تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804684576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها 10 درصد آب در دریاچه ارومیه باقی مانده


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
تنها 10 درصد آب در دریاچه ارومیه باقی مانده




مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان از آب دریاچه ارومیه تنها 10 درصد آب باقی مانده است.





خبرگزاری فارس: حسن عباس‌نژاد ظهر امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: داشتن منابع انسانی، منابع طبیعی و ذخایر ژنتیکی از سرمایه‌های مهم هر کشوری محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست حصارکشی دور منابع طبیعی نبوده بلکه ما باید در حد ظرفیت‌های مورد نیاز از آن برداشت کرده و بقیه را به خوبی برای نسل‌های آینده حفظ و نگهداری کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: طی چند دهه گذشته رابطه ما با محیط زیست و ذخایر موجود آن به هیچ وجه عادلانه نبوده و مطمئنا عواقب این بی‌رحمی‌ها به نوعی به خود انسانها باز گشته که خشکی دریاچه ارومیه عواقب همین بی‌عدالتی‌های انسان با طبیعت بوده که اکنون مشاهده می‌کنیم.

عباس‌نژاد در خصوص عامل مهم خشکی دریاچه ارومیه تصریح کرد: خشکی دریاچه ارومیه نتیجه بهره‌وری و استفاده بی‌رویه و ناعادلانه از ذخایر و منابع طبیعی است.

وی عنوان کرد: همه ساله در کشور ما بالغ بر 34 هزار هکتار اراضی قابل کشت از بین می‌رود و این در حالی است که در شمال استان میزان فرسایش خاک 34 تن در هر هکتار است که بسیار تاسف بار و نگران کننده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یادآور شد: هم‌اکنون در دنیا فقط 30 درصد منابع آبی خود را برداشت می‌کنند در حالی که در کشور ما این میزان به 80 درصد می‌رسد که این امر در واقع نوعی جنگ با طبیعت است.

عباس‌نژاد گفت: با توجه به مشکلات پیش‌رو هر روز از میزان آب دریاچه کم می‌شود و در حال    حاضر 2.3 میلیارد مترمکعب آب در دریاچه ارومیه باقی مانده و در واقع 10 درصد از آب این سرمایه ملی باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: انتقال آب از جزایر به تالاب‌های حاشیه دریاچه ارومیه از سد حسنلو، مسیرگشایی و لایروبی 200 کیلومتر از نهرها و مسیرهای سنتی، احیای تالاب‌ها، استقرار سیستم تصمیم‌گیری در حوزه دریاچه ارومیه، اجرای برنامه‌های اقتصادی و اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص موقعیت دریاچه، مطالعه برای بهره‌برداری از نمک‌های موجود از سطح دریاچه و همکاری مردم می‌تواند ما را برای رسیدن به اهدافمان یاری کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: میزان شوری آب در دریاچه ارومیه 400 گرم در هر لیتر است که تقریبا دو برابر میزان استاندارد آن می‌باشد و به حالت فوق اشباع رسیده و این نشانگر روند سریع خشک‌شدن دریاچه ارومیه و افزایش میزان غلظت نمک در آب است.

عباس‌نژاد اظهار کرد: اگر اقدامات لازم برای احیای دریاچه تا نیمه نخست سال جاری انجام نشود متاسفانه جنوب دریاچه را نیز از دست خواهیم داد و امیدها برای احیا کمرنگ‌تر خواهد شد.

وی ابراز داشت: دریاچه ارومیه با مساحت آب‌ریز 51 هزار و 876 کیلومتر مربع به طول 140 کیلومتر و عرض 55 کیلومتر، یک هزار و 267 متر از سطح آب‌های آزاد ارتفاع دارد و 102 جزیره کوچک و بزرگ را در خود جای داده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: این دریاچه از 17 سال گذشته به علت تغییرات اقلیم و بروز پدیده خشکسالی دچار کم آبی شده که هم اکنون حدود 85 درصد آن خشک شده است.







تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن