تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813137916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضديت امريكايي‌ها با ايران تمام نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ضديت امريكايي‌ها با ايران تمام نشده است
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه حادثه طبس نمايانگر حالت استيصال و حتي گريه امريكايي‌ها بود، گفت: ‌امروز امريكا دچار نوعي رنگ‌پريدگي در دنيا شده است و ديگر شأن گذشته را ندارد.
به گزارش فارس، علي لاريجاني صبح ديروز طي سخناني در همايش ابابيل در شهر طبس، اظهار داشت: در زمينه حادثه طبس كتاب‌هاي زيادي نوشته شده است، براي مسئولان سياسي و امنيتي امريكا اين حادثه خاطره بدي بوده است، آنان قصد داشتند تا عملياتي به خيال خود به منظور آزادسازي گروگان‌هايشان انجام دهند، اما تصور نمي‌كردند كه هواپيماها در مرحله اول تا اين حد سريع از بين بروند.
وي افزود: در خاطرات آن زمان دستپاچگي مسئولان امريكايي را مي‌توان درك كرد، ‌نكته مهم اين است كه در حادثه طبس شوك بزرگي براي جريان استكباري دنيا وارد شد و بعد از آن نتوانستند خود را بيابند تا زمان فروپاشي شوروي.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ضديت امريكايي‌ها با ايران تمام نشده است، تصريح كرد: امريكايي‌ها صدام را براي جنگ عراق عليه ايران تحريك كردند، در طول جنگ هم اطلاعات نظامي مستمراً به عراق داده مي‌شد، پس از آنكه ديدند حريف ايران نمي‌شوند، كمك‌هاي تسليحاتي خود را افزايش دادند و اين اراده‌ها را عليه ايران بسيج كردند اما باز هم موفق نشدند و دست به كارهاي خطرناكي زدند كه از جمله آن مي‌توان به انفجار هواپيماي مسافربري ايران اشاره كرد. وي ادامه داد: كشورهاي اروپايي بعد از شكست صدام در فاو، فردي را پيش وي فرستادند كه ما به شما بمب اتمي مي‌دهيم تا ايران را بزنيد و جنگ تمام شود، اين اطلاعات را يكي از فرماندهان جنگ عراق نوشته بود كه كشورهاي اروپايي و امريكايي چه كمك‌هايي به عراق كرده بودند. لاريجاني خاطرنشان كرد: امروز آنان با پررويي عليه ايران، در مسئله هسته‌اي ماجراجويي مي‌كنند، شما كه تا اين حد روشن پيشنهاد سلاح هسته‌اي به صدام داده‌ايد، چطور با ايران اينگونه سخن مي‌گوييد، امريكايي‌ها نمي‌توانند قبول كنند ايراني كه روزي از اقمار آنها بود، امروز كشوري مستقل است و مقابل اراده امريكايي‌ها مي‌ايستد. بايد بدانيد مردمي كه مقابل امريكايي‌ها مي‌ايستند، حاضر نيستند دستورات امريكا را اجرايي كنند.
رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: امروز امريكايي‌ها گاهي اخم مي‌كنند ولي كسي گوش نمي‌دهد و اين حوادث نشان مي‌دهد كه امريكا از نظر جايگاه و پرستيژ دچار رنگ‌پريدگي شده است و با ابهت‌بازي‌هاي تصنعي مي‌خواهد خود را حفظ كند، حوادث اخير منطقه‌اي اين رنگ‌پريدگي را نشان مي‌دهد و با آمپول‌هاي تقويتي هم نمي‌شود رنگ را به سادگي برگرداند. آنها بايد رفتارشان را عوض كنند، نبايد با مردم ستيز كنند، مشكل امريكا در منطقه اين نفرت عمومي است كه با دست خودشان به وجود آوردند. بيش از 75 درصد مردم كشورهاي دوست امريكا نفرت خودشان را نسبت به امريكا در يك نظرسنجي اعلام كردند و 70 درصد مردم اين كشورها همچنين گفته‌اند ما موافق فناوري هسته‌اي ايران هستيم و حتي گفته‌اند ايران بايد سلاح هسته‌اي هم داشته باشد، هر چند ما به دنبال سلاح هسته‌اي نيستيم.
 امريكايي‌ها بايد بدانند با ژست‌گرفتن و اخم كردن و اينكه مدام بگويند تحريم مي‌كنيم مشكل‌شان در منطقه حل نمي‌شود. وي ادامه داد: ‌آن سيلي كه امريكايي‌ها در طبس خوردند يادشان نمي‌رود و به دنبال همان اتفاقات اقدامات ايذايي انجام مي‌دهند. به عنوان مثال نماينده معرفي شده جمهوري اسلامي ايران براي سازمان ملل را راه نمي‌دهند و براي او ويزا صادر نمي‌كنند، بالاخره بايد رنگ‌پريدگي امريكايي‌ها را درك كرد، راهي كه در 34 سال گذشته طي كرديم و هميشه مورد حمايت وهمراهي ملت بوده، دستاوردهاي بزرگي براي كشور داشته است. امروز يك كشور تاثيرگذار در منطقه، ايران است، ولي امريكايي‌ها اين موضوع را به زبان نمي‌آورند. وي در بخش ديگري از سخنانش يادآوري كرد: مسئله اصلي كشور ما مسائل اقتصادي است، حواس‌ها نبايد به موضوعات ديگري پرت شود، نقايصي در كشور داريم كه بايد حل شوند، بنده هميشه به آقايان گفته‌ام كه ايرادات و مشكلات كارتان را با مردم در ميان بگذاريد، در اين شرايط مردم بهتر مي‌توانند به شما كمك كنند. رئيس مجلس با تأكيد بر اينكه متن اصلي مشكلات مردم اقتصاد است، گفت: بايد به اين نكته توجه كرد كه موضوع اصلي امروز كشور اقتصاد است نه دعواهاي حيدري و نعمتي در كشور.




تاریخ انتشار: 05 ارديبهشت 1393 - 21:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن