تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد رسانه های برزیل از واگذاری تامین امنیت جام جهانی به آمریکایی ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتقاد رسانه های برزیل از واگذاری تامین امنیت جام جهانی به آمریکایی ها اصفهان - ایرنا - رسانه های برزیل از واگذاری تامین امنیت مسابقات جام جهانی فوتبال به یک شرکت آمریکایی به نام «آکادمی» که در گذشته با نام «بلاک واتر» فعالیت می کرد، انتقاد کردند.


به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی الشروق الجزایر روز سه شنبه گزارش داد: رسانه های برزیل و در راس آنها روزنامه «فول ها دی سائوپائولو» از دولت برزیل به دلیل واگذاری تامین امنیت مسابقات جام جهانی فوتبال به شرکت آکادمی (بلاک واتر سابق) انتقاد کردند.
به نوشته الشروق، قرار است این شرکت آمریکایی که با اسراییلی ها نیز همکاری دارد 22 نفر از فرماندهان ارتش و پلیس برزیل را برای مقابله با انجام فعالیت های تروریستی آموزش دهد.
براساس گزارش الشروق و به نقل از روزنامه های برزیلی، براساس توافق انجام شده بین ارتش برزیل و سازمان اطلاعات آمریکا، این شرکت آمریکایی که به بدنامی مشهور است و در جریان جنگ عراق و افغانستان با همسو کردن سایر کشورهای جهان دست به اقدامات فجایع بار زده است، هدایت ارتش و پلیس برزیل را برای تامین امنیت جام جهانی برعهده بگیرد.
الشروق اضافه کرد: بلاک واتر که به عنوان «ارتش آب های سیاه» مشهور است، به تنهایی بیشترین فضایح را به خصوص در سال 2007 در 12 شهر عراق بوجود آورد و براساس اسناد و مدارک موجود در این سال، مردم عراق را به صورت وحشیانه و بدون آنکه دلیل آن را اعلام کند، قتل عام کرد.
شرکت بلاک واتر یکی از چند شرکت امنیتی بود که به سبب قرارداد با وزارت امور خارجه آمریکا، برای محافظت از جان دیپلمات ها به عراق اعزام شده بود اما جنایات متعدد این شرکت که بارزترین مورد آن حادثه سال 2007 میدان نیسور شهر بغداد بود، سبب شد تا این شرکت از عراق اخراج شود.
هر چند تاکنون چندین بار تلاش شده عاملان این حادثه محاکمه شوند اما هر بار به طرزی مشکوکی عاملان این حادثه از چنگ عدالت گریخته اند.
در ابتدا در سال 2008 پرونده ای علیه عاملان جنابت سال 2007 مطرح شد اما در سال 2009 و درست یک ماه قبل از برگزاری نخستین جلسه دادگاه، این پرونده تعلیق و بعدها اعلام شد که نیروهای بلاک واتر از این اتهامات تبرئه شدند.
این پرونده مجددا در سال 2011 میلادی در دستور کار قرار گرفت و وکلای پیگیر این پرونده اعلام کردند عاملان جنایت را حتما به دادگاه می کشانند اما تاکنون موفق به این کار نشده اند.
قتل نفس، تلاش برای کشتار افراد بی گناه و استفاده از سلاح گرم علیه افراد بی گناه در کشورهای عراق و افغانستان از جمله اتهام های وارد شده به نیروهای شرکت بلاک واتر است.
پایگاه اطلاع رسانی الشروق الجزایر به نقل از رسانه های برزیل اضافه کرد: «بلاک واتر» اکنون و پس از خروج از عراق اسم خود را به شرکت آکادمی (آموزشی) تغییر داده است و پس از انجام فعالیت های شرم آور در کشورهای عراق و افغانستان که در کتابی با نام «مزدوران بلاک واتر .. ارتش مخفی بوش» درصدد است تا آبروی رفته را بازگرداند.
در همین حال مسوولان برزیلی هرگونه ارتباط با شرکت آکادمی آمریکا را رد می کنند و می گویند فقط ارتش و پلیس برزیل از تجربیات آمریکا برای مبارزه با تروریست ها استفاده خواهد کرد.
مسوولان برزیلی همچنین می گویند براساس توافقات انجام شده با آمریکایی ها از هواپیماهای بدون سرنشین این کشور برای تامین امنیت دیدارهای جام جهانی فوتبال بهره خواهند برد.
در عین حال الشروق اضافه کرد: دولت برزیل براساس قراردادی که با آمریکایی ها منعقد کرده، قرار شده است آمریکایی ها تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین از نوع «هرمس 009» که ساخت رژیم صهیونیستی است را در اختیار ارتش برزیل قرار دهند.
این پایگاه اطلاع رسانی به نقل از رسانه های برزیل اضافه کرد: دولت برزیل قصد دارد از نیروهای امنیتی زیادی که در تاریخ مسابقات جام جهانی فوتبال سابقه نداشته است را به خدمت بگیرد.
براساس گزارش ها، برای تامین امنیت مسابقات جام جهانی 2014فوتبال در برزیل، 810 هزار نفر به کارگیری خواهند شد که 57 هزار نفر آنها را سربازان تشکیل می دهند.
به نوشته الشروق الجزایر، این میزان نیروی امنیتی، 22 درصد از نیروهای امنیتی به کارگیری شده در دوره گذشته این مسابقات که در آفریقای جنوبی برگزار شد، بیشتر است.
براساس اعلام مسوولان برزیل، هزینه های تامین امنیت مسابقات جام جهانی 2014 فوتبال در برزیل 800 میلیون دلار برآورد شده است.
در گذشته، تظاهرات اعتراض آمیز در تعدادی از شهرهای برزیل مشاهده شده است و دولت این کشور از تکرار این اعتراض ها در جریان دیدارهای جام جهانی فوتبال نگرانی دارد و به همین دلیل تجهیزات و نیروهای امنیتی خود را افزایش داده است.
7132
ورزشی. ** 1589 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن