تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820292275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۵۰ درصد شهرک‌های صنعتی کرمان غیرفعال هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ۵۰ درصد شهرک‌های صنعتی کرمان غیرفعال هستند خبرگزاری پانا، استاندار کرمان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد شهرک‌های صنعتی در استان غیرفعال هستند، گفت: عوامل دیگری نیز وجود دارد که بخش کارگر و کارفرما را تحت ثاثیر قرار می‌دهد که این موضوع پیگیری می‌شود.
۱۳۹۳ سه شنبه ۹ ارديبهشت ساعت 22:43



به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا، علیرضا رزم‌حسینی ظهر دوشنبه در جمع تشکل‌های کارگری استان با گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: نامگذاری هفته‎ای تحت این عنوان، اهمیت این حوزه را می‎رساند. وی با اشاره به اینکه شعار امسال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، گفت: با مشارکت کارگران، کارفرمایان و همه اقشار باید این شعار تحقق یابد. استاندار کرمان با بیان اینکه اهمیت کار به نحو مطلوب در جامعه شناخته نشده است، افزود: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و به سبب فقر فرهنگی و اقتصادی که وجود دارد، ما کمتر توانسته‌ایم آنچه مد نظر سایر کشورها در حوزه کار است، به جامعه بشناسانیم. رزم‌حسینی کاهش رونق اقتصادی را یکی از مشکلات موجود عنوان کرد و افزود: در سنوات گذشته آنچه در این زمینه قرار بود به وجود بیاید، محقق نشده است و همین امر نیز سبب کاهش نرخ دستمزد و افزایش نرخ بیکاری شده است. وی با اشاره به اینکه اگر رونق اقتصادی اتفاق بیفتد نرخ بیکاری کاهش می‌یابد، بیان کرد: در یک اقتصاد پویا، کارفرمایان برای سرمایه‌گذاری نیاز به نیروی کار دارند. استاندار کرمان تصریح کرد: برای افزایش رونق اقتصادی باید بین کارفرما و کارگر یک هماهنگی، تعامل و مسئولیت‌پذیری ایجاد شود. رزم‌حسینی با تأکید بر اینکه برای ایجاد رونق اقتصادی باید اقتصاد مردمی شود، گفت: این موضوع چاره مشکلات موجود در اقتصاد است که همان اقتصاد مقاومتی است. وی با طرح این سوال مبنی بر اینکه چرا نباید اقتصاد را مردمی کرد، افزود: دولت یازدهم به دنبال این است که رونق اقتصادی را با رونق بخشی به بخش خصوصی فعال کند. استاندار کرمان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم رابطه بین کارگر و کارفرما به سمت وظیفه‌شناسی برود، باید به سمت رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی برویم. رزم‌حسینی با بیان اینکه بیش از 50 درصد شهرک‌های صنعتی در استان کرمان غیرفعال هستند، گفت: عوامل دیگری نیز وجود دارد که بخش کارگر و کارفرما را تحت ثاثیر قرار می‌دهد که این موضوع پیگیری می‌شود. وی تصریح کرد: همه مجوزها نباید از سوی دولت صادر شود، بلکه تشکل‌ها خودشان نیز باید مجوز دهند و دولت در این زمینه باید برنامه‌ریزی، نظارت، کنترل و حمایت کند که این جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. استاندار کرمان با تاکید بر اینکه زمانی که اقتصاد مردمی شود، دارایی و بهره‌وری افزایش می‌یابد، تصریح کرد: زمانی که ذوب‌آهن و کک‌سازی در استان وجود دارد، باید بخش خصوصی بیاید و سرمایه‌گذاری کند. رزم‌حسینی گفت: اگر تشکل‌های کارگری بتوانند بخش خصوصی توانمند در ایران را تقویت کنند، همه مسائل و مشکلات این حوزه حل می‌شود. وی خاطرنشان کرد: وقتی دولت راضی شود که مسئولیت‌های خود را به مردم واگذار کند، مشکلات حل می‌شود، وگرنه شاهد همین نارضایتی‌ها و مشکلات هستیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن