تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814702897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده کاهش ۲۰ درصدی قیمت اینترنت محقق نشد


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: درحالی‌که اواخر سال گذشته وزارت ارتباطات از کاهش ۲۰ درصدی قیمت اینترنت خبر داده بود برخی گزارش‌ها حاکی است که فقط برخی شرکت‌ها این تخفیف را اعمال کرده‌اند هرچند در نهایت تخفیف‌های ارائه شده هم به ۲۰درصد نرسیده است.




وعده کاهش ۲۰ درصدی قیمت اینترنت محقق نشد


 


 

مخابرات و زیرساخت قیمت پهنای باند را کاهش نداده‌اند
درحالی‌که اواخر سال گذشته وزارت ارتباطات از کاهش ۲۰ درصدی قیمت اینترنت خبر داده بود برخی گزارش‌ها حاکی است که فقط برخی شرکت‌ها این تخفیف را اعمال کرده‌اند هرچند در نهایت تخفیف‌های ارائه شده هم به ۲۰درصد نرسیده است.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، گزارش‌ها حاکی است کاهش پهنای باند حتی هنوز از سوی شرکت زیرساخت (که متولی ارائه پهنای باند به شرکت‌های اینترنتی است) اتفاق نیفتاده ضمن اینکه شرکت مخابرات (به‌عنوان خدمات‌دهنده اینترنت) نیز هیچ‌گونه تغییری در قیمت سرویس‌های خود برای مشترکانش نداده است. 

در همین حال مشخص نیست چرا سازمان تنظیم مقررات اسامی شرکت‌هایی که تخفیف‌های تکلیف شده را اعمال کرده یا نکرده‌اند اعلام نمی‌کند. ضمن اینکه این سازمان هنوز نتوانسته کاهش قیمت پهنای باند را به شرکت زیرساخت هم تکلیف کند. کاربران اینترنت که سال گذشته با وعده کاهش ۲۰درصدی قیمت اینترنت مواجه شده بودند حالا عملا تغییر چندانی در صورتحساب‌های اینترنتی خود نمی‌بینند. 

کاربران شرکت‌های خصوصی، اما شاهد کاهش اندكي (حدود ۸ تا ۱۰درصد) در برخی سرویس‌ها بوده‌اند. مدیر یک شرکت اینترنتی در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: واقعیت این است که تعرفه‌های اینترنتی به صورت محدوده قیمتی (سقف و کف قیمت) تعیین می‌شود و این تغییر محدوده قیمت لزوما به نتیجه ۲۰ درصد تخفیف منتهی نمی‌شود. یعنی ممکن است شرکتی با حدود ۱۰ درصد تغییر قیمت به سقف مورد نظر قیمتی برسد.
 
با این حال، سکوت وزارت ارتباطات و ضعف سازمان تنظیم مقررات در پیشبرد وعده دولت برای کاهش قیمت اینترنت به گمانه‌زنی‌ها در این میان دامن زده است.

مرجع : روزنامه دنیای اقتصاد

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن