تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810406821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیکر آیت الله ملکوتی در قم تشییع شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیکر آیت الله ملکوتی در قم تشییع شد قم – ایرنا – مراسم تشییع پیکر آیت الله ˈمسلم ملکوتیˈ امام جمعه سابق تبریز و نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی در قم برگزار شد.


به گزارش ایرنا، این مراسم روز شنبه با حضور آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید، و آیات ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ مدیر حوزه های علمیه کشور، ˈحسن ممدوحیˈ از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه و ˈمحمدحسن اختریˈ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(س)، و حجج اسلام ˈ سید حسن خمینیˈ یادگار امام راحل (ره)، ˈسید رضا تقویˈ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ، ˈمحمدصادق صالحی منشˈ استاندار قم و ˈنمایندگان بیوت مراجع تقلید، جمعی از علما، فضلا، مسوولان و مردم استان های قم و آذربایجان شرقی از مسجد امام حسن عسگری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
پس از تشییع پیکر این استاد برجسته حوزه علمیه، آیت الله ˈجعفر سبحانیˈ از مراجع تقلید بر پیکر این عالم ربانی نماز میت اقامه کرد.
پیکر امام جمعه پیشین تبریز در حرم مطهر بانوی کریمه اهل بیت (س) طواف داده و سپس در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در کنار آرامگاه سایر علما به خاک سپرده شد.
گفتنی است: به همین مناسبت امشب پس از نماز مغرب مراسم یادبودی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در مسجد اعظم قم برگزار می شود.
همچنین فرداشب (یکشنبه شب) در همین مکان مراسم یادبودی از سوی مدیریت حوزه های علمیه کشور و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مراسم یادبودی و مراسم هفتم آن مرحوم نیز در همین مسجد پنجشنبه این هفته (11 اردیبهشت ماه جاری) پس از نماز مغرب برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش مراسم یادبودی نیز چهارشنبه شب (10 اردیبهشت ماه جاری) از سوی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مسجد جامع شهر تبریز برگزار می شود.
آیت الله ملکوتی روز پنجشنبه گذشته (4 اردیبهشت ماه جاری) پس از یک ماه بستری به علت عارضه ریوی در بیمارستان دانشوری تهران دارفانی را وداع گفت.

* زندگی نامه آیت الله ملکوتی

آیت الله ˈمسلم ملکوتیˈ، هفتم شهریور سال 1302 هجری شمسی، مطابق با 17 محرم 1342 هجری قمری در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد.
وی در 17 سالگی برای ادامه تحصیل به تبریز مهاجرت کرد و در مدرسه طالبیه مشغول تحصیل شد. در تبریز به مدت چهار سال از علمای آن عصر، کتاب های شرح لمعه، رسائل، مکاسب و کفایه را فرا گرفت.
وی در سال 1321 پس از به پایان رساندن دوره سطح در حوزه علمیه تبریز، برای ادامه تحصیل و بهره گیری از علمای حوزه علمیه قم، به شهر قم مهاجرت کرد.
وی همچنین از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و مورد علاقه و توجه ایشان بود.
وی در کنار تحصیلات مداوم خود همیشه بعنوان مدرس و محقق مشغول تربیت طلبه ها در علوم مختلف بود و قبل از رفتن به نجف در حوزة علمیة قم از استادان فلسفه، کلام، فقه واصول به شمار می آمد. مجالس درس وی از مجالس پرجمعیت و حوزه تدریسش از حوزه های گرم و پربار حوزه علمیه قم بود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آیت الله ملکوتی با حکم امام راحل (ره) برای حل اختلافات به شهرستان زنجان ماموریت یافت و اختلافات عمیق و حساس را که بین عالمان و برخی گروه های دیگر آن جا وجود داشت، حل کرد. یک بار نیز به همین منظور به استان آذربایجان شرقی و تبریز اعزام شد و این مأموریت را انجام داد.
هنگامی که امام خمینی (ره) او را بعنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان و امام جمعه شهر تبریز برگزید، تمام سوابق تدریس در حوزه، شاگردان و سایر تعلقات ظاهری دیگر را کنار گذاشت و در خدمت امام راحل (ره) قرار گرفت.
این مرحوم سرانجام پس از عمری تلاش و مجاهدت علمی و تبلیغی 4 اردیبهشت ماه جاری به علت بیماری ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران به دیار باقی شتافت. ک/4
7406/ 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن