه نیز احکام غیابی صادر شد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن