تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815407374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکسينه کردن نوزادان و شير خواران با واکسن هاي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۱ق.ظ)
واکسينه کردن نوزادان و شير خواران با واکسن هاي جديد در حالي که در قالب کشورها، نوزادان و شيرخواران عليه واکسن هاي ديگري به جز واکسن هاي موجود در کشور ما واکسينه مي شوند در ايران تنها 10 واکسن جزو برنامه هاي کشوري واکسيناسيون قرار دارند که اين تعداد براي جلوگيري از ابتلاي اين گروه به بيماري هاي عفوني کافي نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر محمد رضا بلورساز در آستانه برپايي "همايش سالانه انجمن کودکان ايران" که 10 تا 13 ارديبهشت ماه امسال، همزمان با سي و پنجمين بزرگداشت دکتر محمد قريب در کتابخانه ملي ايران برگزار مي شود، سخن مي گفت با اعلام اين خبر افزود: اصولا در غالب کشورها به منظور پيشگيري از بيماري هاي عفوني شايع با تزريق واکسن هايي در سنين شيرخوارگي، بدن کودک را در برابر بيماري هاي عفوني شايع مصون مي کنند.
وي با اشاره به اينکه در ايران نوزادان و شيرخواران تنها عليه واکسن هاي سل، ديفتري، کزاز، سياه سرفه، سرخک، سرخجه، اريون، هپاتيت B، آنفلوانزا و واکسن فلج واکسينه مي شوند، تصريح کرد: واکسن "هپاتيت "A ، "آبله مرغان"، "رتاويروس"، "مننکوک"و "پنوموکوک"و"هموفيلوس آنفوانزا" جزء واکسن هاي طرح ملي واکسيناسيون نوزادان و کودکان قرار ندارند و تنها برخي پزشکان مراکز خصوصي نسبت به واکسينه کردن اين قبيل واکسن ها براي مراجعان خود اقدام مي کنند.
دبير همايش سالانه انجمن پزشکان کودکان ايران ياد آور شد: از آنجايي که تزريق اين واکسن ها با هدف افزايش ايمني بدن در برابر انواع بيماري هاي عفوني صورت مي پذيرد و برعکس تزريق نکردن اين واکسن ها سبب ابتلا به بيماري هاي عفوني و تحميل مخارج درمان به خانواده ها و دولت مي شود، ضرورت گنجاندن اين واکسن ها در طرح ملي واکسيناسيون به شدت احساس مي شود.
وي گفت: وزارت بهداشت و درمان اقداماتي را در اين زمينه به عمل آورده و مراحل ساخت واکسن "هموفيلوس آنفلوانزا" در کشور آغاز شده که طبق گزارش هاي رسيده، قرار است از ابتداي امسال تزريق اين واکسن به نوزادان و شيرخواران آغاز شود.
دکتر بلور ساز افزود: انجمن کودکان ايران و انجمن عفوني کودکان با توجه به نياز جامعه به طور جد تقاضا دارد، پيگيري هاي لازم از سوي وزارت بهداشت انجام شود تا هر چه زودتر اين واکسن تهيه و در اختيار شيرخواران کشور قرار گيرد تا شاهد مرگ و مير هيچ کودک و شير خواري در کشور نباشيم.
وي اظهار داشت: با توجه به اهميت مساله واکسيناسيون نوزادان و کودکان، بخشي از سخنراني هاي همايش سالانه انجمن پزشکان کودکان ايران به اين موضوع اختصاص يافته و قرار است در بيانيه پاياني اين همايش ضرورت توسعه واکسيناسيون در قالب طرح ملي مورد تاکيد پزشکان شرکت کننده در اين همايش قرار گيرد.
دبير همايش سالانه انجمن پزشکان کودکان ايران گفت: مصون نشدن در برابر ويروس آبله مرغان توسط واکسن سبب ابتلا به اين بيماري مي شود که در سنين جواني، نوجواني و بزرگسالي گاه با عوارض بسيار شديدي ازقبيل التهاب بافت هاي مغزي (منگوآنسفاليت)همراه است که ضرورت تزريق اين واکسن در کشور در قالب طرح واکسيناسيون احساس مي شود.
وي افزود:تزريق نکردن دو واکسن مننکوک و پنوموکوک نيز سبب بروز عوارضي از قبيل منژيت، التهاب گوش(اوتيت)، سينوزيت، گرفتگي و خشونت صدا(لارنژيت)، سينه پهلو( پنوموني)،عفونت هاي مفصلي و استخواني مي شود.
دکتر بلور ساز با اشاره اينکه خودداري از تزريق واکسن هپاتيت A در سنين زير 5 سال به ويژه در کودکان زير 2 سال باعث ابتلا به هپاتيت A و زردي خطرناک و کشنده در کودکان مي شود، خاطر نشان ساخت: همچنين نبود واکسن روتاويروس سبب اسهال هاي زمستاني در شيرخواران و کودکان مي شود که گاه مرگ آنان را به همراه دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن