تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 19 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810209903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رنج نامه مدیران از چالشهای مدیریت سبز/ پسماندها منابع آبی استان را تهدید می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > کهگیلویه و بویراحمد در کهگیلویه وبویراحمد/
رنج نامه مدیران از چالشهای مدیریت سبز/ پسماندها منابع آبی استان را تهدید می کنند
یاسوج – خبرگزاری مهر: مدیریت سبز و چالش های آن مباحثی بود که امروز در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت تا هر کدام از مدیران به بیان رنج نامه ای در این خصوص بپردازند.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بعدازظهر شنبه با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس و مدیران عضو این شورا با دستور کار "مدیریت سبز" برگزار شد. در این نشست برخی از مشکلات زیست محیطی و تهدید کننده سلامت در استان از سوی مدیران مربوطه طرح و راهکارهایی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد. شهرهای استان کارخانه پسماند ندارند شهردار یاسوج در این نشست نبود کارخانه پسماند زباله در شهرهای استان را یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه در استان عنوان کرد. محمد علی جاوید گفت: هیچ یک از شهرداری های این استان کارخانه پسماند زباله ندارند. وی بیان کرد: این مسئله موجب  شده هنوز زباله ها در این استان به شیوه سنتی دفن شود. جاوید اظهار داشت: دفن زباله به این شیوه موجب آسیب به محیط زیست و تهدید سلامت عمومی می شود. وی با بیان اینکه شهرداریها اعتباری برای احداث این کارخانه ندارند، خواستار کمک دولت و اختصاص اعتبار برای راه اندازی این کارخانه شد. جاوید همچنین بر توسعه فضای سبز در حاشیه شهرهای استان تاکید کرد و بیان داشت: برای این مهم لازم است اراضی اطراف شهر در اختیار شهرداری قرار گیرد که این مسئله مغفول مانده است. همه شهرهای استان با مشکل آب شرب مواجه اند مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بر جداسازی آب شرب از آب مصرفی فضای سبز در شهرهای استان تاکید کرد.

علی لطفی افزود: همه اکنون همه شهرهای استان با مشکل آب شرب مواجه اند. وی بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که مجوز برداشت از منابع سطحی برای آبیاری فضای سبز به شهرداریهای استان داده شود. لطفی اظهار داشت: این کار موجب کاهش فشار بر شبکه آب آشامیدنی شهرهای استان خواهد شد. راندمان آبیاری کشاورزی پایین است مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد همچنین بر توسعه سیستم های آبیاری کشاورزی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر راندمان آبیاری در بخش کشاورزی 40 درصد است. وی بیان داشت: برای صرفه جویی در این بخش لازم است توسعه آبیاری بارانی و قطره ای در دستور کار قرار گیرد. دفن زباله های شهری و روستایی در استان نامطلوب است رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: دفن زباله های شهری و روستایی در این استان مطلوب نیست. دکتر رضا چمن افزود: هم اکنون زباله ها در روستاها به صورت غیراصولی جمع آوری می شود که این مسئله تهدیدی برای محیط زیست و سلامت انسانها به شمار می رود.

وی تاکید کرد: بحث دفن زباله جزء  محورهای اصلی مدیریت سبز است که به نظر می رسد این مسئله وضعیت مطلوبی ندارد. وی همچنین خواستار توسعه فضای سبز شهری در شهرهای مختلف استان شد. پسماندهای کشتارگاه یاسوج محیط زیست را تهدید می کند مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست به برخی مشکلات زیست محیطی اشاره کرد و گفت: پسماندهای کشتارگاه یاسوج وارد فضای سبز می شود و منابع آبی شهر یاسوج را تهدید می کند. محمود باقری افزود: دفن زباله های شهری و روستایی هم منابع آبی و به خصوص آبهای زیرزمینی استان را با مشکل جدی مواجه کرده است. وی همچنین از مکان یابی قبرستانهای عمومی انتقاد کرد و گفت: این قبرستانها مشکلاتی را برای فضای سبز ایجاد کرده است. معرفی رابط مدیریت سبز در ادارت استان استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست مدیریت سبز را یک نظام مدیریتی با شاخص های معین عنوان کرد و گفت: برخی از مشکلات عرصه زیست محیطی و سلامت باید در کارگروههای مربوطه بررسی شوند.

سید موسی خادمی به نقش آموزش در توسعه مدیریت سبز اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش مدیران اجرایی استان دراین زمینه ضروری است. خادمی بیان کرد: در هر دستگاه اجرایی نیز باید یک نفر به عنوان رابط مدیریت سبز معرفی شود. وی تاکید کرد: مدیریت سبز یک کار فرآیندی است و باید همواره مورد توجه جدی قرار گرفته و ارتقا یابد. پسماندها منبع آبی استان را تهدید می کنند نماینده بویراحمد و دنا نیز در خصوص این دستور کار شورای برنامه ریزی استان با اشاره به مزیت ها و قابلیتهای گردشگری این استان گفت: هر کیلومتر از خاک این استان ظرفیتهای بی شماری برای گردشگری و کشاورزی دارد.

غلام محمد زارعی افزود: در این استان یک متر مربع زمین و آب شور وجود ندارد و این ظرفیتی کم نظیر برای توسعه این دو بخش است. وی بر حفظ ظرفیتهای طبیعی استان تاکید کرد و اظهار داشت: پسماندها یکی از مهمترین خطراتی است که طبیعت این استان را تهدید می کند. زارعی بیان کرد: در زمینه مدیریت پسماندها هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته و دفن پسماند به شکل سنتی انجام می شود. نماینده بویراحمد و دنا تصریح کرد: این پسماندها منابع آبی و سلامت جامعه را تهدید می کند و باید در این زمینه چاره ای اندیشیده شود. زارعی تخلیه نخاله های ساختمانی در اطراف جاده ها و مناطق گردشگری را نگران کننده دانست و بیان داشت: باید کارگروهی برای رفع این معضل تشکیل شود.


۱۳۹۳/۲/۶ - ۱۴:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن