تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820388150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت از محل افزایش قیمت بنزین چقدر درآمد کسب می‌کند؟/ عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی: دولت چاره‌ای جز اصلاح قیمت‌ها نداشت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
دولت از محل افزایش قیمت بنزین چقدر درآمد کسب می‌کند؟/ عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی: دولت چاره‌ای جز اصلاح قیمت‌ها نداشت

دولت از محل افزایش قیمت بنزین چقدر درآمد کسب می‌کند؟/ عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی: دولت چاره‌ای جز اصلاح قیمت‌ها نداشت
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران می گوید با افزایش 300 تومانی نرخ بنزین و احتمال کاهش مصرف آن درآمد دولت حدود 5 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.
به گزارش نامه نیوز، از شب گذشته نرخ جدید حامل های انرژی اعلام شد و بر این اساس قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد با 300 تومان افزایش به ترتیب با نرخ 700 تومان و 1000 تومان عرضه خواهد شد.

همچنین بر اساس اعلام دولت نرخ گازوییل سهمیه‌ای در بخش حمل و نقل هم با 100 تومان افزایش از 150 تومان به ازای هر لیتر به 250 تومان و قیمت گازوییل آزاد نیز با 150 تومان افزیش از  350 تومان برای هر لیتر به 500 تومان رسید که با توجه به این که 97 درصد گازوییل مصرفی با نرخ سهمیه‌ای عرضه می‌شود اگر در سال جاری متوسط مصرف روزانه این فرآورده همچون سال گذشته حدود 100 میلیون لیتر باشد درآمد دولت از فروش نرخ این سوخت نیز سه هزار و 650 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.این در شرایطی است که در سال گذشته متوسط مصرف سوخت در کشور حدود 67 میلیون لیتر در روز ( 24.5 میلیارد لیتر در سال) بود د اگر میزان مصرف سوخت در کشور به اندازه سال گذشته باشد دولت از افزایش 300 تومانی قیمت هر لیتر بنزین حدود هفت هزار و 350 میلیارد تومان درآمد جدید کسب می‌کند.

البته زمانی که در دولت قبل نرخ بنزین افزایش یافت در نخستین سال مصرف بنزین به میزان قابل توجهی کاهش یافت و این احتمال وجود دارد که در سال 93 نیز شاهد افت مصرف بنزین در کشور باشیم.

سید حمید حسینی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در گفت و گو با نامه نیوز در این رابطه می گوید دولت برای تامین کسری بودجه خود باید بین 7 تا 8  هزار میلیارد تومان افزایش درآمد داشته باشد و با افزایش 300 تومانی نرخ بنزین و احتمال کاهش مصرف آن درآمد دولت حدود 5 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی همچنین با بیان این که صندوق بین المللی پول دو سناریو را برای آینده اقتصاد ایران طراحی کرده است گفت: سناریوی نخست این است که سیاست های اقتصادی اصلاح شود و در سال 2016 رشد اقتصادی 6 درصد و تورم 5 درصد شود.

حسینی تاکید کرد: سناریو دوم این است که سیاست های فعلی ادامه یابد و رشد اقتصادی در سال 2016 به 2.4 درصد و بیکاری هم به 14 درصد برسد و بر همین اساس دولت راهی جز اصلاح سیاست های اقتصادی ندارد.

وی با بیان این که هم اکنون تاکید است که برخی سیاست ها از جمله مسکن مهر و هدفمندی یارانه ها اصلاح شود، گفت: این که سالانه حدود 38 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی نوشته شود و بخشی از آن را به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت کرد مناسب نیست.

حسینی ادامه داد: بودجه عمرانی عامل توسعه، رونق و اشتغال است و می تواند کشور را از رکود خارج کند اما دولت در گذشته مجبور بود منابع آن را به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت کند.

حسینی ادامه داد: دولت به دنبال اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها است و لذا دولت در این زمینه در مسیر صحیح قرار دارد و می خواد با شیب ملایم هدفمندی را اصلاح کند و اگر بتواند خود را از کسری منابع هدفمندی به نحوی نجات بدهد به رونق اقتصادی کمک می کند.

عضو هیات رئیس هاتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: دولت فکر می کرد تعداد انصرافی ها از دریافت یارانه نقدی بیش از این خواهد بود و با افزایش قیمت ها منابع مازادی در اختیار می گیرد که روی آن برنامه ریزی می کرد و کار برای دولت سخت شده است.

مشروح گفت وگوی نامه نیوز با این عضو اتاق بازرگانی در روزهای آینده منتشر خواهد شد.






1393/2/5





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن