تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813204121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه کردهای دنیا را با حفظ اصالت مرزهای قانونی، ایرانی می دانیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همه کردهای دنیا را با حفظ اصالت مرزهای قانونی، ایرانی می دانیم سنندج - ایرنا - دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و مذاهب گفت: کردهای عراق، ترکیه، سوریه و دیگر جاها را با حفظ اصالت مرزهای قانونی، ایرانی می دانیم.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی یونسی روز دوشنبه در مراسم ختم درگذشت امام جمعه سنندج در مسجد جامع این شهر از کردها به عنوان خالص ترین و ناب ترین فرزندان ایران نام برد و افزود: ما همه کردهای دنیا را ایرانی می دانیم و معتقدیم هویت، دین، تاریخ و اخلاق مرز نمی شناسد.
وی با اشاره به اینکه همه انچه برای کردها ارزش است برای ایرانی ها نیز ارزش است گفت: در طول تاریخ کردها چه آنانی که در ایران هستند و چه خارج از کشور، نمونه عالی هستند.
وی اظهار کرد: پایه و اساس ایران را کردها تشکیل دادند و هر جا باشند آنجا ایران است و خالص تر از کردها برای ایران وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت درگذشت امام جمعه سنندج به مردم کردستان، با اشاره به اینکه ماموستا مجتهدی سه ویژگی بارز داشت، گفت: مرحوم مجتهدی تجسمی از ویژگی ها و امتیازات مردم منطقه، تجسمی از ارزش های دینی و قومی مردم کرد و تجسمی از ارزش های ایرانی بود.
دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و مذاهب افزود: مرحوم مجتهدی در تمام حیات سیاسی و معرفتی خود لحظه ای از جمهوری اسلامی و رهبری جدا نشد و مردم منطقه را به وحدت و همراهی دعوت می کرد.
وی اظهار کرد: شیعه و سنی و کرد و غیر کرد برای مرحوم مجتهدی فرقی نداشت چرا که عاشق ایران، اسلام و مردم کرد بود.
وی با اشاره به اینکه مرحوم مجتهدی تمام ارزش ها و انتظاراتی را که خداوند متعال از یک عالم دارد، در خود داشت، گفت: در ارتحال ماموستا مجتهدی تمام مردم منطقه و مقامات کشورمان در غم و اندوه بودند و از این ضایعه تاسف خوردند.
حجت الاسلام یونسی با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب از ماموستا مجتهدی به عنوان عالمی متقی، انقلابی و با ذهنی تقریبی یاد کردند.
وی به پیام رییس جمهوری و سایر روسای قوا و مسوولان کشوری و محلی و همچنین حضور گسترده و باشکوه مردم در آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم مجتهدی نیز اشاره کرد و افزود: این پیام ها و حضور پرشکوه، نشان از جایگاه والای مرحوم مجتهدی در میان مردم و مسوولان دارد.
دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و مذاهب گفت: برای معالجه ماموستا مجتهدی در تهران هر آنچه امکان داشت در حد بالاترین مقام یک کشور فراهم شد و این نشان از نفوذ معنوی یک دانشمند مردم دوست ایرانی و اسلامی است.
وی گفت: انتظار مردم کردستان از فرهیختگان، دانشمندان و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی این است که نمونه واقعی مردم کرد باشند و ارزش های ملی، دینی، اسلامی و محلی را یکجا به ظهور برسانند و به مردم ایران نشان دهند.
حجت الاسلام یونسی درگذشت یک عالم را ضایعه ای جبران ناپذیر دانست و گفت: عالمی که از دنیا می رود خلائی در جامعه ایجاد می شود که هیچ چیز و شخصی دیگر نمی تواند آنرا پر کند.
وی گفت: هنوز جای حضرت امام (ره)، شهیدان مطهری و بهشتی و همه دانشمندان گذشته پر نشده و خالی است.
وی افزود: عالم ظرفیتی را ایجاد می کند که اختصاص به خودش دارد و یک رابطه با خدا و جامعه برقرار می کند و کس دیگری نمی تواند این گونه ارتباطات را برقرار کند.
دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و مذاهب گفت: فقیه و دانشمند کسی است که مردم را مدام شاداب و امیدوار نسبت به آینده نگاه دارد و عالمی که مردم را مایوس و ناامید و نگران به آینده و دعوت به تفرقه و اختلاف و دشمنی کند بر طبق احادیث عالم واقعی نیست.
حجت الاسلام یونسی هدف از حضور در این مراسم را ابلاغ پیام تسلیت رییس جمهوری و هیات دولت به مردم کردستان، مسوولان، نماینده ولی فقیه در استان و علما و روحانیون دانست و گفت: از مردم استان نیز که بدرقه خوبی از ماموستا مجتهدی کردند قدردانی می کنیم.
دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و مذاهب خطاب به استاندار و مسوولان استان کردستان گفت: خواست دولت و رییس جمهوری این است که در خدمت مردم کرد باشید.
وی تاکید کرد مسوولان محلی سعی کنند همانند گذشته در مسیر وحدت و دفاع از مردم کردستان تلاش نمایند که این خواسته مردم کردستان و دولت جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی به منظور شرکت در آیین ختم و بزرگداشت ماموستا مجتهدی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج صبح امروز به این شهر سفر کرده بود.
ماموستا مجتهدی ظهر روز شنبه در سن 93 سالگی در بیمارستان طالقانی تهران دار فانی را وداع گفت.ک/3
7346/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن