تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816712173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران - ایرنا - روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز یک شنبه موضوع های «پایان استرس در بازارها» و «گام نهایی ایران مشروط به لغو تحریم هاست» را بازتاب داد.


این روزنامه تیتر نخست را به موضوع پایان استرس در بازارها اختصاص داد و نوشت: وضعیت بازارهای کلیدی پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نشان می دهد این بازارها در نخستین روز، وضعیت بدون استرسی را پشت سر گذاشتند. به طوری که روند مثبت بازار سهام که از هفته گذشته آغاز شده با وجود اصلاح قیمت ها اوج گرفت و بازار ارز هم دیروز را بدون نوسان سپری کرد. روز گذشته شاخص کل بورس بالاترین رشد خود در چهار ماه گذشته را تجربه کرد. قیمت دلار نیز، تقریبا معادل نرخ روز پنج شنبه بود. برخی کارشناسان روند دیروز را به معنای از بین رفتن استرس شکل گرفته در بازار به دلیل عدم قطعیت قبل از تعدیل قیمت ها توصیف می کنند. از سوی دیگر این روند نشان می دهد برخلاف پیش بینی های بدبینانه، اصلاح بهای انرژی در اقتصاد ایران موجب بی ثباتی بازارها نمی شود و حتی واقعی شدن قیمت ها، می تواند به کارآیی بهتر بازارها منجر شود. نکته دیگر اینکه اصلاحات قیمت های انرژی در فاز دوم زمانی انجام شد که نرخ تورم روند کاهنده دارد و به استناد گزارش های بین المللی، اقتصاد ایران در حال خروج از رکود است. علاوه بر این گشایش های رخ داده در حوزه سیاست خارجی نیز از عدم قطعیت ها کاسته است. عواملی که می تواند با کاستن از ابهام ها جهت حرکت سرمایه گذاری را روشن تر از قبل نشان دهد.
گام نهایی ایران مشروط به لغو تحریم هاست، تیتر دیگر این روزنامه محسوب می شود. تفاهم بر سر مفاد گام نهایی توافق ژنو به معنای توافق بر سر لغو تمامی اشکال تحریم ها است. این را مجید تخت روانچی می گوید، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه که این روزها سخت سرگرم رایزنی و مذاکره پیرامون نحوه تدوین سند توافق جامع است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید تا پایان تیرماه میان ایران و اعضای گروه 1+5 نهایی شود. او که به واسطه سال ها تحصیل و اشتغال در کشورهای غربی درک درستی از سیاست گذاری های دولتمردان اروپایی و آمریکایی دارد، تاکید می کند: «مطمئنا غرب تلاش می کند تا روند اجرای گام نهایی توافق ژنو در شیب ملایمی دنبال شود اما ما از همان زمان که پای میز مذاکرات ژنو نشستیم توافق کردیم که پس از عادی سازی پرونده هسته ای مان امکان پیشبرد برنامه های هسته ای خود را مانند یک عضو عادی آژانس داشته باشیم و دیگر هیچ محدودیتی را نمی پذیریم.»
روزنامه دنیای اقتصاد به موضوع تغییر در سبد رهن و اجاره پرداخت و نوشت: افزایش نرخ سود بانکی، تحول سریع رفتار مالی موجران در بازار اجاره مسکن را به همراه داشته و باعث شده در سبد اجاره بها سهم «پول پیش» به نفع کاهش وزن «اجاره ماهانه» تغییر کند.مالکان آپارتمان های اجاره ای که در دو سه سال اخیر با تشدید شکاف بین نرخ سود و نرخ تورم، تمایلی به رهن نداشتند، هم اکنون 60درصد اجاره بها را به شکل پول پیش دریافت می کنند تا به صورت بلندمدت سپرده گذاری کنند. این تغییر نسبت در سبد اجاره بها، میزان اجاره ماهانه در قراردادهای 93 را حدود 30درصد کاهش داده است.
بی تاثیری کاهش سود بانکی بر نرخ تورم، تیتر دیگر این روزنامه است. نتایج یک تحقیق دانشگاهی حاکی از این است که برخلاف ادعای حامیان کاهش دستوری نرخ سود بانکی، اجرای این سیاست در سال های گذشته به کاهش تورم منجر نشده است. این تحقیق همچنین بیان می کند که کاهش دستوری نرخ سود در سال های گذشته، موجب کاهش رشد سپرده ها و انتقال منابع از بانک ها به دارایی های ثابت (مثل مسکن) شده است، موضوعی که موجب شد توان بانک ها برای تسهیلات دهی به تولید و سرمایه گذاری کاهش پیدا کند که تبعات منفی برای رشد اقتصادی کشور در پی داشت.
روزنامه دنیای اقتصاد عنوان خروج معامله گران از لاک احتیاط را بررسی کرد و افزود: بورس اوراق بهادار تهران دیروز با تحرکی کم سابقه توفانی از قیمت های مثبت را در مقابل دید سرمایه گذاران گذاشت. بورس اوراق بهادار تهران که از ابتدای سال جاری، زیانی نزدیک به 8/3 درصد را به ثبت رسانده بود، دیروز گام بلندی در جبران این زیان برداشت و با ثبت 87/1 درصد رشد شاخص، توانست معامله گران را از لاک احتیاط خارج کند. هر چند همچنان برخی از معامله گران در شرایط احتیاطی هستند اما بیشتر معامله گران با توجه به رخداد برخی از اتفاقات در صحنه اقتصادی در انتظار بازاری مثبت هستند.
**2002**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن