تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815607970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی استعفا داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی استعفا داد تهران - ایرنا - رییس کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین ، استعفای خود و کابینه اش را به ˈمحمود عباس ˈ رییس این تشکیلات ارایه کرد .


شبکه ˈالمیادینˈ روز شنبه اعلام کرد: ˈرامی الحمد اللهˈ نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیشب استعفای کابینه اش را به محمود عباس تقدیم کرد.
الحمد الله در نامه ای به محمود عباس گفت که با هدف اجرای کامل توافق آشتی داخلی فلسطینی، استعفای کابینه را تقدیم کرده است. قرار است محمود عباس مشورت ها برای تشکیل دولت ˈفن سالارˈ مطابق با توافق آشتی با ˈجنبش حماسˈ را بزودی آغاز می کند.
خبرنگار المیادین در ˈرام اللهˈ در این باره گفت: الحمد الله خبر استعفای مکتوب خود و کابینه اش را تایید کرد و افزود که هیچ دست آوردی بهتر از آشتی ملی نیست، لذا ملت فلسطین باید در وحدت کامل قرار گیرند.
وی تاکید کرد که برای برداشته شدن موانع پیش روی تشکیل دولت جدید فلسطینی و حفظ ˈمنافع عالی ملیˈ استعفا داده است.
خبرنگار المیادین افزود: اکنون دولت الحمد الله و حتی حکومت ˈاسماعیل هنیهˈ در غزه هر دو در وضعیت اداره امور قرار دارند. اسماعیل هنیه بلافاصله پس از امضای توافق آشتی در غزه اعلام کرد که ˈتشکیل دولت توافق ملی را به محمود عباس واگذار می کنیمˈ، در پی این دو استعفا که یکی رسما اعلام شد و دیگری از سخنان هنیه برمی آید، اقدامات برای تشکیل دولت جدید فلسطین حداکثر طی 48 ساعت آینده آغاز می شود.
در همین حال اسماعیل هنیه نخست وزیر منتخب فلسطین در غزه در تماس تلفنی با محمود عباس گفت و گو کرد. این اولین تماس بین هنیه و عباس از زمان توافق های هفته گذشته در غزه برای اجرای آشتی داخلی فلسطینی بود.
هنیه در این تماس ، بر لزوم اجرای توافق آشتی تاکید کرد و خواستار تلاش تشکیلات خودگردان برای فراهم کردن ˈچتر امنیت سیاسی و مالیˈ برای حمایت از توافق آشتی و انجام اقدامات اعتمادسازی در کرانه غربی و نوار غزه شد.
المیادین افزود: شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین امروز در رام الله و به ریاست محمود عباس تشکیل جلسه می دهد. توافق آشتی با جنبش حماس و اقدامات آینده تشکیلات خودگردان در مقابل رژیم صهیونیستی محورهای اصلی مذاکرات در این نشست است.
حماس در جلسه شورای مرکزی حضور ندارد، زیرا این جنبش به همراه ˈجهاد اسلامیˈ و چند گروه دیگر فلسطینی عضو سازمان آزادیبخش نیستند. البته حماس در محتوای مذاکرات امروز شورای مرکزی حضور دارد، زیرا توافق آشتی با حماس یکی از اولویت های برنامه کاری این نشست است.
پیش بینی می شود پیشنهادهای مختلفی در این نشست بررسی شود ، از جمله انتشار یک بیانیه سیاسی از سوی محمود عباس و بررسی موضوع توقف مذاکرات با اسرائیل. ˈ
صائب عریقاتˈ رییس هیات مذاکره کننده فلسطینی هم پیشنهاد کرده در نشست امروز شورای مرکزی اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش هم انتخاب شوند، اما هنوز معلوم نیست این پیشنهاد بررسی شود یا خیر، زیرا ˈسلیم الزعنونˈ رییس شورای ملی فلسطین اخیرا تاکید کرده بود که انتخاب اعضای جدید کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش در حیطه اختیارات شورای ملی است، نه شورای مرکزی.
خاورم 1491**1651
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن