تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815878109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقویت فعالیت های قرآنی در مدارس/آشنایی با فرهنگ اهل بیت(س)


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به پانا خبرداد: تقویت فعالیت های قرآنی در مدارس/آشنایی با فرهنگ اهل بیت(س) خبرگزاری پانا: : معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:یکی از قدیمی ترین و فعال ترین بخشهای امور تربیتی، آموزش های قرآنی است به همین واسطه در معاونت فرهنگی و پرورشی، اداره کل قرآن و عترت پیش بینی شد که توزیع قرآن در مدارس، مسابقات قرآنی در مراحل مختلف و قرائت قرآن از فعالیتهای این اداره کل است.
۱۳۹۳ شنبه ۶ ارديبهشت ساعت 10:51



حمید رضا کفاش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، گفت:یکی از قدیمی ترین  و فعال ترین بخشهای امور تربیتی، آموزش های قرآنی است به همین واسطه در معاونت فرهنگی و پرورشی،  اداره کل قرآن و عترت پیش بینی شد که  بعد از انقلاب توسط این اداره کل توزیع قرآن در مدارس، مسابقات قرآنی در مراحل مختلف و قرائت قرآن انجام شد. *تقویت فعالیت های قرآنی در مدارس
وی ادامه داد:در دوره جدید علاوه بر حفظ فعالیتهای  خوب گذشته فعالیتهای جدیدی را نیز آغاز خواهیم کرد. مسابقات قرآن را که از قبل هم بوده رشد بیشتری خواهیم داد، زیرا این مسابقات در سطح مدارس قدری ضعیف شده است. قصد داریم اینها را تقویت کرده و رشد دهیم.منطقه ، استان و کشور ویترین این مسابقات است . اصل مدرسه است.باید اینگونه فعالیت ها در مدرسه چشمگیرتر باشد.
کفاش خاطر نشان کرد:به دنبال سرانه ویژه ای هستیم تا هر آنچه را که مرتبط با قرآن است  و دانش آموزان آنرا برگزار می کنند در مدرسه شکل و نمود بهتری  داشته باشد .مجموع این فعالیتها می تواند شامل همان مسابقات ،نشستهای قرآنی و انجمن های قرآنی باشد.اگر این کار را با سرعت و دقت بیشتر انجام دهیم بطور قطع و یقین تریبت قرآنی  را محقق خواهد کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش حدیث شریف ثقلین را فصل الخطاب  فعالیتهای های قرانی دانست و گفت:در حدیث ثقلین پیامبر فرمود است : من  دو چیز گرانبها را در بین شما به جای می گذارم ، اهل بیتم و قرآن، با تمسک و توسل به این دو منحرف نخواهید شد و با فاصله از این دو در دریای جهالت غرق خواهید شد.
کفاش افزود:اگر در امور تربیتی  قرآن و عترت  را که اشاره به حدیث ثقلین هم دارد، بتوانیم  زنده کنیم از هر گونه انحراف و لغزشی پیشگیری کرده ایم.
*حفظ موضوعی قرآن
وی محورهای کاری در این بخش را برشمرد و اذعان داشت:محورهای کار ما در این زمینه رشد و توسعه فعالیتهای قرآنی در مدارس است ما  با حفظ موضوعی قرآن  که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز می باشد کار را پیش خواهیم برد.که تا به حال عملیاتی نشده است .
معاون وزیر به صحبتهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و خاطر نشان کرد:حفظ موضوعی قرآن بر این نکته اشاره دارد که برای هر امری در زندگی روزمره  می توانیم از آیات قرآن استفاده  و به آن استناد کنیم .قرآن آنقدر گسترده است که می توان آیات زیادی برای موضوعات  روزمره  در آن بیابیم و به خاطر بسپاریم.
کفاش ادامه داد: این کار توسط یک عده کارشناس انجام میشود و آیات مرتبط با زندگی  و کار دانش آموزان به همراه ترجمه آن احصا می شود و در اختیار آنها  قرار می گیرد برای اینکه آیات را حفظ کنند. کتابچه هایی در این رابطه تدوین خواهد شد،  به عنوان مثال آیاتی گرد آوری شود که به کار پزشکان و یا مهندسین بیاید.این کار در برخی کشور های اسلامی انجام شده است. 
وی  بیان کرد: این برای کسانی است که مایل هستند تا آیات را به صورت موضوعی حفظ کنند اما حفظ کل قرآن نیز در دستور کار قرار دارد و برای دسته ای است که استعداد در این زمینه دارند و می خواهند حافظ کل قرآن باشند.
*تدوین آشنایی با فرهنگ اهل بیت(س)
معاون پرورشی و فرهنگی  وزارت آموزش و پرورش گفت:در بخش دیگری از فعالیتهای خود طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ، آشنا کردن دانش آموزان، معلمان و همه مردم با فرهنگ اهل بیت (س ) است.
وی در خاتمه یاد آورشد:به منظورمرتفع شدن دغدغه های مقام معظم رهبری در این زمینه نیز، در سال تحصیلی آینده کتابچه هایی را تهیه میکنیم تا دانش آموزان در سنین و مقاطع مختلف با سخنان و سیره اهل بیت (س)  بیشتر آشنا شوند.که نبودش یک نقص بزرگ محسوب می شود و به طور جد به دنبال  تکمیل آن هستیم.
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن