تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821195058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحويل 500 مگاوات برق روسي به ايران/روسيه در ايران نيروگاه برق - آبي مي سازد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۴ب.ظ)
وزير انرژي روسيه خبر داد؛ تحويل 500 مگاوات برق روسي به ايران/روسيه در ايران نيروگاه برق - آبي مي سازد وزير انرژي روسيه گفت: در مورد مدرنيزاسيون و ساخت نيروگاه هاي جديد نيز با ايران به توافقاتي دست پيدا کرديم و قرار است در زمينه خطوط فشار قوي برق نيز طرح هايي را در کشور شما اجرا کنيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، الکساندر نواک وزير انرژي فدراسيون روسيه در گفتگو با خبرنگاران رسانه هاي ايراني با مطلوب دانستن سطح همکاري ميان دو کشور ايران و روسيه در زمينه برق و انرژِي گفت: در جلسه امروز که با وزير نيروي ايران برگزار کرديم در مورد اتصال شبکه برق ميان 3 کشور ايران، روسيه و آذربايجان به توافقاتي رسيديم و قرار شد تا در آينده اي نزديک طرح و برنامه فني اين موضوع را تدوين کنيم.
وي ادامه داد: طبق توافقات انجام گرفته روسيه بايد در آينده اي نزديک 500 مگاوات برق به ايران تحويل دهد که در اين مورد نيز پيش نويس نوشته شده و در آينده قرار داد نهايي نيز ثبت مي شود.
نواک افزود: در مورد مدرنيزاسيون و ساخت نيروگاه هاي جديد نيز با ايران به توافقاتي دست پيدا کرديم و قرار است در زمينه خطوط فشار قوي برق نيز طرح هايي را در کشور شما اجرا کرده و تمام اين تفاهم نامه ها تا يک ماه ديگر نهائي خواهد شد.
وزير انرژي روسيه ضمن تاييد گفته هاي چيت چيان در مورد تجربه همکاري مناسب دو کشور در زمينه برق، خاطر نشان کرد: در حال حاضر پتانسيل بسيار خوبي ميان دو کشور در زمينه ساخت نيروگاه وجود دارد و ما به دنبال افزايش سطح همکاري ها تا 10 ميليارد دلار هستيم.
وي ضمن اعلام خبر تشکيل کميسيون تجاري بين ايران و روسيه در سپتامبر سال جاري به ميزباني ايران، گفت: جلسه امروز پيش نويسي بود براي کميسيون اقتصادي دو کشور تا در آن مقطع و با برگزاري جلسات کارشناسي، اين توافقات نهائي شود.
نواک در مورد چگونگي تخصيص 10 ميليارد سرمايه گذاري جديد روسيه در ايران نيز گفت: اين مبلغ در 4 بخش ساخت نيروگاه ، مدرنيزاسيون، ساخت نيروگاه برق آبي و خطوط فشار قوي هزينه خواهد شد.
وي در مورد بحث 700 مگاوات برق وارداتي به ايران که به 500 مگاوات تقليل پيدا کرده است نيز گفت: اين 500 مگاوات توافق اوليه است و بعد از بحث هاي فني اين ميزان مي تواند افزايش پيدا کند.
وزير انرژي روسيه در واکنش به سوال خبرنگاري که از وي پرسيد اگر روسيه مانند اکثر طرح هايي که در ايران و جهان اجرا کرده است به تعهد زماني خود عمل نکند، چه مي شود، با همان صورت يخ زده خود که در مدت گفتگو با رسانه ها حتي براي 1 ثانيه لبخند بر خود نديد، گفت: من اين گفته شما را قبول ندارم و بايد بگويم که روسيه تمام قرار دادهاي کاري خود را در سر زمان تعيين شده به اتمام رسانده و مي رساند!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن