تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821059080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه ها با ترويج شعار خودمراقبتي، شادي و نشاط را براي مردم به ارمغان آورند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۵۳ب.ظ)
وزير بهداشت: رسانه ها با ترويج شعار خودمراقبتي، شادي و نشاط را براي مردم به ارمغان آورند رسانه هاي حوزه سلامت با جان مردم سر و کار دارند، انعکاس اخبار در اين حوزه بايد عميق باشد تا از انتشار اخبار هيجاني و نادرست پرهيز شود.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در همايش بزرگ بهار سلامت و رسانه ها با تبريک روز تولد 74 سالگي راديو، گفت: بدون ترديد رسانه نقش بي بديلي دارد و آمد و رفت دولت ها و تغيير فرهنگ ها حتي آداب و سنن، ترويج خشونت و دعوت به آرامش از توانمندي هاي رسانه است و کسي نمي تواند آن را انکار کند.
دکتر سيد حسن هاشمي افزود: در سال فرهنگ بايد در مسير ترويج فرهنگ اسلامي که نماد آن پيامبراسلام است گام برداريم. همانطور که امام (ره) نيز همواره توصيه مي کردند رسانه کوره انسان سازي است و بايد مظهري باشد براي پرهيز از دروغ و تهمت و افترا و تلاش براي پرفروغ تر کردن وحدت ملي.
وزير بهداشت همچنين خاطرنشان کرد: رسانه ها وظيفه دارند به موقعيت کنوني انقلاب و کشور توجه کرده و در صدد کمک به دولت باشند.
وي با بيان اين که در اين چند ماهي که از عمردولت مي گذرد، به تمام مشکلات واقف شده و راه هاي عبور از آن را شناختيم، گفت: از اين به بعد بايد فرصت را مغتنم بشماريم و با قدرت ايفاي نقش کنيم. دولت موتور حرکت ملت است و بايد خدمتگذار مردم باشد.
وزير بهداشت خاطرنشان کرد، هيچ نهادي بي عيب نيست و دولت نيز بايد در مسير انقلاب و تحقق اهداف رهبرمعظم انقلاب، به طور کامل از حمايت رسانه ها برخوردار باشد.
به گفته دکتر هاشمي البته نبايد فقط به بيان حسن ها بپردازيم ولي در کنار تمام نقايص بخصوص در حوزه بهداشت و درمان بايد موفقيت ها را نيز برجسته نشان دهيم.
وي افزود: مقام رهبري سالهاست در مورد موضع سلامت توسط مجلس و دولت مواردي را يادآور مي شود همانطور که رييس جمهور نيز قبل از انتخابات به اهميت و اولويت بخش سلامت و نقش آن در توسعه پايدار تاکيد کرده بود.
وزير بهداشت خاطر نشان کرد: رسانه مي تواند باعث تغيير نگرش مردم نسبت به سلامتشان شود. امسال سال خودمراقبتي است و رسانه ها بايد اين شعار را از خود شروع کنند تا بتوانند شادابي و نشاط را براي مردم جامعه نيز فراهم آورند.
وي با اشاره به اين که يک رسانه بايد امنيت را جايگزين ياس و شايعه در جامعه کند، خاطرنشان کرد: رسانه هاي متعهد از معضل شايعه سازي بري هستند و بايد تمام هنر خود را جهت اطلاع رساني آنهم در زمينه بيماري هاي غيرواگيردار به کمک بگيرند.
دکتر هاشمي با بيان اين که رسانه هاي حوزه سلامت با جان مردم سر و کار دارند، گفت: انعکاس اخبار غلط در اين حوزه با حوزه هاي ديگر متفاوت است چون پاي جان مردم در ميان است پس نگاه ها بايد عميق باشد و رسانه ها مراقب باشند تا از انتشار اخبار هيجاني و نادرست پرهيز کنند.
دکتر هاشمي تاکيد کرد: تلاش همه ما دسترسي عادلانه مردم به خدمات سلامت است چون اين يک حق همگاني قلمداد ميشود و دو بند از قانون اساسي را به خود اختصاص داده است.
وزير بهداشت افزود: قله سلامت، همان فرمايش مقام معظم رهبري است که تاکيد کرد بيمار نبايد دغدغه ديگري جز رنج بيماري داشته باشد. ما با اين قله فاصله زيادي داريم ولي مي توانيم آن را محقق کنيم.
به گفته وزير بهداشت بهار سلامت با ابلاغ سياست هاي کلي در اين حوزه همراه بود و در واقع مي توان گفت اين سياست ها نقشه راه براي رسيدن به عدالت در سلامت هستند.
وي با بيان اين که متاسفانه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها انتظارات را از بخش سلامت بيش از حد کرد، گفت: يقين دارم که اتفاقات خوبي خواهد افتاد ولي هنوز با انتظارات مردم فاصله زيادي داريم و بايد قدم به قدم پيش برويم تا همه اقداماتمان به کام مردم شيرين باشد.
وزير بهداشت در پايان گفت: اميدواريم با اصلاح مديريت و ساختار، تامين منابع پايدار و تجميع آنها افق هاي روشني را براي مردم در آينده رقم بزنيم.
گفتني است جشن بهار سلامت و رسانه ها پنجشنبه، 4 ارديبهشت در سالن همايش هاي صدا و سيما با حضور وزير بهداشت، مديران مسوول، سردبيران و خبرنگاران در حوزه هاي شنيداري، ديداري، مجازي و مکتوب برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن