تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806864265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش احتمال تحول در آرایش انتخاباتی گروه های 8 و14 مارس لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش احتمال تحول در آرایش انتخاباتی گروه های 8 و14 مارس لبنان بیروت - ایرنا - « امین الجمیل » رییس حزب الکتائب لبنان و از احزاب اصلی گروه 14 مارس با تاکید به افزایش احتمال تحول در آرایش انتخاباتی این گروه و برگزاری جلسه سران آن در24 ساعت آینده گفت که اگرشرایط مطلوب باشد بزودی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کند.


به گزارش ایرنا، با توجه به روند مذاکرات میان گروه ها و جریان های سیاسی و روشن شدن مواضع آنها در کنار ژنرال « میشل عون» نام « سلیمان فرنجیه» رییس حزب جریان المرده نیز این روزها بیشتر شنیده می شود و وی در آخرین اظهارات خود ابراز کرده که اگر نیاز باشد آماده است به عنوان نامزد گروه 8 مارس در رقابت انتخابات حاضر شود.
شب گذشته تلویزیون الجدید لبنان، یک فیلم بلند مستند از زندگی سیاسی سلیمان فرنجیه به نمایش گذاشت.
وی در گفت وگویی اظهار داشت که بین رییس جمهوری توافقی و توافق در خصوص رییس جمهوری فرق زیادی است و من اگر توافق صورت بگیرد حاضر هستم نامزد ریاست جمهوری آینده لبنان باشم.
رییس جریان المرده اعلام نامزدی اش را منوط به تصمیم و اراده گروه 8 مارس دانست و حتی تاکید کرد که بین یک رییس جمهوری ضعیف و خلاء سیاسی، گزینه دوم را برمی گزیند.
سلیمان فرنجیه با تاکید به اینکه از مقاومت حمایت می کند، « سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله را « نمادی تاریخی » توصیف کرد.
وی همواره اعلام کرده است که چنانچه میشل عون نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، وارد عرصه رقابت نخواهد شد.

** افزایش احتمال اعلام نامزدی الجمیل
الجمیل شامگاه نیز در گفت وگو با شبکه خبری لبنانی « المنار» تصریح کرد : روند انتخاب رییس جمهوری لبنان ادامه دارد و گروه 14 مارس بزودی به مرحله معرفی نامزد جایگزین می رسد.
وی تلویحا به قطع امید گروه 14 مارس از رای آوری « سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان اشاره کرد و افزود: رییس جمهوری لبنان باید قوی باشد و بتواند با ایجاد همگرایی در کشور ، لبنان را به ساحل نجات و امنیت برساند.
الجمیل اضافه کرد: دراین چارچوب حزب الکتائب معتقد است که در مرحله آینده اگر شرایط مطلوب باشد نامزدی مرا بررسی و اعلام کند.
رییس حزب الکتائب خاطرنشان کرد که گروه 14 مارس قبل از نخستین جلسه پارلمان برای انتخاب رییس جمهوری تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت که بعدازهر جلسه پارلمان، نشستی برگزار و مرحله بعد را بررسی و در خصوص گامهای آینده تصمیم گیری کند.
وی اعلام کرد که نشست سران گروه 14 مارس در 24 ساعت آینده برای بررسی شرایط و تصمیم گیری در خصوص گام بعدی برگزار خواهد شد زیرا ما برای کسب کرسی ریاست جمهوری اهتمام جدی داریم.
امین الجمیل با اشاره به اینکه حزب جریان المستقبل نقش مهمی در لبنان دارد به انتخاب رییس جمهوری اشاره کرد و گفت که اما رییس جمهوری لبنان باید یک شخصیت مسیحی مارونی باشد و براین اساس ما باید نقش محوری و اصلی را داشته باشیم.
رییس حزب الکتائب که به نظر می رسد از دخالت های حزب جریان المستقبل به ریاست سعد حریری و فراکسیون آن در مجلس به ریاست « فواد سنیوره» در تصمیم های گروه 14 مارس در زمینه انتخاب رییس جمهوری لبنان راضی نیست ، گفت: ما دوست نداریم یک رییس جمهوری مسیحی را به ما تحمیل کنند زیرا بیانگر این خواهد بود که پایگاه مسیحیان لبنان قوی نیست.

** نقش و جایگاه حزب الله را نمی توان نادیده گرفت
امین الجمیل در پاسخ به این پرسش که با حزب الله چگونه تعامل می کنید؟ تصریح کرد: ملت لبنان ، ملتی مقاوم است و ما در این خانه هستیم و همه بهای گرانی را در راه مقاومت پرداخت کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: احزاب و طرف های مختلفی در لبنان از جمله حزب الله هستند که بهای مقاومت را پرداخت کرده اند و نمی توان آن را انکار کرد.
رییس حزب الکتائب گفت: درسال 2000 میلادی اگر آن قربانی دادن ها نبود ، آزادسازی لبنان هرگز اتفاق نمی افتاد.
امین الجمیل افزود: همه ما می دانیم که امروز لبنان با چالش هایی مواجه است پس باید دور یک میز بنشینیم و راه های دفاع و حمایت از لبنان در مقابل تجاوزها و چشم های ناپاک به حاکمیت و خاک لبنان را بررسی کنیم.

** دیدار با سفیر آمریکا
براساس این گزارش، امین الجمیل همچنین با « دیوید هیل» سفیر آمریکا در لبنان دیدار و با وی در باره اوضاع داخلی لبنان و منطقه گفت وگو کرد.
دو طرف در این دیدار، جلسه اول پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهوری و نتایج آن را ارزیابی و در باره شرایط برگزاری جلسه دوم تبادل نظر کردند.

** دیدار پاریس
« جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان و داماد ژنرال« میشل عون» رییس جریان آزاد ملی لبنان و « سعد حریری» رییس حزب جریان المستقبل در پاریس پایتخت فرانسه دیروز سه شنبه دیدار و درباره پرونده انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان گفت وگو کردند.
منابع نزدیک به سعد حریری فضای این دیدار را خوب توصیف کرده و گفتند که دو طرف در خصوص تکمیل رایزنی ها و افزایش تماس ها ، جلوگیری از خلاء سیاسی ، گسترش دیدارها بین گروه های سیاسی برای تضمین انتخاب رییس جمهوری توافق کردند.
« جبران باسیل » نیز با ابراز رضایت از دیدارش با حریری ، آن را مثبت خواندو افزود: اعلام نامزدی میشل عون به تفاهم با حریری مرتبط است و این امری روشن است.
وی با تاکید به اینکه دو طرف خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد قانونی و جلوگیری از خلاء سیاسی هستند، خاطرنشان کرد که همه احتمالات روی میز قرار دارد.
در همین حال النهار افزود: «نبیل دو فریج» عضو فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان گفته است که شرایط ژنرال عون برای اینکه یک نامزد توافقی در انتخابات ریاست جمهوری باشد، مناسب نیست.
« کامل الرفاعی » عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان نیز اظهار داشت که مذاکرات بین دو گروه جریان آزاد ملی و جریان المستقبل تاکنون به نتیجه نرسیده است.

** فراکسیون تغییر و اصلاح و آخرین موضع
فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس لبنان به ریاست ژنرال میشل عون عصر سه شنبه تشکیل جلسه داد و سپس با صدور بیانیه ای تاکید کرد که به جلسات نمایشی پارلمان ایمان ندارد اما بر انتخاب رییس جمهوری در مهلت قانونی تاکید می کند.
ابراهیم کنعان عضو این فراکسیون ضمن قرائت این بیانیه گفت: خواستار انتخاب یک رییس جمهور قوی که توانایی ایجاد همگرایی در لبنان را داشته باشد، هستیم و نباید اجازه داد لبنان وارد مرحله خلاء سیاسی شود.
وی تاکید کرد که فراکسیون تغییر و اصلاح همچنان بر مواضع گذشته خود در خصوص انتخاب رییس جمهوری پایبند و این مواضع تغییر نکرده است.

** سمیر جعجع همچنان نامزد المستقبل
فراکسیون المستقبل به ریاست فواد سنیوره نیز عصر سه شنبه تشکیل جلسه داد و بار دیگر بر حمایت این فراکسیون از نامزدی« سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان تاکید کرد.
این فراکسیون با اعلام اینکه در جلسه امروز پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهوری شرکت می کند از دیگر گروه ها و جریان های سیاسی هم خواست که در این جلسه شرکت کنند و به سمیر جعجع رای بدهند.
« ولید جنبلاط » رییس فراکسیون « دیدار دموکراتیک» هم اعلام کرده است که اعضای این فراکسیون در جلسه امروز پارلمان شرکت می کنند.
« نبیه بری» رییس مجلس و رییس فراکسیون توسعه و آزادی هم تاکید کرد که اعضای این فراکسیون در نشست پارلمان حضور می یابند.

نخستین جلسه پارلمان لبنان هفته گذشته با حضور 124 نماینده از 128 عضو پارلمان و با حد نصابی کم نظیر در سال های گذشته تشکیل شد، اما در انتخاب رییس جمهوری موفق نبود.
در این جلسه «سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی ونامزد گروه 14 مارس تنها 48 رای کسب کرد و مغلوب 52 برگه سفید و بویژه 5 رایی که نمایندگان به قربانیان اقدامات تروریستی او در طول جنگ خانگی لبنان دادند، شکست سنگینی را متحمل شد.
جلسه دوم پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهوری جدید قرار است امروز (چهارشنبه) و تا ساعاتی دیگر در صورت به حد نصاب رسیدن تشکیل شود.
بر اساس اعلام «نبیه بری» رییس مجلس لبنان، این جلسه با حضور دو سوم نمایندگان (86 نماینده) به حد نصاب می رسد و رسمیت می یابد اما بر خلاف جلسه اول که انتخاب رییس جمهوری به همین تعداد رای نیاز داشت، در این جلسه هر نامزدی که بتواند اکثریت مطلق ( نصف بعلاوه یک یعنی 65 رای) را کسب کند، می تواند به کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) برود.
برخی ناظران معتقدند که اگر جلسه روز چهارشنبه تشکیل شود به احتمال زیاد همان سناریوی جلسه اول تکرار خواهد شد.
نمایندگان لبنان تا چهارم خرداد ماه فرصت دارند تا رییس جمهوری جدید این کشور را انتخاب کنند.
چنانچه تا این زمان موفق به انتخاب رییس جمهوری نشوند دو راه پیش روی لبنان قرار می گیرد، یا تمدید دوره ریاست جمهوری کنونی و یا ورود لبنان به مرحله خطرناک سیاسی که در این مرحله همه امور کشور برعهده دولت قرار می گیرد.
ناظران معتقدند که تمدید دوره ریاست جمهوری « میشل سلیمان» رییس جمهوری کنونی به دلیل مخالفت های گسترده گروه 8 مارس و 14 مارس و همچنین « بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان تقریبا محال به نظر می رسد.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن