تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805532531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به جنوب قزوین به عنوان هویت اصلی شهر ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
توجه به جنوب قزوین به عنوان هویت اصلی شهر ضروری است
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: جنوب شهر قزوین هویت اصلی و ارزشمند مردم است که با بی تدبیری و بی دقتی در حلقه بی مهری و بی توجهی در معرض آسیب جدی است و باید مورد بازنگری مدیران شهری قرار گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از جوانان عضو هیئت علمی دانشگاههای بین المللی امام خمینی(ره)، آزاد اسلامی و علمی کاربردی شهرداری قزوین یکشنبه شب با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند. مرتضی روزبه در این نشست با تشکر از نگاه تیزبینانه و اندیشمندانه جوانان عضو هیئت های علمی مراکز دانشگاهی استان به مدیریت شهری اظهار داشت: قزوین در مسیر روبه توسعه خود نیازمند همه اندیشه ها و دیدگاههای کارشناسی بویژه جوانانی است که در مراکز علمی فعالیت می کنند. وی افزود: سوال کردن و پاسخگو بودن مسئولان باید مطالبه عمومی باشد و سوال شما جوانان از مدیران برای توجه به همه جوانب شهری بیانگر دقت و دغدغه شماست و از آن استقبال می کنیم. استاندار قزوین بیان کرد: نباید به حوادث و رویدادهای اطراف خود بی تفاوت باشیم و به مسائل واکنش نشان ندهیم در غیر این صورت با جامعه مرده هیچ فرقی نداریم و این سوال و دغدغه ها مسئولان را هوشیارتر می کند تا توجه خود را بیشتر کنند. روزبه بیان کرد: قزوین به توان بخش خصوصی نیازمند است و جوانان زیادی هستند که مانند شما دغدغه توسعه و عمران متوازن شهری را دارند و ما هم از مشارکت و دیدگاههای شما برای استفاده در برنامه ریزیها استقبال می کنیم. استاندار گفت: وقتی خود را با آنچه باید باشیم مقایسه می کنیم به اشکالات خود پی می بریم و در برخی بخشها شاخص ها مناسب نیست که به کار بیشتری نیاز دارد و راهکار اصولی توسط افرادی مانند شما جوانان باید ارائه شود. توسعه متوازن شهری قزوین ضروری است روزبه با انتقاد از رشد و توسعه مناطق شمالی شهر و بی توجهی به مناطق جنوبی اظهارداشت: شمال وجنوب شهری را خودمان تعریف کرده ایم و با مدیریت اشتباه وقتی کشتارگاه و میدان دام را در مناطق جنوب مستقر کرده ایم آرامش زندگی در این منطقه تحت تاثیر قرار گرفته و اقتصاد منطقه نیز با شمال تفاوت فاحش پیدا کرده است.

این مسئول گفت: جنوب و مرکز شهر قزوین، امامزاده حسین و مزار شهدا هویت اصلی شهری است که به فراموشی سپرده شده و با بی دقتی هویت خود را گم کرده است و بدترین زمین ها را در این منطقه شاهد هستیم که ساکنان نیز رغبتی برای ماندن ندارند اما شمال شهر را که هیچ هویتی ندارد رشد داده ایم و بیشترین توجه را به آن داریم و گرانترین زمینها در این بخش است. استاندار بیان کرد: چرا به باورهای مذهبی مردم که زمانی با دسترسی آسان به امامزاده ها، آرامستانها، مساجد محله هر روز تقویت می شد به گونه ای به حاشیه برده ایم که باید مردم برای فاتحه عزیزان خود دهها کیلومتر را طی کنند و بتدریج از این هویت که درس عبرت و یاد معاد و خداست دور شوند و این نوع مدیریت محل اشکال است. روزبه یادآورشد: آنچه در جنوب شهر می گذرد در جلسات ما جایی ندارد و کمتر مدیری پیدا می شود که هر از گاهی به جنوب شهر هم سری بزند مگر برای تشییع جنازه و شاید تنها حضور دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در جنوب شهر نقطه قوت است که مردم امیدوار باشند یک شخصیت روحانی در مناطق آنها حضور دارد. استاندار گفت: شما جوانان باید در شهر با تفکر و تامل و دقت لایه های پنهان را شناسایی کنید و به مسئولان بگوئید چه مسائلی مورد غفلت قرار گرفته است. آرامستانها در کنار امامزاده ها احیاء شود این مسئول تصریح کرد: حذف مسجد محله، انتقال آرامستانها به کیلومترها خارج از شهر، ما را از هویت اصلی خود دور کرده در حالی که در گذشته در کنار امامزاده ها شاهد آرامستان بودیم و مردم پس از خروج از منزل برای درگذشتگان خود فاتحه می دادند و خود به یادمعاد بودند امروز باید با سایت مرحمت طلب کنیم و بتدریج درگذشتگان را نیز فراموش کنیم.

وی افزود: این کارها بیانگر مدیریت بدون منطق در امور شهری است که هیچ استدلال و منطقی پشت آن نیست در حالی که می توانیم با حفظ همه مسائل بهداشتی، شرعی، اخلاقی طراحی شهری را به گونه ای ساماندهی کنیم که در کنار امامزاده ها بتوانیم آرامستانهای کوچک و مناسب را شکل دهیم و به تقویت هویت شهری هم کمک کنیم. استاندار بیان کرد: وقتی هیچ برنامه ای برای توسعه شهری نداریم باید شاهد باشیم که بیشترین مطب پزشکان در دو خیابان اصلی شهر مستقر شود و بسیاری از مناطق برای درمان به مرکز شهر بیایند و شاهد ترافیک و دهها مشکل دیگر باشیم اما برای توزیع این خدمات هیچ برنامه ای نداریم. توسعه شهر با محور امامزاده ها منطقی است وی اظهارداشت: می توان توسعه شهری را با محور امامزاده ها شکل داد و به تقویت امور معنوی در جامعه کمک کرد و با کمترین هزینه موجب شد تا در کنار این اماکن مذهبی شاهد تسوعه کتابخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ و دهها خدمات دیگر بود که به رونق محلات و آرامش مردم هم کمک کند.

روزبه بیان کرد: چرا در باغ فیض تهران یک قطعه قبر صدها میلیون تومان به فروش می رود و بسیاری از ساکنان محل آرزو می کنند در آن منطقه دفن شوند ولی ما قادر نیستیم از ظرفیت امامزاده حسین، آمنه خاتون، حلیمه خاتون که در گذشته هم آرامستان داشت و هم محور محله بود بخوبی استفاده کنیم. این مسئول تصریح کرد: توجه به بافت فرسوده و تاریخی و حفظ هویت اصیل دینی و مذهبی شهری و توجه به باورها و اعتقادات اصیل مذهبی می تواند راهگشای ما در بسیاری از امور باشد و فرهنگ آسیب دیده ما را ترمیم کند. در این نشست جوانان عضو هیئت علمی دانشگاهای استان دغدغه های خود را در خصوص توجه به حفظ بافت تاریخی و قدیمی شهر قزوین، توجه به آبادنی جنوب شهر، معماری متناسب با هویت اسلامی و ایرانی، عدم واگذاری پروژه های بزرگ عمرانی به پیمانکاران خارج از استان، توسعه متوازن شهر و نقش رسانه ها بویژه رسانه ملی در طرح مسائل فرهنگی در مدیریت شهری بیان کردند.


۱۳۹۳/۲/۸ - ۰۹:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن