تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815211878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مستند تخریبی علیه رئیس جمهور چه می‌گوید؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: از ادعا تا واقعیت ˝من روحانی هستم˝ مستند تخریبی علیه رئیس جمهور چه می‌گوید؟ خبرگزاری پانا: فیلمی که نام مستند را بر پیشانی خود دارد در چند روز گذشته فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور را به گونه‌ای ملتهب کرد که حتی رئیس مجلس نیز ناچار شد به آن واکنش نشان دهد. هرچند این فیلم تاکنون واکنش شخص حسن روحانی را برنیانگیخته اما با تماشای آن می‌توان دریافت سازندگان تنها با هدف تخریب چهره رئیس جمهور دست به چنین اقدامی زده‌اند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۹ ارديبهشت ساعت 13:42



به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری پانا: چند روز پیش پخش مستندی علیه حسن روحانی با نام «من روحانی هستم» ساخته گروه چندرسانه‌ای «شفق» فضای سیاسی – رسانه‌ای کشور را دچار التهاب کرد.
اما مگر در این مستند چه می‌گذرد که حتی واکنش رئیس مجلس را نیز به دنبال داشته است؟ برای پاسخ به این پرسش بهتر است این مستند ۵۷ دقیقه‌ای را در نگاهی کوتاه بررسی کنیم:
مستند من روحانی هستم با هدف جعل خاطرات روحانی از آغاز انقلاب تاکنون و به طور ویژه به روزهای حضور روحانی در شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما و ریاست وی بر شواری عالی امنیت ملی و ماجراهای پر سر و صدای آن روزهای کشور به ویژه قائله ۱۸ تیر، مذاکرات کاخ سعد آباد، ماجرای مک فارلین و ۹۹ نفر معروف می‌پردازد.
اطلاعات ارائه شده در این مستند برخلاف ادعای یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا که مدعی شده از کتاب خاطرات دکتر روحانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی و برخی جراید و روزنامه‌ها به علاوه مصاحبه‌هایی با سران کشور رونویسی شده بیشتر بر پایه مکتوبات سایتی و اینترنتی است که با یک وبگردی ساده در اختیار خوانندگان قرار می‌گرد منتهی در این فیلم به گونه‌ای کاملاً مغرضانه و خصمانه نسبت به دولت به شیوه‌ای کاملاً غیر حرفه‌ای و ناشیانه در کنار هم چیده شده است.
نقطه اوج این خصومت زمانی است که به دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی بر کشورمان و مذاکرات هسته‌ای دوران وی اشاره دارد که تاحدودی برخواسته از مستند Iran&West ساخته گروه مستند سازی رسانه دولتی انگلستان BBC فارسی است و به طور گسترده و پنهانی به تخریب اقدامات وی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی می‌پردازد.
البته در این بخش نیز صحبت‌های افراد مصاحبه شونده به طور کامل پخش نمی‌شود بلکه گفته‌های آنان به صورت بریده بریده به تصویر کشیده می‌شود.
سپس در ادامه سازنده این مستند به ماجرای «مک فارلین» اشاره و با بازگشت به عقبی بی‌دلیل و ناگهانی فیلم با مرور زندگی شخصی رئیس جمهور کشورمان به طور ویژه و سازمان یافته به تخریب چهره مردمی حسن روحانی می‌پردازد و در ادامه با اشاره به سوابق حضور روحانی در ارتش صحبت‌های محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را به تصویر می‌کشد و از وجود اختلاف میان وی و حسن روحانی در زمان جنگ و بر سر ادامه و یا توقف عملیات نظامی ایران پرده بر می‌دارد.
شیطنت آشکار فیلمساز «من روحانی هستم» زمانی بیشتر به چشم می‌خورد که سخنان محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران درباره جلسه مخفیانه نمایندگان مجلس برای پایان جنگ را به طور کامل نمایش داده اما هنگامی که نوبت به حسن روحانی می‌رسد تنها به نمایش چند واکنش و صحبت کوتاه از وی اکتفا می‌کند. این درحالی است که کارگردان در حال متهم کردن رئیس جمهور است و قاعدتاً از نظر اخلاقی موظف بوده سخنان کامل رئیس جمهور را در مورد این مسئله پوشش داده به شبهات منتقدان پاسخ دهد.
«من روحانی هستم» بیش از آنکه به بیان تاریخی وقایع پس از انقلاب اسلامی متعهد باشد در پی تاریخ سازی و شخصیت‌پردازی به سبک خود است. فیلم علاوه بر آنکه از نظر تصویری و کارگردانی نقطه قابل توجهی ندارد از نظر جمع آوری منابع نیز از چند وبگردی ساده فرا‌تر نرفته و هنگامی که سخن از وقایع مختلف سیاسی چندسال اخیر به میان می‌آید نگاه ویژه کارگردان به سیاست در تمام دیالوگ‌ها و نریشن‌های فیلم آشکار است.
فیلم به ماجرای هجدهم تیر ماه سال ۷۸ می‌رسد و طوری برنامه ریزی می‌کند که مخاطب عام جامعه حسن روحانی را نقش اول این قائله تصور می‌کند چراکه مستقیما بیان می‌دارد که به محض بازگشت روحانی از فرانسه و ورود وی به بسیج این اعتراضات خاموش می‌شود و به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ۱۸ تیر اشاره می‌کند.
شرح فوق مختصری بود از آنچه که در این فیلم می‌گذرد تصویرهای به هم دوخته شده‌ای که نام مستند را بر پیشانی خود گذاشته و در روزهای آغازین پخش شدنش نیز کسی از سازنده آن خبر نداشت و «سفیر فیلم» که بانی پخش آن بود از ارائه اطلاعات به خبرنگاران به شدت خودداری می‌کرد اما نکته شایان توجه این است که بنا به گفته یک منبع آگاه، ساخت این مستند از‌‌‌ همان نخستین روزهای پیروزی حسن روحانی در انتخابات کلید خورده و فیلمنامه آن در روزهای پاییزی سال گذشته یعنی در زمان یک یا ۲ ماهگی دولت نوشته شده است.
اما جالب‌تر آن است که «معصومه نبوی» شخصی که به عنوان کارگردان فیلم معرفی شده برای انجمن مستند سازان کشورمان هم غریبه است و به اذعان یکی از اعضای
هیئت مدیره این انجمن اصلاً در این انجمن عضو نیست و با مصاحبه با برخی روزنامه‌ها و رسان‌های اصولگرا سعی در خرید اسم برای خود دارد.
حال سوال اساسی اینجاست که خود کارگردان فیلم چه هدفی را دنبال می‌کرده است، پاسخ این پرسش را خود وی در گفتگویی که با خبرگزاری مهر داشته است می‌دهد و به صورت غیر مستقیم بیان می‌دارد که هدفش بیان خاطرات واقعی روحانی است و قصد دارد مقابل کسانی که سعی در مخدوش کردن چهره وی دارند بایستد!
اینکه چرا یک نفر ناگهان احساس تکلیف می‌کند تا مستندی درباره خاطرات روحانی بسازد به کنار اما به راستی در جریان این مستند خاطرات واقعی روحانی بیان می‌شود یا در «تفسیر به رای» آشکار قصد از بین بردن پایگاه مردمی روحانی و به طور کلی اصلاح طلبان را دارد.
از جمله معترضان مشهور فیلم «من روحانی هستم» می‌توان به علی لاریجانی اشاره کرد، رئیس مجلس با بیان اینکه سازندگان این فیلم حتی به تاریخ هم دروغ می‌گویند در جمع تشکل‌های کارگری و بسیج کارگران گفته است: در شرایطی که کشور در مصاف کشورهای خارجی است و آن‌ها زور می‌گویند و در داخل هم مشکلات اقتصادی به ویژه در حوزه سرمایه گذاری داریم حال باید گفت چگونه با وجود دعوا‌ها به حل این مشکلات باید بپردازیم؟ به اذعان هادی فیروزمند سردبیر سایت سفیرفیلم قرار است یکی دیگر از فیلم‌های تخریبی علیه دولت با نام «لکه» دوباره عرضه شده آرامش کشور را برهم بزند البته هنوز سوال اصلی به قوت خود باقی است که بودجه ساخت چنین فیلم‌هایی از کجا تامین می‌شود و چه کسی پشت آن قرار دارد؟ اظهارات فیروزمند یک نکته جالب دیگری نیز به همراه دارد و آن هم این است که وی می‌گوید مستند «لکه» به یکی از اعضای دولت که در جریان فتنه ۸۸ نقش داشته و آبروی نظام را به بازی گرفته است اشاره می‌کند اما وی هنوز نامی از شخص مورد نظر بر زبان نیاورده هر چند می‌توان حدس زد که کدام وزیر دولت یازدهم اینبار هدف توطئه تخریب قرار گرفته است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن