تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812936396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکست سياست آمريکا در سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
شکست سياست آمريکا در سوريه
رئیس آکادمی مطالعات راهبردی مسکو گفت: سیاست آمریکا در سوریه به شکست انجامیده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "کنستانتین سیفکوف" در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیاالیوم در مسکو درباره تحولات سوریه و در پاسخ به این پرسش که آیا ارتش سوریه دستاوردهای میدانی قابل ملاحظه ای داشته است، گفت: بر اساس تحولات راهبردی و عملیاتی در سوریه می توان به این نتیجه رسید که ارتش سوریه در مقابله با گروه های مسلح دست برتر را دارد و افزایش حمایت ترکیه از گروه های مسلح بیانگر آن است که این گروه ها در وضع دشواری به سر می برند و شانس زیادی برای ماندن در سوریه ندارند. تا کنون سیاست های ترکیه در سوریه به شکست انجامیده است. ترکیه به صورت مستقیم از گروه های مسلح حمایت می کند و می توان گفت به صورت مستقیم به سوریه به عنوان کشوری دارای حاکمیت تجاوز کرده است. دولت ترکیه جنایت جنگی مرتکب شده است چرا که بدون هیچ توجیهی اراضی سوریه را بمباران می کند. دلیل دوم شکست جنگ تحمیلی علیه سوریه این است که پیشرفته ترین نوع تسلیحات در اختیار گروه های مسلح قرار می گیرد. اخیرا گزارش هایی منتشر شده است که نشان می دهد موشک های پیشرفته ضد تانک آمریکایی در اختیار گروه های مسلح قرار خواهد گرفت. همچنان مناطق و شهرهای اصلی سوریه در اختیار دولت این کشور قرار دارد و گروه های مسلح به صورت عملی منطقه ای را در سیطره خود ندارند و تنها در حال جابجایی و رفت و آمد در بخش هایی از سوریه هستند.

وضع گروه های مسلح در سوریه به مانند نیروهای آمریکایی در افغانستان است. این نیروها در این کشور حضور دارند ولی فعالیت اصلی در اختیار نیروهای طالبان است. اگر پیشرفته ترین نوع تسلیحات ضد تانک و ضد هواپیما در اختیار گروه های مسلح قرار گیرد جنگ در سوریه به درازا خواهد کشید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می توان گفت میان تحولات سوریه و اوکراین ارتباطی وجود دارد، افزود: روشن است که تحولات این دو کشور به یکدیگر مرتبط هستند. مقامات آمریکایی به دلیل شکست آشکار خود در اوکراین در پی جبران این شکست بودند و سوریه را انتخاب کردند ولی در این کشور نیز شکست خوردند. کشورهای غربی در اوائل قرن بیست و یکم شکست های متعددی را متحمل شده اند. شکست های بزرگ در عراق و افغانستان بود به طوری که اثبات شد استفاده از نیروهای مسلح در این کشورها هیچ سودی ندارد. شکست دوم بی نتیجه ماندن بهار عربی بوده و شکست سوم در سوریه است و ارتش این کشور تا کنون با حملات مختلف تروریست ها مقابله کرده و شکست چهارم در اوکراین است.

در حال حاضر نخبگان آمریکایی آشفته و شوک زده هستند و این مسئله را می توان در رفتارها و تصمیمات این کشور مشاهده کرد. مقامات آمریکایی تصمیماتی را اتخاذ می کنند که هیچ همسویی با واقعیت ها ندارد و نقض آشکار قوانین بین الملل توسط این کشور در این چارچوب قرار دارد. حمایت دیپلمات های ارشد آمریکایی و اروپایی از تندروها در اوکراین نقض آشکار قوانین بین المللی است.


انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن