تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813468077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پويايي جامعه تحت تاثير معلمان صالح است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۷:۲۹ب.ظ)
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان قم: پويايي جامعه تحت تاثير معلمان صالح است مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان قم گفت: مربيان و معلمان سالم و صالح با تربيت نهاد خانواده باعث پويايي در جامعه مي شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن اکبري در نشست خبري که به مناسبت هفته عقيدتي سياسي در سپاه و هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار گرديد، طي سخناني ابراز داشت: در سالي قرار داريم که با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي نامگذاري شده است، آغاز سال با شهادت حضرت زهرا(س) بود و اين روزها هم در ايام ولادت اين بانوي بزرگوار قرار داريم.
وي گفت: هر جا نام آن حضرت باشد، کوثر و خير کثير است و ان شاءالله امسال، سال پر خير و برکتي براي ملت بزرگ ايران باشد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه امام علي بن ابي طالب(ع) با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهري خاطرنشان ساخت: اين جلسه در راستاي تکريم و تعظيم استاد مطهري به عنوان شخصيتي برجسته، ممتاز و نخبه در تاريخ انقلاب اسلامي است که به بهانه سالروز شهادت آن انسان والامقام، اين ايام را هفته معلم و در سپاه به عنوان هفته تربيت و آموزش يا هفته عقيدتي سياسي نام نهادند.
وي با تبريک اين مناسبت مهم به فرهنگيان، دانش آموزان و دانش پژوهان، مربيان عقيدتي سپاه و همه کساني که در عرصه علم و فرهنگ و معرفت گام برمي دارند، با بيان حديثي از اميرمومنان(ع) اظهار داشت: خداوند قبل از آنکه از نادانان عهد و پيمان بگيرد که علم را فراگيرند، از دانايان و آگاهان عهد گرفته که بياموزند.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان قم تاکيد کرد: اين حديث بر مسئوليت آگاهان، اهل علم و درايت و خواص جامعه که پيشتاز و پيشگامند و ديگران به آنها تاسي مي کنند، تاکيد مي کند.
وي با اشاره به فلسفه نامگذاري روز معلم خاطرنشان ساخت: اگر ما اين روز را به عنوان روز معلم يا هفته معلم يا هفته عقيدتي سياسي در سپاه نامگذاري مي کنيم بدليل اينست که انساني چون شهيد مطهري آمد و در ميدان و مسير الهي گامي برداشت، سخنش برگرفته از فرامين حقه الهي بود که ميتواند الگو و سرمشق علاقمندان و شيفتگان باشد.
اکبري با اشاره به اينکه کساني که مي خواهند در مسير تربيت گام بردارند و موثر واقع شوند بايد ويژگي هايي را در خود جمع داشته باشند، ادامه داد: حرکت در مسير خدا و اولياء الهي باعث مي شود تا متعلمان و فراگيران با عشق و علاقه در مسير علم و تربيت قدم بردارند.
وي با بيان فهواي اين حديث که اگر عالمي علمش را ضايع کند، متعلم به سويش نمي رود، ابراز داشت: وقتي جامعه به سوي بي معرفتي، ناآگاهي و عدم شناخت ميرود، هدف هجمه و طمع بدخواهان، بدنامان و زياده خواهان قرار مي گيرد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان قم با اشاره به اهميت حرکت در مسير تربيت الهي اظهار داشت: آن جيزي که ما را ممتاز مي کند و باعث مي شود با امتيازات بالاتر و منطق و استدلال قويتري عزت، اقتدار و شخصيت خود را به دنيا اعلام کنيم، حرکت در مسير الهي و دستورات اولياء دين است و همه معلمان و مربيان بايد به آن توجه داشته باشند.
وي در ادامه به نقش موثر مربي و معلم در موضوعات سياسي، امنيتي، اقتصادي، فکري، فرهنگي و اجتماعي جامعه اشاره کرد و گفت: در کوچکترين واحد اجتماعي يعني خانواده نقش يک پدر به عنوان يک مربي در اصلاح امور خانواده آنقدر تاثير گذار است که مي تواند جامعه را اصلاح کند.
اکبري با بيان اين نکته که وجود مربيان سالم و صالح باعث ايجاد پويايي در جامعه و ساختن جامعه اي قابل عرضه به تمام دنيا مي شود، ابراز داشت: مربيان و معلمان مثل ستارگاني هستند که از دور کوچک ديده مي شوند اما در واقع بزرگ هستند و خداي متعال و اولياء الهي نيز بر همواره نقش محوري معلمان در طول تاريخ تاکيد داشته اند.
وي با اشاره به سخن حضرت امام(ره) که معلم، امانت دار است و انسان امانت اوست، يادآور شد: معلم انسان را آماده مي کند که براي ايفاي نقش در جامعه اثرگذار باشد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه امام علي بن ابي طالب(ع)، با ذکر حديثي از اميرمومنان (ع) خاطرنشان ساخت: انسان بايد تربيت را از خودش شروع کند سپس به آموزش و تربيت ديگران بپردازد.
وي در پايان ويژگي هاي معلمان در حوزه خداباوري، خودباوري، وظيفه شناسي، دشمن شناسي و زمان شناسي را برگرفته از آموزه هاي دين و باعث تاثير نقش معلم و مربي در جامعه دانست و گفت: در بعد زمان شناسي، عمل به موقع و بهنگام از خصوصيات مديريت جهادي مد نظر مقام معظم رهبري است که مي تواند منشاء تاثير در امور جامعه گردد














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن