تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815348929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مافیای ثروت، نظام سیاسی و دولت چین را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مافیای ثروت، نظام سیاسی و دولت چین را تهدید می کند پکن - ایرنا - روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین روز دوشنبه هشدار داد مافیای ثروت در حال رسوخ به بدنه دولت، حزب و سراسر این کشور است و این مافیا چین را تهدید می کند.


به گزارش ایرنا، روزنامه مردم نوشت: شکل گیری بنگاه های بزرگ اقتصادی در چین همانند آنچه در غرب وجود دارد می تواند آینده کشور را به مخاطره انداخته و وضعیت را از کنترل خارج کند.
این روزنامه نسبت به ˈافزایش عشق به ثروت در چینˈ هشدار داد و نوشت : عشق به پول و ثروت برغم مغایرت با ارزش های چین بتدریج در حال نهادینه شدن در این کشور است و این افراد را به نابودی می کشاند .
به نوشته ارگان حزب حاکم چین، ˈدر غرب پدیده ای به عنوان قدرت و ثروت در کنار یکدیگر رشد یافت. ثروتمندان بتدریج بدنه سیاسی، اقتصادی و قدرت را در کشورهای غربی در دست گرفتند. هر روز با نفوذتر و ثروتمندتر شدند و در نهایت دولت ها را کنترل می کنندˈ.
ˈمردمˈ با هشدار به مقامات برای هوشیاری در قبال این وضعیت، تاکیدکرد ˈچین باید مسیر خود را مشخص و طی کند. همراهی با غرب یعنی اینکه تجربه غرب در چین تکرار خواهد شدˈ.
این روزنامه نوشت: چین به نظریه های فرهنگی و سیاسی جدیدی نیاز دارد که ریشه دار باشد. مردم و کل کشور به اصلاحات فرهنگی و اجتماعی نیاز دارند و ارزش های فرهنگی و اجتماعی دستکم باید به میزان عشق مردم به پول برای آنها ارزش داشته باشد.
ˈریشه فساد در چین به عشق افسار گسیخته به ثروت باز می گردد. در چنین شرایطی باید فرهنگ و ارزش های اجتماعی نهادینه شده و دولت و مردم به این ارزش ها وفاداری نشان دهند تا بدنه کشور پاک شده و حکومت سالمی در چین برقرار باشد.ˈ
روزنامه مردم تاکیدکرد ˈایجاد ارزش ها کار بسیار دشواری است. فعلا چین باید به دنبال ایجاد ارزش های نوین فرهنگی و اجتماعی باشد و اصلاحات اقتصادی خود را هم تعمیق دهد. در کنار هم قرار گرفتن این امور در فعالیت ها برای چین الزام است.ˈ
نشریه چینی ادامه داد ˈدر چین فعلا پول بیشتر از هر چیزی ارزش پیدا کرده است. ثروت بیش از هر موضوع دیگری برای افراد موفقیت آور توصیف می شود و حتی این موضوع به عنوان یک ارزش در دانشگاه ها و مکان های آموزشی قوت گرفته است.ˈ
به نوشته این روزنامه، در چهار ماه گذشته هشت مقام در سطوح استان و وزارتی به جرم فساد مالی دستگیر شده اند یعنی به طور میانگین هر ماه دو مقام چینی به ارتکاب فساد مالی شناسایی شده اند و این یک پدیده تلخ است و به طور طبیعی روزهای آینده نیز نام شمار دیگری از مقام های مفسد منتشر خواهد شد.
این روزنامه چینی خاطر نشان کرد که اگر نظارت بر مقام ها افزایش نیافته و ارزش های فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور نهادینه نشود و عشق فزاینده به ثروت در چین مورد کنترل قرار نگیرد فساد ریشه دارتر شده و شکل گیری بنگاه های بزرگ اقتصادی مانند غرب و دست اندازی مافیای ثروت به ابزار قدرت، چین را در ورطه ای خطرناک گرفتار خواهد کرد.
آساق ** 2100 **1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن