تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821165312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيش از 50 درصد اعمال جراحي کودکان توسط ديگر گروه هاي جراحي انجام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۵ق.ظ)
بيش از 50 درصد اعمال جراحي کودکان توسط ديگر گروه هاي جراحي انجام مي شود دبير علمي بيست و دومين کنگره انجمن جراحان کودکان ايران گفت: در حالي که جراحي هاي کودکان به دليل حساس و تخصصي بودن اين حوزه مي بايست از سوي جراحان کودکان صورت گيرد در حال حاضر بيش از 50 درصد اعمال جراحي کودکان از سوي ديگر جراحان که عمده آنان نيز جراحان عمومي هستند، انجام مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر فتح ا... روشن ضمير در آستانه برپايي "بيست و دومين کنگره ساليانه انجمن جراحان کودکان ايران" که 20 تا 24 ارديبهشت ماه امسال در مرکز همايش هاي رازي تهران برگزار مي شود با اعلام اين خبر افزود: هم اينک کمتر از يک صد جراح کودک در کشور به فعاليت مشغولند که نيمي از اين تعداد در تهران هستند.
وي با اشاره به اينکه در برخي از استان هاي کشور حتي يک جراح کودک نيز وجود ندارد، ياد آور شد: در کشوري مانند ترکيه با جمعيتي مشابه ايران تعداد جراحان اطفال حدود 4 برابر ايران است.
دکتر روشن ضمير، آگاهي نداشتن مردم از اين رشته، پايين بودن تعرفه هاي درماني و طولاني بودن مدت زمان تحصيل در اين رشته در کشور را به عنوان مهم ترين عواملي بر شمرد که از گرايش پزشکان فارغ التحصيل به رشته جراحي کودکان کاسته است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: آپانديسيت شايع ترين بيماري اورژانس دستگاه گوارش در کودکان است که بيشتر در سنين نوجواني ( 12 تا 19 سالگي) اتفاق مي افتد.
دبير علمي بيست و دومين کنگره انجمن جراحان کودکان ايران يادآور شد: نتايج تحقيقات طي سال هاي اخير نشان داده که برخلاف باور عموم، آپانديس عضوي زائد نبوده که عضوي مناسب براي اعمال جراحي جايگزين است، اين درحالي است که بسياري از جراحاني که تخصص آنان کودکان نيست به محض مراجعه کودک يا نوجواني که دچار دل درد شده، نسبت به جراحي و برداشتن آپانديس وي اقدام مي کنند.
وي ادامه داد: با توجه به اهميت اين موضوع، محور بيست و دومين کنگره ساليانه انجمن جراحان کودکان ايران به بيماري هاي تکاملي و اکتسابي روده بزرگ(کولورکتال) اختصاص يافته است که در آن بيماري هاي اکتسابي (بيماري هايي که نوزاد از بدو تولد به آن مبتلاست و بيماري هاي غير اکتسابي که نوزاد و کودک پس از تولد به آنان ابتلا مي يابد، مورد بحث و بررسي متخصصان قرار خواهد گرفت.
دکتر روشن ضمير اظهار داشت: بيماري هاي اکتسابي شامل انواع بيماري هاي نقص تکاملي در دستگاه گوارش است که در آن بخشي از روده و مقعد طي مراحل شکل گيري جنين تشکيل نمي شود و با اعمال جراحي تخصصي و پيچيده مي بايست، نسبت به جراحي نوزاد پس از تولد اقدام کرد.
وي گفت: صدمات(تروما) و بدخيمي ها علاوه بر بيماري آپانديسيت از ديگر بيماري هاي اکتسابي دستگاه گوارش کودکان است که در صورت ابتلاي کودک به آن مي بايست، نسبت به جراحي هاي درماني اقدام کرد.
لازم به ذکر است در بيست و دومين کنگره انجمن جراحان کودکان ايران، همچنين مباحثي از قبيل بي اختياري دفع مدفوع در کودکان، نقص عصبي روده بزرگ که سبب اختلال در حرکت روده و ايجاد يبوست مزمن در کودکان مي شود، بيماري هاي التهابي روده از قبيل کوليت اولسروز، بيماري کرون، خونريزي هاي قسمت تحتاني دستگاه گوارش در کودکان و ساير بيماري هاي ناحيه مقعد ارايه مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن