تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816200073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز آموزش نظامی 05 کرمان متفاوت از گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مرکز آموزش نظامی 05 کرمان متفاوت از گذشته کرمان - ایرنا - مرکز آموزش 05 شهید سرلشکر علیرضا اشرف گنجویی کرمان، نامی آشنا برای اغلب خانواده های ایرانی است و اکنون شرایطی متفاوت از گذشته دارد.


محله سرآسیاب شهر کرمان هم نامی خاطره انگیز برای بسیاری از مردان امروز این سرزمین و سربازان دیروز مرکز 05 کرمان است که بیشتر از این مرکز به پادگان 05 یاد می شود.
ساختمان این مرکز آموزشی انتهای بلوار شهید صیاد شیرازی محله سرآسیاب در کنار کوه های حاشیه شهر کرمان نمایان است.
فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان در آستانه روز ارتش پذیرای خبرنگار ایرنا شد که بخش نخست گفت و گو با وی حول محور جایگاه ارتش و پیشرفت های این نیرو بویژه پس از دوران دفاع مقدس و نیروی انسانی در ارتش منتشر شد.
بخش دوم گفت و گو با سرهنگ ستاد ˈمحمدعلی سعید عسکریˈ با موضوع خدمت مقدس سربازی و مرکز آموزش 05 کرمان را می خوانید:
فرمانده مرکز آموزش 05 شهید سرلشکر اشرف گنجویی کرمان درباره جایگاه خدمت سربازی تعبیر جالبی دارد و بر این باور است که برای یک جوان ایرانی خدمت سربازی زکات عمر اوست.
وی با مقایسه شرایط قبل و بعد از سربازی یک جوان گفت: وقتی خانواده ها اینجا به مراسم تحلیف دعوت می شوند از دیدن فرزندانشان که متحول شده اند، اشک شوق می ریزند و قدردانی می کنند.
سرهنگ سعید عسکری تاکید کرد: در حال حاضر سربازی در جمهوری اسلامی و نیروی زمینی یک امر مقدس به شمار می رود و در خون نفر تزریق می شود که تو سرباز آقا امام زمان (عج) هستی و این طور هم هست.
وی خاطرنشان کرد: ارتش در زمان جنگ تحمیلی دو میلیون و 500 هزار نفر یعنی بالغ بر 250 لشکر را آموزش داد و وارد جبهه های جنگ شدند.
وی گفت: شاید هنوز خیلی از کسانی که وارد گود سربازی نشده اند، سربازی را نوعی بیگاری و دو سال وقت تلف کردن بدانند و هنوز این ذهنیت است که اصلاح این ذهنیت کار فرهنگی می خواهد و سال ها باید کار فرهنگی شود. فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان، شرایط کنونی این مرکز را با گذشته بسیار متفاوت خواند و اضافه کرد: وقتی مشمولان وارد پادگان می شوند فرمانده و هیات رییسه به استقبال سرباز می روند تا ذهنیت و استرس او کاهش یابد، سپس راهنمایی می شود، کار پذیرش را انجام می دهیم و سرباز در یگان تقسیم و دو، سه روز بعد وارد آموزش می شود.
وی تاکید کرد: بنا به سلسله مراتب فرماندهی موظف هستیم فضایی را فراهم کنیم که خوشبینی به ارتش و نظام باشد و ما در مرکز 05 این را به منصه ظهور گذاشته ایم.
وی گفت: توجه داشته باشید مرکزی که 30 یا 40 سال به سختگیری معروف بوده با یکی دو سال نمی توان این ذهنیت را مثبت کرد و زمانبر است ما اکنون تمام امکاناتی را که در مرکز داریم پای کار می آوریم تا سرباز ضمن آموزش نظامی، هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی قوی شود و درس زندگی به او می دهیم.
سرهنگ سعید عسکری، افزود: یکی از کارهای بزرگی که انجام شده، امضای قرارداد با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان است و سرباز در رشته های لوله کشی، برق و تاسیسات آموزش می بیند و گواهی می گیرد و وقتی بیرون می رود فنی را یاد گرفته است.
وی بیان کرد: وقتی به سرباز آموزش نظامی می دهیم آموزش ورزیدگی هم می دهیم؛ ورزیدگی جسمی و ورزیدگی روحی و روانی و یک فرمانده اینجا موظف است به سرباز آموزش دهد چطور مقابل دشمن بایستد و بجنگد.
وی گفت: همان فرمانده موظف است اول نیروی اراده و ایمان سرباز را تقویت کند و چرایی در ذهن سرباز را که چرا باید با دشمن بجنگم با کارهایی که می کند پاسخ می دهد.
سرهنگ سعید عسکری ادامه داد: آموزش های ما به طور منظم برابر برنامه های تفصیلی از نیروی زمینی ارتش انجام می شود و در کنار آن اوقاف فراغت داریم و همکاران ما در عقیدتی سیاسی در این زمینه تلاش فراوان دارند.
وی برگزاری کلاس های قرآن و احکام، مسابقات فرهنگی و ورزشی، کتابخوانی، پخش فیلم، برپایی نمایشگاه آگاه سازی و بازدید از موزه ها را از جمله برنامه های جانبی سربازان در این مرکز برشمرد.
وی تاکید کرد: جوانان دست ما امانت هستند و چرخ های کشور در آینده توسط این قشر باید بچرخد لذا موظف هستیم آنان را صحیح و سالم تحویل خانواده و جامعه دهیم.
فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان یکی از اقدامات فرهنگی و اجتماعی برجسته در این مرکز را برپایی نمایشگاه مضرات مواد مخدر بهمن پارسال عنوان کرد و گفت: سربازان و خانواده های آنان از این نمایشگاه دیدن کردند و چند دفتر نظرات بازدید کنندگان از نوشته های آنان پر شد.
وی از بهزیستی استان و حوزه مبارزه با موادمخدر ناجا تشکر کرد و افزود: در کنار آن نمایشگاه عملیات روانی با کمک عقیدتی سیاسی نیز برپا و انواع اقلام آموزشی و اطلاع رسانی ارایه شد که سربازان آنها را در خانواده و مکان های دیگر نیز توزیع می کردند.
وی بیان کرد: مسوولان مرکز برای ارتقای روحیه سربازان ظهرها ناهار را کنار آنان صرف می کنند و نوعی همدلی و تعامل بین آنها شکل می گیرد.
وی گفت: از سازمان امداد و نجات، آتش نشانی و جهاد دانشگاهی برای برگزاری کلاس های آموزشی، غواصی، آوار برداری، امداد و نجات مصدومان دعوت می کنیم ضمن این که طرح بلیات ارتش را داریم و در مواقع حوادث یگان های ارتش بسیار پرقدرت ظاهر می شوند.
سرهنگ سعید عسکری از فعالیت کانون تفکر در مرکز 05 کرمان خبر داد و افزود: نخبگان مرکز و دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به همکاری در این مرکز دعوت می شوند و طرح ها، ایده ها و مقالات علمی آنها دریافت می شود.
وی گفت: ما به آنها کمک می کنیم تا این طرح ها و ایده ها را به اسم خود به سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش معرفی کنند و پس از خدمت هم می توانند طرح و ایده شان را دنبال کنند.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی دیگر از برنامه های مرکز ذکر کرد و گفت: یادمان شهدا درب ورودی نصب و پیکر سه شهید گمنام نیز در این مرکز خاکسپاری شده است.
سرهنگ سعید عسکری با بیان این که مرکز 05 از استان های مختلف پذیرش دارد، گفت: اصول این است که بومی سازی شود و اکنون در حال انجام است یعنی سرباز کرمانی با اولویت در 05 باشد.
وی درباره سالم سازی محیط مرکز و آسیب های اجتماعی هم اظهار کرد: ما در بدو پذیرش مرکز مشاوره داریم که بسیار فعال است و با افراد منتخب مصاحبه می کنند و اگر فردی دچار آسیب باشد توسط مرکز مشاوره شناسایی می شود و بسرعت وارد عمل می شویم تا آسیب فرد برطرف شود و بعد بیاید خدمت سربازی را انجام دهد که خانواده ها هم ابراز رضایت کرده اند.
وی برپایی نمایشگاه و جلسات سخنرانی توسط مسوولان مرکز و اساتید دانشگاه را نیز موثر دانست و گفت: مقرر شده جلسات سخنرانی طوری باشد که پرسش و پاسخ هم انجام و به ذهنیت های سرباز پاسخ داده شود.
فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان تصریح کرد: ما در مرکز برخورد فیزیکی نداریم و فرد را مجرم نمی دانیم بلکه به واقع بیمار می دانیم و درمانش را پیگیری می کنیم.
وی ادامه داد: مرکز 05 در مقاطع زیر دیپلم، دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس پذیرش دارد و رزم مقدماتی به سربازان در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله فوق لیسانس آموزش داده می شود.
وی گفت: این مرکز سال 1312 بنیان نهاده شده است و جزء قدیمی ترین یگان های ارتش محسوب می شود البته اول یگان آموزش نبوده و جزء واحدهای رزمی بوده که بعدها مرکز آموزش 05 شده است.
سرهنگ سعید عسکری بیان کرد: چند هزار نفر در سال از استان های مختلف کشور هشت هفته دوره رزم مقدماتی را اینجا طی می کنند و بعد به یگان های نیروی زمینی یا جاهای دیگر اعزام می شوند.
وی گفت: تمامی فرماندهان مرکز از بهترین افسران ارتش انتخاب شده اند که در واحدهای رزمی خدمت کرده اند و تجربه عملیاتی دارند و این تجارب را به سربازان منتقل می کنند.
وی افزود: سربازی که از اینجا بیرون می رود دیگر آن ذهنیت منفی را ندارد بلکه ایمان دارد در دو سال خدمت سربازی دین خود را به کشورش ادا می کند و در کنار آن درس زندگی و روی پای خود ایستادن را نیز می آموزد.
فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان گفت: همیشه به سربازان می گویم برنده کسی است که از این فرصت زندگی اجتماعی و روابط اجتماعی بهره ببرد و با آداب و رسوم و خصوصیات انسان های دیگر آشنا شود.ک/3
8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن