تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820801579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه پايدار جز با سلامت جامعه محقق نمي شود/عده‌اي تلاش مي‌کنند دولت را وارد حاشيه کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۸:۱۱ب.ظ)
جهانگيري: توسعه پايدار جز با سلامت جامعه محقق نمي شود/عده‌اي تلاش مي‌کنند دولت را وارد حاشيه کنند معاون اول رئيس‌جمهور گفت: اگر بخواهيم به سمت پيشرفت حرکت کنيم بايد به سلامت جامعه به صورت جدي بها دهيم چرا که توسعه پايدار جز با سلامت جامعه محقق نمي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در مراسمي که به مناسبت هفته کارگر و با حضور فراکسيون کارگري مجلس شوراي اسلامي، تشکل‌هاي کارفرمايي و مديران سازمان تامين اجتماعي و حوزه سلامت برگزار شده بود، اظهار داشت: توسعه پايدار جز با سلامت جامعه تحقق پيدا نمي‌کند و سلامت جامعه با مشارکت آحاد ملت و دستگاه‌هاي مختلف محقق نمي‌شود ضمن اينکه اگر بخواهيم به سمت پيشرفت برويم بايد به سلامت جامعه به صورت جدي بها دهيم.
وي با تاکيد بر اينکه سلامت در جامعه تمام بخش‌هاي روحي و رواني را در بر مي‌گيرد، افزود: اميدواريم در بخش درمان در سال جاري ساز وکاري طراحي کنيم تا ابتدا بتوانيم به مسئله سلامت توجه بيشتري کنيم و بخش قابل توجهي از هزينه‌هاي درمان را کاهش دهيم ضمن اينکه در دستور کار قرار داديم تا منابعي از طرح هدفمندي يارانه‌ها نيز به اين موضوع اختصاص پيدا کند.
معاون اول رئيس جمهور خاطر نشان کرد: هر بنگاه اقتصادي ذي‌نفع‌هاي بسياري دارد که کارگران مهمترين سرمايه يک بنگاه اقتصادي هستند و اگر توليد کشور شکوفا شود همه مردم از رونق توليد کشور بهرمند خواهند شد.
وي ادامه داد: در طول ۳۵ سال بعد از انقلاب اسلامي با تمام محدوديت‌هاي اقتصادي که جامعه کارگري بيشتر از ديگران آن را تحمل مي‌کردند همواره پشتوانه نظام بودند و اميدواريم که اين نظام بتواند به اندازه خود گرهي از مشکلات آنها باز کند.

لوکوموتيو دولت تدبير و اميد ترمز ندارد
وي با اشاره به اينکه مي‌دانيم برخي کشورهاي غربي، آمريکا و استکبار دست از دشمني با ما بر نمي‌دارند افزود:وظيفه ما اين است که چگونه نقشه‌هاي آنها را نقش بر آب کنيم چرا که آنها طراحي کردند تا ما را با کشورهاي همسايه وارد چالش کنند.
جهانگيري تصريح کرد: کشورهاي استکباري مي خواهند که با گفتن برخي حاشيه ها فضاي بين‌المللي را تغيير داده و قطعنامه هاي تحميلي وضع کنند تا ما درگير حواشي شويم.
وي در ادامه افزود: رئيس جمهوربه عنوان شخص اول دولت تدبير که با تيمي مجرب حضور خود را اعلام کرده و وارد يک فضاي پر چالش شده است در نظر دارد تا خطوط قرمزي که توسط مقام معظم رهبري ترسيم شده را مد نظر قرار داده،تا با کشورها مذاکره کند تا ببينيم چطور مي‌شود تحريم‌ها را شکست.
وي همچنين گفت: به دليل قدرت ديپلماسي وزير امور خارجه و تيم همراه حق و حقوق هسته‌اي ملت در چارچوب سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري تصويب شد و تحريم‌ها يکي پس از ديگري لغو شد بطوريکه الان مي‌توانيم بگوييم در اين مقطع هيچ تحريم جديدي عليه ايران وضع نشده است.

عده‌اي تلاش مي‌کنند دولت را وارد حاشيه کنند
جهانگيري با تاکيد بر اينکه عده‌اي به صورت خواسته يا ناخواسته تلاش مي‌کنند دولت را وارد حاشيه کنند افزود:رئيس جمهور به عنوان يک انسان مجرب، دانشمند و علاقه‌مند به حل مسائل که در مراسم تحليف خود سوگند خورده تا مدافع حقوق ملت باشد به طور کامل در همين مسير قرار گرفته است و اين وظيفه يک دولت خدمتگزار است.
وي در ادامه افزود: عده‌اي مي‌گويند که چرا رئيس جمهور شعار نمي‌دهد؟ مگر سرنوشت شعار دادن مسئولان پيش روي ما نيست؟ مگر در مقطعي از زمان بيشترين شعار براي مبارزه با مفاسد داده نشد؟ رئيس جمهور سوگند مي‌خورد که با عقل و تدبير مسائل کشور را به پيش ببرد.
وي تاکيد کرد: يکي از سياست‌ها اين است که توليد کشور در سال ۹۳ از رکود اقتصادي خارج شود تا ما شاهد تعطيلي بنگاهاي اقتصادي يا تعديل نيرو نباشيم چرا که اين مسئله بسيار دردناک است.
جهانگيري با اشاره به اينکه کشوري که منابع درآمد نفتي بالا دارد مي تواند اين منابع را در بخش توليد به کار ببرد، افزود: منابع نفتي در اختيار ماست و ما از منافع نفتي است که مي‌توانيم دارو و کالاهاي اساسي خريداري کنيم و تحويل بگيريم ضمن اينکه تمام مواد اوليه و قطعات بازار با ارز مبادله‌اي تامين مي‌شود بنابر اين برنامه‌هاي مناسبي در اين مورد در نظر گرفته شده است.
جهانگيري ادامه داد: بنيان تمام تحريم‌هايي که مي‌گوييم به هم خورده نتيجه ميزان فروش نفت بود که در اسفندماه سال گذشته به يک ميليون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسيد و اين در حالي است که دولت را در وضعي تحويل گرفتيم که فروش نفت به همراه ميعانات گازي ۹۰۰ هزار بشکه بود.
وي با تاکيد بر اينکه ما به ذخاير خود اطمينان داريم که چنين حرفي مي‌زنيم، افزود: با توجه به تحولات بازار بورس که در چند روز اخير با کاهش شاخص روبرو بود و عده‌اي خوشحال بودند که شاخص‌هاي اقتصادي دارد کاهش پيدا مي‌کند امي اين موضوع به دليل تصميماتي که در خارج از دولت رخ داده بود کاهش يافت که اين مسئله با تدبير مسئولان حل شد و به روال گذشته برگشت.

سود 100 درصدي بازار سرمايه ايران از ابتداي جابجايي دولت
معاون اول رئيس جمهور گفت: از ابتداي جابجايي دولت توانستيم تدبيري اتخاذ کنيم تا بازار سرمايه ايران در ابتدا از رکود خارج و به سود دهي برسد و اين امر اتفاق افتاد و ما شاهد بوديم که بيش از 100درصد بازار سرمايه کشور بازدهي سود داشته باشد.
جهانگيري در پايان خاطر نشان کرد: خروج از رکود در سال جاري تدبير دولت است و اجراي اين سياست ها کاملا جدي است چرا که ما وظيفه خود مي دانيم تا موانع توليد را برداريم و به جاي واردات تمرکز خود را در بخش صادرات متمرکز کنيم.
وي در پايان عنوان کرد: رويکرد کامل دولت يازدهم به سمت بخش خصوصي است و اميدواريم تا در بخش عمران کشور نيز پروژه هاي مهم کشور را عملياتي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن