تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820325353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریاچه زریبار مریوان در حال تبدیل شدن به سرنوشت دریاچه ارومیه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دریاچه زریبار مریوان در حال تبدیل شدن به سرنوشت دریاچه ارومیه است مریوان - ایرنا- نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عدیده دریاچه زریبار این شهرستان، گفت: این دریاچه در حال تبدیل شدن به سرنوشت دریاچه ارومیه است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، امید کریمیان روز سه شنبه در مراسم معرفی فرماندار مریوان به رشد نیزارها، ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف دریاچه و نبود مدیریت واحد به عنوان مهمترین مشکلات این دریاچه اشاره کرد و افزود: اعتباراتی برای ساماندهی زریوار اختصاص یافته که جوابگو نیست.
وی مدیریت واحد را نیاز اصلی دریاچه زریوار و رفع مشکلات آن دانست و از مسوولان استان و شهرستان خواست با برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات مورد نیاز از نابودی این دریاچه این جلوگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه دریاچه آب شیرین زریبار در فاصله سه کیلومتری غرب شهر مریوان، واقع شده است، گفت: این دریاچه از مکان های دیدنی و گردشگری استان است.
نماینده مردم شهرستان مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود از مریوان به عنوان دروازه اقتصادی و قطب گردشگری استان کردستان نام برد و گفت: مریوان مهد علم، عرفان، و ادب و جایگاه شاعران و عارفان بزرگی از جمله ماموستا نالی، هیمن و چوری است.
کریمیان اظهار کرد: مریوان هزاران شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در انتخابات های متعدد نیز بیشترین میزان مشارکت را داشته است.
وی با اشاره به اینکه منکر خدمات شایسته دولت های گذشته در مریوان نیستیم، گفت: آنچه باید صورت می گرفت انجام نشده است.
وی از جاده به عنوان مهمترین نیاز شهرستان مریوان نام برد و گفت: خانواده ای در مریوان نداریم که به شکلی داغدار این جاده نباشد.
نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به چالش های سیاسی و اجتماعی موجود در مریوان نیز اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت 24 سال از جنگ، مریوان همچنان شهید و جانباز می دهد و مصداق این گفته هم کشته و زخمی شدن هفت نفر براثر انفجار مین از اول امسال تاکنون در این شهرستان است.
وی گفت: هنوز مشکلاتی در ارتباط با پرونده های تعیین درصد جانبازی افراد شیمیایی شده مریوان وجود دارد که باید حل شود.
وی از جنگل ها و مراتع به عنوان دیگر چالش اجتماعی این شهرستان یاد کرد و گفت: جنگل ها و مراتع این شهرستان هر روز دچار آتش سوزی و تخریب می شود و از این رو نیازمند تشکیل کمیته ویژه ای برای بررسی آتش سوزی ها و معرفی افراد متخلف هستیم.
نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به سازمان های مردم نهاد، تعامل با ادارات، تقویت بازارچه های مرزی، ارتقای گمرک به اداره کل، حمایت از سرمایه گذاری شخصی و تسریع در راه اندازی منطقه آزاد تجاری مریوان را خواسته اصلی مردم شهرستان مریوان از فرماندار جدید دانست.
کریمیان از انتخاب فرماندار بومی برای مریوان قدردانی کرد و افزود: استاندار کردستان فرد اصلح و شایسته ای برای فرمانداری این شهرستان انتخاب کرده است.
ˈمحمد فلاحیˈ از نیروهای بومی اهل سنت استان کردستان روز سه شنبه در آیینی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به عنوان فرماندار جدید شهرستان مرزی مریوان معرفی شد.
در این آیین از زحمات ˈعبدالله رشیدی پورˈ قدردانی و ˈمحمد فلاحیˈ به عنوان فرماندار شهرستان مریوان معرفی شد.
محمد فلاحی اهل مریوان و از نیروهای وزارت کشور است که کارشناس استانداری کردستان، بخشدار ننور و مرکزی بانه، معاون فرماندار مریوان، معاون دفتر سیاسی و انتخابات و سرپرست دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کردستان را در کارنامه کاری خود دارد.
عبدالله رشیدی پور فرماندار سابق این شهرستان نیز از آذر 89 به عنوان فرماندار منصوب شده بود.
شهرستان مرزی مریوان با 170 هزار نفر جمعیت در حدود 130 کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج واقع شده است.ک/3
7346/570
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن