تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816170995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کجا و چگونه لوستری برای خانه بخریم؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
لوستر,لاله زار,آویز
کجا و چگونه لوستری برای خانه بخریم؟ حتما صحنه‌هایی از فیلم‌های دوران باستان را که در منزل خانواده‌های اشرافی آویزهای بسیار بزرگ فلزی با تعدادی شمع از سقف آویزان شده بود و خودنمایی می‌کرد به خاطر دارید. اکنون هم همان صحنه‌ها تکرار می‌شود، اما با استفاده از جریان الکتریسیته و آویزهایی ظریف‌تر از قبل، در حالی که خبری از اشرافی‌گری نیست.




امروز استفاده از لوستر برای همه ما به امری طبیعی تبدیل شده و این وسیله جزو یکی از لوازم منزل شناخته می شود. با این حال لوستر صرفا به عنوان وسیله ای برای روشنایی شناخته نمی شود ، چون اگر این طور بود، می توان با استفاده از یک یا چند لامپ ساده هم به روشنایی دلخواهمان برسیم، بنابراین قرار است با استفاده از لوستر علاوه بر روشنایی به جلوه و شکوه منزل یا محل کارمان بیفزاییم. بنابراین جای تردید نیست بیشتر ما برای خرید و انتخاب این وسیله زمان گذاشته و به دنبال بهترین ها با توجه به توان مالی خودمان باشیم. این گزارش شما را با برخی نکات لازم در خرید این چراغ حیاتی خانه و همچنین قیمت های آن آشنا می کند. برای کجا لوستر می خرید؟ فضاهای مختلف نیازمند نوری متناسب با کاربرد آن هستند؛ بنابراین اولین موضوع در خرید لوستر این است که تناسب آن را با محیط در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای اتاق کار داخل شرکت نیازی نیست لوستری با شعله های زیاد و متنوع انتخاب کنید و برعکس اگر قصد خرید لوستر برای اتاق پذیرایی دارید باید با توجه به این موضوع محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید به گونه ای که مطمئن باشید نور حاصل از روشنایی لوستر تمامی اجزای مبلمان شما را نمایان خواهد کرد. ارتفاع سقف و وسعت را در نظر بگیرید امروزه با توجه به توسعه زندگی شهری و البته استفاده از نوآوری های مهندسی، منازل و محل کارمان کمی متفاوت تر از سال های قبل شده است. توسعه آپارتمان نشینی و کوچک شدن ابعاد منازل همه و همه دست به دست هم داده تا آیتم های متفاوتی را هنگام خرید لوستر گوشزد کند. به همین دلیل دو نکته از مهم ترین مواردی که باید هنگام خرید لوستر به آن توجه کنیم ارتفاع و وسعت سقف اتاق است . هرچند معمولا مهندسان هنگام تهیه نقشه ساختمان استانداردهایی را در نظر می گیرند، اما بازهم بد نیست خودمان ارتفاع سقف اتاق را اندازه بگیریم و نیم نگاهی هم به وسعت سقف آن داشته باشیم. لازم به یادآوری است که استاندارد ارتفاع سقف اتاق های امروزی از 2.85 تا سه متر است، اما درباره وسعت آن نمی توان استانداردی در نظر گرفت، چون متناسب با متراژ منزل تغییر خواهد داشت. امروزه استفاده از سقف های کاذب در منازل یا محل کار بسیار رایج شده است و تعداد زیادی هالوژن روشنایی محیط را تامین می کنند ، بنابراین لوستر کاملا زینتی خواهد بود.

سنتی یا مدرن؛ مساله این است نکته دیگر در خرید لوستر، سبک آن است. کمی به سبک زندگی خودتان دقت کنید و ببینید آیا وسایل داخل منزل یا شرکت شما از طراحی های مدرن امروزی بهره گرفته اند یا این که کلا فردی سنتی هستید و این موضوع را در انتخاب وسایل زندگی نیز رعایت می کنید. پس از آن وارد فروشگاه شوید و لوستر مورد نظرتان را انتخاب کنید، چون اگر لوستر انتخاب شده شما تناسبی با دیگر لوازم منزل نداشته باشد علاوه بر این که نمی تواند در نمایان کردن جلوه و شکوه منزل شما کارایی داشته باشد بدون تردید به سرعت از آن خسته شده و آن را از سقف پایین می آورید. بر این اساس اگر منزل یا محل کاری مدرن را برای خودتان تدارک دیده اید، می توانید به محصولات دیجیتالی یا همان لوسترهای ال ای دی امروزی نظر داشته باشید، اما اگر هنوز هم سنتی زندگی می کنید نیازی به انتخاب لوسترهای لوکس و مدرن امروزی با کنترل از راه دور برای کم و زیاد کردن میزان نور یا تنظیم تایمر برای خاموش شدن لوستر نیست. نحوه نورپردازی لوستر را دریابید نورپردازی لوسترها به طور کلی به سه فرم اصلی سربالا، سر پایین و خوابیده تقسیم می شود. در مدل سربالا، نور به طرف بالا انتشار می یابد و در نتیجه سقف هم روشن خواهد شد، ولی در مدل سر پایین نور حاصل به طرف زمین است و سقف تاریک تر از دیگر نقاط اتاق است و در مدل سوم شاخه ها به موازات سقف و به صورت خوابیده قرار دارند و نور بیشتر به طرفین یعنی دیوارها هدایت می شود. بنابراین می توانید با درنظر گرفتن میزان نور موجود در اتاق به عنوان مثال نورهای ثانویه (دیوارکوب ها، آباژورها یا هالوژن های سقف کاذب) نوع نورپردازی لوستر را انتخاب نمایید، هر چند نکته اصلی محل استقرار یا همان اتاق مورد استفاده آن است. اتاق پذیرایی، تافته ای جدا بافته! اگر برای خرید لوستر مناسب اتاق پذیرایی منزل به بازار رفته اید و مثلا قصد نصب لوستر بالای میز ناهارخوری را دارید کمی بیشتر دقت کنید، چون این انتخاب شما کمی متفاوت خواهد بود و باید استانداردهای دیگری را برای این کار رعایت کنید. به این منظور لوستری انتخاب کنید که بتوانید ارتفاعش را تغییر دهید. مثلا ارتفاعش را آنقدر پایین بیاورید که تمام ظروف روی میز و نیز غذاهای چیده شده روی آن را به طور کامل روشن کند. بهتر است لوستر از سطح زمین بین 155 تا 170 سانتی متر با توجه به ارتفاع سقف اتاق ناهارخوری فاصله داشته باشد. اندازه لوستر نیز باید حدود 20 تا 30 سانتی متر از عرض میز کوچک تر باشد تا بتواند نور را بدرستی روی میز پخش کند و تقریبا فاصله میز از لوستر باید حدود 75 سانتی متر باشد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن