تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805762216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش، فناوری و عدالت است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین آقامحمدی:
اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش، فناوری و عدالت است
قزوین - خبرگزاری مهر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش و فناوری و عدالت اجتماعی بنا شده و الگویی از نظام اقتصاد اسلامی را عینیت می بخشد تا بتوانیم در برابر مخاطرات و تهدیدات داخلی و خارجی مقاومت کنیم.



به گزارش خبرنگار مهر، علی آقامحمدی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: ایران اسلامی با استعدادهای سرشار مادی و معنوی و ذخایر غنی و متنوع، زیرساختهای گسترده و نیروی انسانی متعهد و کارآمد با عزمی ملی و راسخ می تواند از این سرمایه ها برای پیشرفت همه جانبه کشور استفاده کند.

وی افزود: اگر از الگوهای اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی پیروی کنیم نه تنها بر مشکلات اقتصادی فائق خواهیم آمد بلکه می توانیم مخاطرات ناشی از تحولات جهان خارج مانند بحرانهای ملی اروپا که روبه افزایش است پشت سر بگذاریم. آقامحمدی یادآورشد: با حفظ دستاوردهای کشور در زمینه های مختلف سیاسی و علمی، اصول قانون اساسی و سند چشم انداز 20 ساله با اقتصادی متکی بر دانش و عدالت اجتماعی می توانیم یک اقتصاد پویا را محقق کنیم. آقامحمدی بیان کرد: در جهانی هستیم که همواره روبه تنش است مقاوم سازی اقتصاد ملی در برابر تغییرات اقلیمی، سیاسی، مخاطرات و تهدیدات داخلی و خارجی که بر سر راه پیشرفت کشور است و ما را از دستیابی به اهداف چشم انداز باز می دارد ضروری است. این مسئول گفت: هدف ما در اقتصاد مقامتی اتکاء به داخل است اما برون گرا هم هستیم تا با مستحکم کردن پایه های اقتصاد بتوانیم در شرایط تحریم و تهدید بدون آسیب به کار خود تداوم بخشیم و کشور آسیب نبیند. وی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را تامین پویایی و بهبود شاخص های اقتصادی کشور دانست و یادآورشد: ما نمی توانیم در برابر حوادث بیشماری که در جهان در شرف وقوع است بی تفاوت باشیم و آن را نادیده بگیریم زیرا همه از آن تاثیرپذیریم لذا باید با آگاهی با امکانات موجود و نیازهای خود در این تحولات به خواست خود برسیم.

مسئولان موظفند اوضاع جهانی را تشخیص دهند مدیرگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری افزود: مسئولان ارشد کشور وظیفه دارند اوضاع جهانی را تشخیص دهند و با علم به آن شرایط حال و آینده را رصد کنند و هنگامی که رهبری مسیر راه را ترسیم می کنند آن را درک کنند زیرا دیگر یک موضوع سیاسی و جناحی نیست بلکه به آینده کشور بستگی دارد و لازم است نسبت به آن حساس و دقیق باشیم. آقا محمدی تصریح کرد: باید بدانیم اگر حتی با آمریکا رابطه داشته باشیم به معنای فراموش کردن ظلمها و خیانت های گذشته آنها نیست زیرا ایده ما از نظر آمریکا غیر قابل قبول است و اگر بتوانند حتی از نفس کشیدن ما جلوگیری می کنند اما ما با سیاست، تدبیر، مذاکره و نرمش قهرمانانه ضمن حفظ اصول خود تعامل با جهان را مورد توجه قرار می دهیم و همواره خواهان مرگ صهیونیست و استکبار هستیم. تهدید داخلی و خارجی را بشناسیم این مسئول گفت: باید با انواع تهدیدات داخلی و خارجی آشنا باشیم زیرا در داخل هم عده ای که مقید به دین و مذهب و رهبری نیستند با تهدید خود درصدد ضربه زدن به نظام هستند که باید مراقب باشیم. آقامحمدی تصریح کرد: در برابر مخاطرات جهل ما زیاد است زیرا از نوع، زمان و نحوه آن بی اطلاع هستیم و نمیتوانیم برای مقابله برنامه ریزی کنیم و بسیاری از کشورها در این خصوص آسیب پذیرند به طوری که بحران مالی 2008 باعث شد رشد اقتصادی ترکیه به منفی 9 درصد برسد و بحران شرق آسیا سرنوشت بسیاری از کشورها را تغییر داد که همواره باید مراقب این تهدید باشیم. وی افزود: امروزه رشته های متعددی برای مقابله با مخاطره ها شکل گرفته تا اقتصاد در برابر شوکها مقاوم باشد و از هم نپاشد که در این راستا اقتصادهای پراکنده و بدون شبکه قادر به مقابله در برابر تهدیدات و مخاطرات نیست. آقامحمدی تصریح کرد: در چشم انداز رشد هشت درصدی کشور ترسیم شده تا بتوانیم به جایگاه اول اقتصادی؛ علمی و فنآوری در سطح منطقه و آسیای جنوب غربی دست یابیم که اگر این کار انجام نشود و نتوانیم رهبری این گروه که با کشورهای بزرگ اقتصادی در آینده ارتباط خواهند داشت را بر عهده بگیریم قدرت های بزرگ ما را زیر پا له خواهند کرد.

کشور بدون لنگرگاه همسایگان معنا ندارد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: کشور بدون لنگرگاه همسایگانش معنا ندارد لذا برای ما هم همسایگان اهمیت ویژه ای دارند و تلاش می کنیم به اهداف چشم انداز دست یابیم زیرا اگر رشد هشت درصدی محقق نشود نمی توان سامانه دفاعی را تقویت کرد و تامین اجتماعی را سامان داد هر چند عده ای در داخل کشور اعتقاد دارند رشد بیشتر از پنج درصدی محقق نمی شود چون چارچوب اقتصاد کشور دولتی است اما باید این کار عملیاتی شود. وی افزود: در اجرای اصل 44 قانون اساسی واگذاریها انجام شد اما مدیریتها توسط دولت حفظ شد لذا با مشکل مواجه شدیم تا رهبری شخصا وارد کار شدند و امروز هم باید بپذیریم که اصل 44 برای تجهیز بخش خصوصی اجرایی شده است و اگر کامل اجرا شود به اهداف پیش بینی شده دست خواهیم یافت. تحول در کشور باید مشهود باشد آقا محمدی در ادامه تصریح کرد: چرا وقتی مردم به کشورهای دیگر می روند تغییرات را می بینند اما در کشور خود اینگونه نیست در حالی که با عزم ملی و بسیج عمومی قادریم این تحول را ایجاد کنیم تا مردم در تحقق رشد هشت درصدی مشارکت جدی داشته باشند. نقش قزوین در تجارت و اقتصاد کمرنگ شده است وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته استان قزوین در سند چشم انداز عقب است و جایگاه شما در اقتصاد ملی، جی دی پی کاهش یافته که نشان دهند کاهش درآمدهاست که در سهم تولید ناخالص ملی و نرخ بیکاری هم وضعیت خوبی ندارید. آقامحمدی بیان کرد: علیرغم ظرفیت های خوب استان قزوین نقش شما در تجارت و صنعت و کشاورزی کمتر شده که از مسئولان استان انتظار می رود بررسی کنند که مردم در چه جاهایی می توانند سرمایه گذاری کنند و از بازاریان متعهد بخواهند وارد کار شوند، استادان دانشگاه مراکز دانشگاهی و معلمان مدارس را اداره کنند و از علماء روحانیون و بازنشستگان نخبه و توانمند استفاده کنید و آنها را در کارها مشارکت دهید. این مسئول گفت: وضعیت 35 سال اینده به گونه ای است که بهترین فرصت برای کار کردن و سرمایه گذاری فراهم شده اما باید برای مشارکت مردم برنامه داشته باشیم و بتوانیم آنها را جذب کنیم. دشت قزوین بی نظیر است عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشت قزوین در کشور نمونه و بی نظیر است و کشاورزی قزوین با استعداد و ظرفیتی که دارد می تواند درآمدهای بزرگی ایجاد کند که با درآمدهای دولتی این کار ممکن نیست لذا باید بخش خصوصی وارد این عرصه شود و با توجه به کل اقتصاد دشت به بازدهی مناسبی رسید و درآمد خوبی کسب کرد.

وی بیان کرد: گاهی یک قیمت گذاری همه چیز را در بخش کشاورزی به هم می ریزد اما در قزوین تولید محصولات ارگانیک واقعی می تواند به اقتصاد استان کمک کند. این مسئول تصریح کرد: در آمایش استان فقط به غرب توجه شده در حالیکه به سایر مناطق هم می توان نگاهی کرد و بازارهای هدف را در سایر بخشها مورد توجه قرار داد و پلهای ارتباطی مورد نیاز را احداث کرد. شهر قزوین پایلوت اقتصاد مقاومتی شود مدیرگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری یادآورشد: با بسیج همه مردم اعم از ثروتمند و غیر پولدار، بیکار و کارآمد میتوانید از همه ظرفیت های استان بهره مند شوید و قزوین را پایلوت اقتصاد مقاومتی کنید تا همه در ساخت محیطی امن، مستقل، متدین، الهام بخش سهیم و به صورت منظم و سیستماتیک وارد کار شوند و الگوی موفق شما می تواند در سایر نقاط کشور هم پیاده شود. وی افزود: این کار مستلزم داشتن نظام بانکی مناسب است تا دیگر کسی برای دریافت تسهیلات با میزان بالا، به تهران نرود و این کار در قزوین عملیاتی شود و بانکها قادر به پرداخت تسهیلات کلان هم باشند. آقامحمدی اظهارداشت: 44 درصد نظام مالی کشور در تهران مستقر است و پیامدهای زیادی را در پایتخت شاهدیم در حالی که بسیاری از کارها می تواند در استانها انجام شود و نیازی به ارجاع امور به تهران نیست. این مسئول بیان کرد: افق بورس در کشور مثبت است و با راه اندازی بورس انرژی بازار سرمایه بزرگی شکل می گیرد که تاثیر خوبی در اقتصاد خواهد داشت. در پایان به سوالات مدیران دستگاههای اجرایی استان در خصوص اقتصاد مقاومتی پاسخ داده شد.


۱۳۹۳/۲/۴ - ۱۵:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن