تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820303425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمايشگاه «نقشه‌ها و کتاب‌هاي چاپ سنگي و چاپي با موضوع خليج فارس؛ متعلّق به دوره قاجار و معاصر»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۱۰ب.ظ)
به مناسبت روز ملّي خليج فارس، در کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي داير شده است نمايشگاه «نقشه‌ها و کتاب‌هاي چاپ سنگي و چاپي با موضوع خليج فارس؛ متعلّق به دوره قاجار و معاصر» به مناسبت روز ملّي خليج فارس، مجموعه‌اي ارزشمندي از نقشه‌ها و کتاب‌هاي منحصربه‌فرد چاپ سنگي و چاپي دوره قاجار و معاصر، به زبان‌هاي فارسي و انگليسي با موضوع خليج فارس در معرض نمايش عموم قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي، رئيس روابط عمومي اين سازمان با بيان اين مطلب گفت: ”در کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي، بيش از هفت هزار نقشه قديمي و جديد وجود دارد که از نظر علمي، تاريخي و جغرافيايي داراي اهميت فراوان هستند“.
محمدجواد قوي خاطرنشان کرد: ”در اين نمايشگاه، مجموعه‌اي ارزشمند از نقشه‌هاي قديمي و جديد به زبان‌هاي گوناگون فارسي و انگليسي به نمايش گذاشته شده است“.
وي با بيان اين که در اين نمايشگاه، کتابها و نقشه‌هاي چاپ سنگي منحصربه‌فردي از دوره قاجار در معرض نمايش عموم قرارگرفته¬است¬که از نظر تاريخي و فرهنگي داراي اهميت فراوان هستند، افزود: ”«وقايع‌نگاري خليج فارس»، «پژوهش‌نامه خليج فارس»، «اسناد نام خليج فارس، ميراثي کهن و جاودان»، «گزيده اسناد خليج فارس»، «اسناد فارسي، عربي و ترکي در آرشيو ملّي پرتغال درباره هرمز و خليج فارس» و «خليج فارس و نقش استراتژيک تنگه هرمز»، عناوين برخي از کتاب‌هاي چاپي اين نمايشگاه هستند“.
گفتني است که نمايشگاه «نقشه‌ها و کتاب‌هاي چاپ سنگي و چاپي با موضوع خليج فارس؛ متعلّق به دوره قاجار و معاصر»، از 10 تا 15 ارديبهشت‌ماه، صبح و بعد از ظهر درمحل کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي، پذيراي عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن