تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820983623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامين اجتماعي در دولت گذشته جيب شخصي يک عده اي شده بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۸:۲۶ب.ظ)
هاشمي رفسنجاني؛ تامين اجتماعي در دولت گذشته جيب شخصي يک عده اي شده بود آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: ضربه اي که در طول هشت سال گذشته تامين اجتماعي خورد، اين بود که کساني آن را جيب شخصي خود کرده بودند و اين ظلمي به نظام و نيروهاي کارگري بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام عصر امروز در آيين تجليل از بانوان کارگر که به مناسبت هفته کار و کارگر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار شد، با بيان اينکه در پيروز انقلاب هيچ کشوري به ما کمک نکرد و اين مردم بودند که به کمک کشور آمدند گفت: در اين ميان اعتصاب کارگران صنعت نفت کمر رژيم شاه را شکست، ضمن اينکه بعد از انقلاب ما هيچگاه شاهد توقع زيادي از ناحيه کارگران نبوديم. و اين توقع به اندازه‌اي بود که نظام مي‌توانست آن را تأمين کند و در حقيقت هيچ مشکلي از ناحيه کارگران پس از پيروزي انقلاب نديديم.
ويگفت:تأمين اجتماعي يکي از مسائل مهم کارگران است اما متأسفانه در طول 8 سال گذشته ضربه‌اي از اين ناحيه خورديم که بايد اصلاح شود. عده‌‌اي تأمين اجتماعي را جيب شخصي خود کرده‌اند و اين امر ظلم به نظام و نيروهاي نظام بود که حقيقتا بايد جبران شود.
وي در ادامه با اشاره به اينکه اخيرا قوانين خوبي نيز در جهت همايت از کارگران مطرح شده و قانون نسبتا بهتري براي کارگران ديده مي شود خاطر نشان کرد:بايداصلاحات مو به مو صورت گيرد و مشکلاتبرطرف شود چرا که اسلام برگردن نيروهاي مستضعف و بخصوص کارگران حق بزرگي دارد و در برهه‌اي که مسلمانان علاقه به داشتن فرزند پسر داشتند حتي زنده به گور کردن دختران را به شدت محکوم کرد و حتي در مقطعي در کشورهاي غربي و قرون وسطايي زن به عنوان انسان درجه دو شناخته مي‌شد.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: عدالت واقعي را اسلام به جامعه بشري درباره زن و مرد داده است و بخشي از آن چه را که اسلام در جزيره العرب آورد حتي در دنياي مترقي امروز وجود دارد که بايد گفت امروزه ادعاها نيز در اين باره زياد است.
وي در بخش ديگري از سخنانش به حقوق اوليه زنان در جامعه اشاره کرد و گفت:اسلام عالي ترين معارف را به بشريت داده و حقوقي را بر زن داده که اگر مراعات شود وضعيت مناسبي را شاهد خواهيم بود و اين نکته مهمي است که غربي‌ها ادعاهايي واهي مي‌کنند ولي وقتي به زندگي آنها نگاه مي‌کنيم مي بينيم حقوق زن در آنجا پايمال مي‌شود ما بايد خود را مديون اسلام و قرآن بدانيم. انقلاب ما برگرفته از اسلام است.
هاشمي رفسنجاني در پايانبا تاکيد بر اينکه مجموعه بزرگ تأمين اجتماعي که براي توسعه آن تلاش زيادي شده بايد در خدمت کارگران بماند، خاطرنشان کرد:مجموعه تامين اجتماعي جزء بيت‌المال است و اين بيت‌المال مال شماهاست و از دسترنج خود کارگران اين مجموعه بوجود آمده است و کاري که در چند سال اخير افتاد يک کار استثنايي بود که برخلاف عدالت بوجود آمد که اميدواريم که ديگر تکرار نشود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن