تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821191306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حزب حاکم ترکیه درصدد ارایه طرح رفع اتهام علیه چهار وزیر مستعفی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حزب حاکم ترکیه درصدد ارایه طرح رفع اتهام علیه چهار وزیر مستعفی آنکارا- ایرنا - حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈترکیه که پیش از این طرح تشکیل ˈ کمیسیون تحقیقˈ در باره چهار وزیر مستعفی کابینه اردوغان به اتهام فساد مالی را از مجلس پس گرفته ، طرح جدیدی را به رییس مجلس ملی ترکیه ارائه کرد.


به گزارش روز شنبه ایرنا ، ˈنورالدین جانیکلیˈ رییس گروه پارلمانی حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به این که در طرح جدید تغییراتی نسبت به طرح قبلی وجود دارد، گفت : طرح جدید حزب حاکم از طرحی که حزب مخالف ˈجمهوریخواه خلقˈ ارایه کرده، بهتر است.
وی با اشاره به برخی از ایرادت وارد شده به طرح پیشین حزب حاکم افزود: برای رفع هرگونه شبهه در باره تحقیقات در مورد چهار وزیر مستعفی ، طرح جدید به مجلس ارائه شده است.
براساس این گزارش ، حزب حاکم عدالت و توسعه هفته گذشته در مرحله نخست خواستار تعویق نشست مجلس در مورد بررسی تشکیل کمیسیون تحقیق درباره پرونده فساد مالی وزرای مستعفی دولت ترکیه شد، ولی سپس این طرح را پس گرفت.
رسانه های مخالف دولت آنکارا پیش از این اعلام کرده بودند که حزب عدالت و توسعه درصدد مسدود کردن راه های محاکمه وزیران مستعفی کابینه اردوغان به اتهام فساد مالی و ارتشاء از سوی دادگاه قانون اساسی این کشور است.
بر این اساس ، حزب مخالف ˈجمهوریخواه خلقˈ پیشتر طرح تشکیل کمیسیون تحقیق در مورد چهار وزیر مستعفی کابینه اردوغان را تقدیم ریاست مجلس ملی ترکیه کرده بود.
در طرحی که حزب جمهوری خواه خلق ارایه کرده است، مساله بررسی و تحقیق در زمینه 11 پرونده ارسالی از سوی دادستانی استانبول به ریاست مجلس ملی ترکیه درباره وزیران مستعفی مورد تاکید قرار گرفته است.
مخالفان دولت اردوغان می گویند که در صورت تصویب طرح حزب عدالت و توسعه، مساله تحقیق در مورد فساد مالی و ارتشاء وزیران سابق به طور سطحی صورت خواهد گرفت و آنان با آرای نمایندگان حزب عدالت و توسعه از اتهامات وارده تبرئه خواهند شد و راه محاکمه این گروه از وزرای سابق توسط دادگاه قانون اساسی نیز با برائت آنان در کمیسیون تحقیق، مسدود خواهد شد.
ˈاگمن باغیشˈ، ˈظفر چاغلایانˈ، ˈمعمر گولرˈ و ˈاردوغان بایراکتارˈ وزیران سابق اتحادیه اروپا، اقتصاد، کشور و شهرسازی و مسکن ترکیه در پی عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا در این کشور از سمت های خود استعفا کردند.
وزیران سابق کابینه اردوغان نیز خواستار تشکیل کمیسیون تحقیق ملی برای بررسی اتهامات وارده شده بودند.
خاورم**2012**230** 1917
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن