تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820869929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست اعضاي ستاد اعتکاف با توليت آستان مقدس قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۷:۵۸ب.ظ)
نشست اعضاي ستاد اعتکاف با توليت آستان مقدس قم اعضاي ستاد مرکزي اعتکاف با توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها ديدار کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله سعيدي در ديدار اعضاي ستاد اعتکاف که در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس سنت نبوي، اعتکاف در دهه پاياني ماه مبارک رمضان مورد اهتمام است.
وي با بيان اين که در کنار ترويج اعتکاف ماه رجب بايد اعتکاف ماه مبارک رمضان ترويج شود، افزود: آنچه که امروز به عنوان اعتکاف مورد توجه قرار گرفته است، سنتي نيست که پيامبر بنا نهاده باشند.
توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها با بيان اينکه آنچه که بر اساس سنت و روايت اصل بوده، امروز به حاشيه رفته است، گفت: حفظ سنت اعتکاف در رجب از وظايف و شعائر است و خلاف نيست، ولي مانعي ندارد که در ضمن اين، سنت اصلي در ميان مردم گفته شود و آنها را به اين مسئله آگاه نمود.
وي توجه به اين مسئله را براي جلوگيري از تحريف ضروري دانست و گفت: توجه به سنت اصيل نبوي، وظيفه‌اي بر دوش ماست که بايد در مقالات،‌مراسمات و خود ايام اعتکاف گفته شود.
آيت‌الله سعيدي با تأکيد بر اين که مطرح کردن اين مهم، هيچ گاه موجب سست شدن ايام اعتکاف در ماه رجب نخواهد شد، گفت: اين که مقام معظم رهبري وقتي در برابر حرف‌هايي عليه نظام و فرهنگ و... بر مسئله حضور جوانان در مراسم اعتکاف تأکيد دارند، نشان دهنده اهميت اين حضور است.
وي در ادامه توجه دادن معتکفين به مسائل اخلاقي را از ديگر الزامات در پيش روي متوليان برگزاري اعتکاف معرفي و بيان کرد: معتکفين بايد با مسائل اخلاقي و فقهي پيش روي خود آشنا باشند.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در فرم‌هاي پذيرش افراد براي مراسم اعتکاف، بايد مطرح شود که حضور در اعتکاف براي افزاد بايد با اذن شوهر يا پدر و مادر باشد؛ در چنين شرايطي خانواده‌ها نسبت به فعاليت ديني و فرهنگي در عرصه اعتکاف بيشتر اعتماد مي‌کنند.
در ابتداي اين ديدار، حجت‌الاسلام والمسلمين تکيه‌اي، رئيس ستاد مرکزي اعتکاف به ارائه گزارشي از برگزاري آيين اعتکاف در ماه مبارک رجب پرداخت و گفت:‌ امسال سومين جشنواره اعتکاف با رويکرد علمي، فرهنگي و هنري برگزار مي‌شود.
وي با اشاره برگزاري اين جشنواره در سال‌هاي گذشته با رويکرد فرهنگي و هنري گفت:‌ هدف از برگزاري سومين جشنواره علمي، فرهنگي و هنري اعتکاف اين است که اين سنت از نظر فلسفي، فقهي، آيات و روايات مورد پژوهش قرار گيرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين تکيه‌اي با اشاره به برگزاري اين جشنواره در 18 ارديبهشت‌ماه جاري در قم اظهار داشت: با توجه به اين که سنت اعتکاف در ميان ديگر مذاهب اسلامي نيز وجود دارد، از اين رو اين جشنواره به صورت بين‌المللي و با حضور مسلمان ساير کشورها برگزار خواهد شد.
وي در پايان تصريح نمود: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و ظرفيت‌هاي موجود، تلاش مي‌شود که پنجمين جشنواره علمي، فرهنگي و هنري اعتکاف با رويکرد بين‌الادياني برگزار ‌شود














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن