تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820403526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد روي تربيت صحيح نسل جديد سرمايه‌گذاري شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۲۵ب.ظ)
مديرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: بايد روي تربيت صحيح نسل جديد سرمايه‌گذاري شود مديرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکيد بر اهميت تربيت صحيح افراد، گفت: امروز همه جوامعي که در گذشته نسبت به اين مسئله بي تفاوت بودند به اين مهم رسيده‌اند که تربيت صحيح نسل جديد از اهميت زيادي برخوردار است و روي آن سرمايه گذاري زيادي مي کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ نخستين کارگروه تخصصي رسانه هاي ارتباط جمعي و معاونت فرهنگي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر استان کرمانشاه با حضور محبي مديرکل آموزش و پرورش و معاون فرهنگي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر و شرکت اصحاب رسانه در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار گرديد.
سليمان محبي با تاکيد بر نقش مهم رسانه ها در روشن سازي افکار عمومي و شفافيت در جامعه در زمينه امر به معروف و نهي از منکر، خواستار توجه رسانه ها به اين بخش شد.
معاون فرهنگي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر استان کرمانشاه آگاه سازي جامعه را يکي از اصلي ترين رسالت هاي رسانه ها در دنياي کنوني دانست و گفت: با بهره گيري از اين پتانسيل بزرگ مي توان گام هاي مهمي را در راستاي فرهنگ سازي در عرصه هاي مختلف جامعه برداشت.
محبي بزرگ‌ترين دغدغه جامعه امروز را آسيب هاي اجتماعي دانست و گفت: بايد بپذيريم که جامعه ما در حال گذار از دوره سنتي به مدرن است و طبيعتا در مسير عبور از اين مرحله ممکن است انحرافاتي شکل بگيرد.
وي وضعيت کنوني جامعه را به دوران نوجواني که در واقع پرخطرترين دوران زندگي هر فردي است تشبيه کرد و گفت: در اين دوران فرد نه کودک است که مطيع پدر و مادرش باشد و نه جوان است که به طور مستقل توان مقابله با مشکلات و دغدغه هاي زندگيش را داشته باشد.
وي افزود: وضعيت جامعه ما نيز همين است تا آنجا که مردم احساس مي کنند نياز به راهنمايي ندارند و با توجه به اينکه در دنياي ارتباطات هستيم و دسترسي زياد افراد به اطلاعات باعث ايجاد سردرگمي در جامعه شده است نياز به راهنمايي هاي مفيد و سازنده از طرق غير مستقيم در جامعه مشهود است.
محبي در ادامه با اشاره به تقابل نسل جديد و قديم در جامعه امروزي، گفت: نسل قديم و جديد ما در تقابل با هم هستند و آنچه که نسل جديد مي پسندد به هيچ وجه مقبول نسل گذشته نيست و اين دو از نظر پوشش، افکار و ديدگاه ها و... با هم اختلاف دارند و به نظر مي رسد زمان آن رسيده تا با اتخاذ راهکارهاي فرهنگي مناسب ديد اين دو را به هم نزديک تر کنيم.
محبي افزود: واقعيت اين است که نسل هدف ما بايد نسل جديد باشد و تلاش کنيم تا از طرق مختلف در راستاي توانمندکردن اين نسل گام برداريم.
مديرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه سرمايه گذاري در راستاي تربيت صحيح فرزندان را در فهرست مهمترين سرمايه گذاري ها قرار داد و گفت: امروز همه جوامعي که در گذشته نسبت به اين مسئله بي تفاوت بودند به اين مهم دست يافته اند که تربيت صحيح نسل جديد از اهميت زيادي برخوردار است و روي آن سرمايه گذاري هاي زيادي مي کنند.
وي در ادامه اصلي ترين هدف امر به معروف و نهي از منکر را روشنگري و آگاهي نسبت به مسير درست ارزيابي کرد.
وي همچنين با اشاره به بروز مکاتب انحرافي در جامعه، خواستار تلاش رسانه ها در راستاي نشان دادن چهره درست و واقعي اسلام و تقابل آن با اين مذاهب شد.
محبي در ادامه با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي، فرهنگ را مهترين مسئله در جامعه ارزيابي کرد و گفت: سرمايه گذاري روي اين مقوله سبب خواهد شد تا در همه زمينه ها رشد کنيم.
وي در ادامه به بحث هدفمندي يارانه ها اشاره کرد و گفت: اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها و انصراف تعداد کمي از دريافت يارانه نقدي بيش از هرچيز حاکي اين واقعيت است که فرهنگ جامعه ما ضعف دارد، چرا که اگر غير از اين بود آمار افرادي که از دريافت يارانه نقدي انصراف مي دادند اين قدر پايين نبود.
وي افزود: هنوز در جامعه ما فرهنگ احساس مسئوليت در برابر جامعه و کشور جانيافتاده است و اين امر نيز همچون ديگر امور نياز به فرهنگ سازي دارد.
محبي گفت: استان کرمانشاه در بسياري از زمينه هاي علمي و فرهنگي نياز به کار دارد و آمار بالاي آسيب هاي اجتماعي اين مهم را نشان مي دهد.
حشمت الله درويشي پور مسئول دفتر ستاد امر به معروف و نهي از منکر استان کرمانشاه نيز در اين نشست خواستار مشارکت تمامي نهادها و سازمان ها در راستاي فرهنگ سازي در زمينه امر به معروف و نهي از منکر شد.
درويشي پور مردم محوري را اصلي ترين برنامه ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر جامعه دانست و گفت: مقام معظم رهبري اثر تذکر لساني را بالاتر از بمب اتم مي دانند.
وي در ادامه رسانه ها را فرهنگ ساز دانست و گفت: با بهره گيري از زبان هنر و قلم مي توان در راستاي فرهنگ سازي امر به معروف و نهي از منکر در جامعه گام برداشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن