تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820320752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شلوغ ترین خیابان شهر زیر چرخهای دوچرخه سواران/ نسخه کارشناسی نشده شهرداری تبریز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی مهر گزارش می دهد/
شلوغ ترین خیابان شهر زیر چرخهای دوچرخه سواران/ نسخه کارشناسی نشده شهرداری تبریز
تبریز – خبرگزاری مهر: احداث مسیر دوچرخه سواری در خیابان امام خمینی (ره) که یکی از پر ترافیک ترین خیابان های تبریز است، باعث شده تا صدای اعتراض مردم و اصناف به خاطر کاهش عرض خیابان و افزایش بار ترافیکی به گوش برسد.



به گزارش خبرنگار مهر، چند هفته ای است که موضوع احداث مسیر ویژه دوچرخه سواری حد فاصل میدان فجر تا میدان جانبازان به بحث اول محافل عمومی در تبریز تبدیل شده و خیلی از مردم این پروژه را کارشناسی نمی دانند تا جایی که اصناف این خیابان اعتراضات گسترده ای را ترتیب داده و باعث شده اند تا شهردار تبریز بعد از بریدن روبان قرمز احداث این مسیر، در سکوت رسانه ای دستور توقف ادامه این پروژه را بدهد. البته در این میان اختلافات بر سر ادامه احداث این مسیر به جلسات اعضای شورای شهر تبریز نیز کشیده شده و بیشتر اعضای شورا بر نبود کار کارشناسی در احداث این مسیر و ضایع شدن بیت المال اصرار می ورزند. شهرداری تبریز طول این مسیر ویژه را 10 کیلومتر از میدان فجر تا میدان جانبازان و عرض آن را دو متر در نظر گرفته بود که به جهت نبود بررسی های کارشناسی و برنامه ریزی شهری در همان ابتدای خیابان امام خمینی (ره) بعد از ساخت چند متری و افتتاح این پروژه با بروز مشکلات متعدد نیمه کاره رها شد. اکنون این مسیر چند متری که در ارتفاع چندین سانتی متری از خیابان ساخته شده، به پارکینگ و یا ویترینی مناسب برای نمایشگاه داران خودرو در حوالی این مسیر تبدیل شده است و خودرو ها در روی این مسیر مرتفع قرار می گیرد. پروژه ساخت مسیر ویژه دوچرخه ‌سواری در فاز اول با تصویب اعتبار 40 میلیارد ریالی از سوی شورای اسلامی تبریز، برای اجرا در فصل کاری سال 93 توسط شهرداری منطقه 2 و معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تبریز در نظر گرفته شده که فازهای دوم و سوم آن نیز مربوط به مسیرهای منتهی به میدان راه آهن و بلوار استاد شهریار هستند.  

  ضعف بررسی های کارشناسی در این پروژه بیت المال را هدر می دهد عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این خصوص با تاکید بر اینکه شهرداری باید پروژه ها را پس از مشورت با اعضای شورای شهر انجام دهد، به خبرنگار مهر گفت: مثلا در احداث این مسیر ویژه دوچرخه سواری ضعف بررسی های کارشناسی باعث هدر رفتن پول مردم و بیت المال می شود. علی نوای باغبان با بیان اینکه نفس احداث این مسیر به جهت تشویق مردم به دوچرخه سواری خوب است، افزود: نواقصات این مسیر به حدی است که نفس کار زیر سوال رفته و شاهد اعتراضات مردم و اصناف هستیم. وی همچنین افزود: با ساخت این مسیر روی جوب های دفع آب در کنار خیابان شاهد هستیم که امکان دفع آب های سطحی وجود ندارد و در جریان بارش شدید باران چند روز پیش نیز مشکلات به صورت کاملا مشهود دیده شد. نوای باغبان با اشاره به اینکه با احداث این مسیر که پنج متر نیز ساخته شده یک لاین حرکت خودروها کاهش می یابد، ادامه داد: ترافیک در این خیابان شلوغ بیشتر از این نیز می شود اگر این پروژه متوقف نشود. وی با تاکید بر اینکه هزینه های اضافی برای جابجایی علائم راهنمایی و رانندگی، تیرهای برق و چراغ های راهنما هزینه های زیادی دارد که علاوه بر این هزینه ها باید نظرات مردم را در نظر گرفت. این عضو شورای شهر تبریز همچنین با بیان اینکه هزینه ها گزاف هستند و اصناف هم به شدت معترضند، گفت: از شهردار انتظار می رود تا در ساخت این مسیر و انتخاب مکان جدید بررسی های لازم کارشناسی را بکند و نارضایتی پیش نیاید. وی همچنین با تاکید بر اینکه ابتدای این مسیر که الان در خیابان امام (ره) قرار دارد باید در یک محدوده مسکونی و کناره های کلانشهر تبریز باشد، گفت: چرا که مردم در این شرایط باید دوچرخه را کول کرده و تا خیابان امام (ره) بیاورند و سپس سوار بر دوچرخه شوند. نوای باغبان همچنین از مخالفت پلیس راهنمایی رانندگی تبریز نیز خبر داد و افزود: کاملا مشخص است که در احداث این پروژه مطالعات اولیه و کارشناسی نشده است.  

  خیابان امام گنجایش احداث مسیر دوچرخه سواری را ندارد سخنگوی شورای شهر تبریز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خیابان امام گنجایش احداث مسیر دوچرخه سواری را ندارد، گفت: باید کار کارشناسی روی این قضیه صورت می گرفت که امید است اقدامات مقتضی هرچه زودتر انجام شود. سعید حاجی زاده با بیان اینکه احداث این مسیر با توجه به ترغیب مردم به ورزش همگانی یک ضرورت است، گفت: زیرساخت های این چنینی باید ایجاد شود و مردم تشویق شوند و از دوچرخه استفاده کنند. وی کاهش تراکم ترافیکی، مقابله با آلودگی و توسعه فرهنگ ورزش و سلامت شهروندی از جمله اهداف و رویکردهای شهرداری تبریز در ایجاد و توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری دانست و ادامه داد: زمینه های احداث این مسیر به زودی ایجاد می شود و مردم و شهروندان تبریزی از این طرح استقبال می کنند. حاجی زاده همچنین با تاکید بر اینکه باید امکان سنجی و مطالعات علمی این پروژه انجام شود، گفت: عرض خیابان امام(ره) جوابگوی بار ترافیکی فعلی نیست و اختصاص یافتن دو متر از حاشیه خیابان به مسیر دوچرخه سواری، می تواند مشکلات این خیابان را بیشتر کند. مسیر ویژه دوچرخه سواری قطعا" احداث می شود البته با وجود این نارضایتی ها و اعتراض اعضای شورای شهر تبریز، شهردار تبریز همچنان اصرار خاصی بر احداث این مسیر در این خیابان دارد و می گوید: مسیر ویژه دوچرخه سواری قطعا احداث می شود و اعتراضات اصناف درست نیست. صادق نجفی با تاکید بر اینکه نمی توان به خاطر مشکل پارک خودروهای اصناف، طرحی که اجرای آن باعث شادابی جوانان و کاهش آلودگی هوا می شود را متوقف کرد، گفت: با اجرای این طرح بر سلامت و شادابی مردم افزوده می شود. وی همچنین با اشاره به اینکه مشکل پارک خودروها را می توان با توسعه و استفاده از حمل و نقل عمومی و ایجاد پارکینگ های مختلف حل کرد، افزود: مردم و اصناف باید همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند و امیدوارم این پروژه سرانجام نیکی داشته باشد.  

  در تبریز دوچرخه سوار زیادی نداریم/ قبل از احداث مسیر دوچرخه سواری باید فرهنگ سازی کرد عضو دیگر شورای شهر تبریز با بیان اینکه شهرداری باید مسیر ویژه دوچرخه سواری را در خیابانی موازی با خیابان امام احداث کند، گفت: پروژه احداث مسیر ویژه دوچرخه سواری نیز همانند بی آر تی، بدون مطالعه صورت می گیرد و باعث افزایش بار ترافیکی خیابان امام می شود. ایران آهور با اشاره به اینکه بهتر است مسیر دوچرخه سواری را در خیابان 42 متری ایجاد کرد، گفت: در جاده ائل گلی مسیر دوچرخه سواری وجود دارد که من تاکنون هیچ شخصی را ندیده ام که از این مسیر برای دوچرخه سواری استفاده کند. وی با بیان اینکه قبل از احداث مسیر دوچرخه سواری باید فرهنگ سازی کرد، ادامه داد: در تبریز چندان دوچرخه سوار زیادی نداریم که بخواهیم مسیر ویژه ای را بدین منظور احداث کنیم. آهور همچنین ادامه داد: خیابان امام با تقاطع های پرتعدادش قتل گاهی برای دوچرخه سواران است و ساخت این مسیر فقط برای عده ی اندکی قابل استفاده است.   ------------------------------------------------------------------
گزارش از:محمدرضا علی اشرفی عکس از: مینا نوعی






۱۳۹۳/۲/۷ - ۰۸:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن