تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814714210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما خواهان به رسمیت شناختن قتل‌عام ارامنه


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
اوباما خواهان به رسمیت شناختن قتل‌عام ارامنه




رئیس جمهوری آمریکا خواستار اذعان کامل و دقیق حقایق مرتبط با قتل‌عام 5یک و نیم میلیون ارامنه به دست ترک‌های عثمانی در 1915 شده است.





خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری آسیا، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا علی رغم اظهارات سابق خود مبنی بر قتل‌عام ارامنه در جدیدترین سخنرانی خود کلمه "نسل کشی" را حذف کرده و به جای آن گفته بود که قتل‌عام ارامنه یکی از بدترین جنایات قرن بیستم محسوب می‌شود.

باراک اوباما در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما وحشت خود را از آنچه 99 سال قبل اتفاق افتاد زمانی که یک و نیم میلیون ارامنه توسط ترک‌های عثمانی کشته شدند، ابراز می‌داریم و به شدت از کشته شدن و قتل‌عام این افراد که زنان، کودکان و مردان را شامل می‌شدند، آزرده خاطر هستیم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: من به صورت مداوم دیدگاه خود را از آنچه در سال 1915 رخ داد ابراز می‌دارم و عقیده من در این باره تغییر نکرده است. من خواستار اذعان کامل، دقیق و درست به آنچه که برای ارامنه رخ داد، هستم.

درهمین حال، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه نیز در یک بیانیه که به 9 زبان تدوین شده بود، تسلیت و همدردی خود را نسبت به کشتار ارامنه ابراز داشت. وی اولین رهبر ترکیه محسوب می‌شود که دست به چنین کاری زده است.

در جریان سال‌های 1915 و 1916 ارتش امپراتوری عثمانی بیش از یک و نیم میلیون تن از ارامنه را قتل‌عام کرد. این در حالیست که ترکیه هرگونه کشته شدن ارامنه در این درگیری‌ها را علی رغم شواهد و مدارک مستدل رد کرده و آن را نسل‌کشی نمی‌داند.

اوباما همچنین ادامه داد: تمامی مردم و ملت‌ها باید به صورت هماهنگ و قوی با یکدیگر همکاری کرده و اذعان دارند که مولفه‌های دردناکی در گذشته وجود داشته است که امروزه نیز باید به آن‌ها احترام گذاشت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرد که ما باید از این مسئله در آمریکا نیز عبرت بگیریم و در مورد برخی از تاریک‌ترین لحظات در تاریخ خود سازش کنیم.

بیش از 20 کشور و 43 ایالت آمریکا به طور رسمی قتل‌عام ارامنه را به رسمیت شناختند.







تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن