تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804682488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد بیمه‌ای که از بیم روستائیان می‌کاهد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
بیمه‌ای که از بیم روستائیان می‌کاهد
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با خدمات‌دهی جدید خود، در راستای پوشش صد در صدی بیمه در جوامع روستایی و عشایری، گام‌های بلندی برداشته است.

خبرگزاری فارس: بیمه‌ای که از بیم روستائیان می‌کاهد


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بیمه یکی از ضروریات زندگی امروزی تلقی می‌شود و به عنوان دلگرمی و پشتوانه محکمی برای آینده افراد تلقی می‌شود. بیمه اجتماعی در مجموع شامل خدماتی چون بازنشستگی، ازکارافتادگی و ... به‌ منظور تأمین رفاه عمومی افراد زیر پوشش است. در سال 83 نیز با مصوبه دولت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای بهره‌مندی روستاییان و عشایر از مزایای بیمه تشکیل شد. تا سال 84 بحث بیمه روستائیان و عشایر زیر نظر سازمان تأمین اجتماعی و از سال 84 به صورت مجزا صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر تشکیل شد. در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای جذب و پوشش 100 درصدی توسط این صندوق صورت گرفته که از مهمترین آنها می‌توان به راه‌اندازی سامانه دما، حذف محدودیت سنی و بیمه کشاورزان غیر ساکن در روستاها اشاره کرد. یکی از شرایط ثبت نام در این صندوق برای مردان 55 سال و برای زنان 50 سال بود که در سال گذشته با ابلاغ بخشنامه‌ای این محدودیت برداشته شد و بر اساس آن تمام روستاییان بالای 18 سال می‌توانند در صندوق ثبت نام کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی و سامانه دما و دسترسی آسان افراد زیر پوشش صندوق به وضعیت بیمه‌ای خود و تاریخ تمدید آن از اقدامات خوب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بود که از این طریق افراد به راحتی در هر منطقه‌ای با ارسال شماره ملی خود به شماره 300027 می‌توانند به این اطلاعات دست یابند. حذف سقف سنی نیز به عنوان نخستین گام موثر در راستای تعمیم و گسترش بیمه در بین روستاییان و عشایر به شمار می‌رود که مختص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است. سکونت در روستا نیز یکی دیگر از شرایط عضویت در صندوق بود که در اسفندماه سال گذشته با ابلاغ بخشنامه بیمه کشاورزان غیر ساکن در روستاها این مانع نیز برطرف شد. تمام کشاورزانی که فعالیت آنها در روستاهاست اما به دلایلی به شهرها مهاجرت کرده‌اند و کشاورزان دوسکونته می‌توانند با اخذ تأئیدیه از مدیریت جهاد کشاورزی و اصناف کشاورزی و ارائه آن به کارگزاری‌ها ثبت نام کنند. با توجه به اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از زمره بیمه‌های اختیاری محسوب می‌شود زنان خانه‌دار روستایی و عشایری نیز می‌توانند علاوه بر استفاده از مزایای بحث کفالت سرپرست خانواده به صورت مجزا با پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی صندوق استفاده کنند. این اقدامات در راستای پوشش 100 درصدی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری بر اساس برنامه پنجم توسعه صورت گرفته و باید توجه داشت که بیمه جمعیت روستایی و عشایری از اقدامات بزرگی است که همت والا و حمایت بیشتر مسئولان را می‌طلبد. در راستای بررسی موفقیت‌ها و مشکلات این صندوق در سطح استان همدان با مسئول مربوطه به گفت‌وگو نشستیم.

* ضرورت گسترش فرهنگ بیمه در جامعه روستایی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان در این راستا به خبرنگار فارس گفت: متقاضیان از سن 18 سال به بعد بدون هیچ محدودیت سنی مجاز به ثبت‌ نام در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند. مهدی سماواتی افزود: در گذشته بسیاری از افراد بالای 55 سال نمی‌توانستند در صندوق ثبت نام کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند که در اواخر سال گذشته با ابلاغ بخشنامه «حذف سقف سنی» به صندوق این مشکل رفع شد. وی بیان داشت: افرادی که سن بالایی دارند و در صندوق ثبت‌نام می‌کنند در صورت عدم بازنشستگی، مزایای صندوق شامل حال خانواده آنها می‌شود. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه تصریح کرد: باید فرهنگ بیمه و مزایای آن در جامعه روستایی گسترش و چگونگی استفاده از خدمات بیمه برای آنان روشن شود. وی با اشاره به فعالیت دو دستگاه در زمینه بیمه روستائیان و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت ادامه داد: بیمه سلامت متولی بحث درمان و صندوق نیز متولی بحث بازنشستگی و مزایای دیگر است. سماواتی با اشاره به آغاز بیمه همگانی توسط بیمه سلامت گفت: باید تعاملی بین سازمان بیمه سلامت و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برقرار شود تا افراد برخوردار از خدمات درمان بیمه سلامت از مزایای بازنشستگی صندوق نیز بهره‌مند شوند.

* بیش از 48 هزار خانوار زیر پوشش صندوق هستند وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی به روستائیان و عشایر در زمینه مزایای صندوق افزود: اگر به بحث بازنشستگی در استان برسیم شکوفایی صندوق بیشتر می‌شود اما خیلی از فرصت‌ها نیز محدود می‌شود. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز به بحث بازنشستگی نرسیده‌ایم و فقط بازماندگان و مستمری‌بگیران از مزایای صندوق استفاده می‌کنند شاید باور این امر برای برخی از افراد سخت باشد. وی با اشاره به افراد زیر پوشش یادآور شد: تاکنون بیش از 48 هزار خانوار زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قرار دارند. سماواتی اظهار کرد: در گذشته تعداد خانوار مشمول 104 هزار و 892 خانوار در سطح استان بود که با ارائه بخشنامه کشاورزان و حذف سقف سنی این میزان به حدود 204 هزار خانوار افزایش می‌ِیابد. وی با اشاره به بخشنامه «بیمه کشاورزان غیر ساکن در روستاها» تصریح کرد: بخشنامه جدید جامعه هدف بزرگی را پوشش می‌دهد بنابراین به نسبت این امر باید با تلاش بیشتر و همت والا اقدام بزرگی صورت گیرد. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان یادآور شد: از ابتدای امسال بخشنامه «بیمه کشاورزان غیر ساکن در روستاها» به تمام کارگزاری‌های صندوق در سطح استان ابلاغ شده و در حال انجام است.

* پوشش 100 درصدی بیمه روستاییان عزمی همگانی و جهادی را می‌طلبد وی ابراز داشت: تغییر کارگزاری‌هایی که در مناطق خود مناسب عمل نکرده‌اند و جایگزینی آنها با کارگزاری‌های جدید با همکاری سازمان تعاون روستایی در مناطق ضعیف از نخستین اقدامات اجرایی صندوق در سال جاری بود. سماواتی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مدیر دفتر امور روستایی استانداری و هماهنگی‌های لازم گفت: برگزاری جلسه هماهنگی با فرمانداران شهرستان‌ها با حضور شوراها، دهیاران، بخشداران و کارگزاری‌های صندوق در راستای بررسی مشکلات و مسائل نیز از دیگر اقداماتی است که طی اردیبهشت ماه در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود. وی با اشاره به موج مثبتی که در سطح کشور و به تبع آن در استان‌ها نسبت به اقدامات صندوق وجود دارد، بیان داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نیازمند همت همگانی و توجه تمام مسئولان ذیربط است. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تأکید کرد: اجرای برنامه‌های تبلیغاتی و آموزشی به صورت گسترده با همکاری رسانه‌ها و مراکز ترویج جهاد کشاورزی از دیگر اقداماتی است که امسال در راستای آشنایی روستائیان با صندوق با جدیت پیگیری می‌شود. وی با بیان اینکه تاکنون 48 درصد از جامعه هدف در سطح استان با توجه به مشمولیت قبل زیر پوشش صندوق قرار دارند، تصریح کرد: رسیدن به پوشش 100 درصدی عزمی همگانی و جهادی را می‌طلبد. سماواتی ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 600 خانوار در سطح استان از مزایای مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استفاده می‌کنند که اگر به بحث بازنشستگی برسد این میزان افزایش می‌یابد. وی با بیان اینکه افراد زیر پوشش صندوق می‌توانند با پرداخت 15سال حق بیمه و سن 65 سالگی از مزایای بازنشستگی صندوق استفاده کنند، خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای این صندوق پرداخت حق بیمه به صورت سالانه و انتقال سوابق است. ========= مریم صابری‌یگانه ========= انتهای پیام/89006/ی40

93/02/06 - 12:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن