تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816176920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک شرکت دولتی دیگر در شرف «خیلی خصوصی‌سازی»


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: یک شرکت دولتی دیگر در شرف «خیلی خصوصی‌سازی»
خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی فرآیندی بود که پس از ابلاغ اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری‌ در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت؛ اما گاهی در حاشیه این واگذاری‌ها، اطلاعاتی منتشر می‌شود که بیانگر اجرای ناقص این قانون است که این مهم دقت نظر و حسن عمل مسئولان واگذاری‌ها را می‌خواهد.
کد خبر: ۳۹۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ - 24 April 2014



شرکت مهندسی آب و خاک «خیلی خصوصی‌سازی» خواهد شد؟
خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی فرآیندی بود که پس از ابلاغ اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری‌ در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت و تمامی دولت‌ها انجام این فرآیند را یکی از برنامه‌های اصلی خود اعلام کرده‌اند.

اما از سوی دیگر، گاهی درحاشیه این واگذاری‌ها اطلاعاتی منتشر می‌شود که بیانگر اجرای ناقص این قانون است که این مهم دقت نظر و حسن عمل مسئولان‌ واگذاری‌ها را طلب می‌کند. درباره یکی از این خصوصی‌سازی‌ها که در شرف اجراست، یکی از مخاطبان «تابناک» در مطلبی که برای «نگاه شما» فرستاده، نکاتی را یادآور شده است.

در این مطلب ادعا شده است که فرایند خصوصی‌سازی شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور با تخلفاتی در حق پرسنل این شرکت همراه بوده که «تابناک» هم برای روشن شدن موضوع، مطلب این مخاطب را منتشر کرده و آمادگی خود را برای انتشار توضیحات مسئولین مرتبط با موضوع اعلام می‌کند.












درباره جزییات این تخلف آمده است:«خصوصی سازی فرایندی است که باید طی مراحلی قانونی انجام شود؛ طبق بند ۵ قانون خصوصی سازی، شرکت‌ها بر اساس آخرین بخشنامه‌های داخلی مصوب هیأت مدیره می‌توانند با پرسنل خود تعامل نمایند.

طبق مصوبه هیأت رئیسه، مدیره و مجمع شرکت مهندسی آب و خاک، درمورد رفتن افراد از شرکت، مأخذ سنوات سالی ۳ ماه محاسبه می‌گردید.

این درحالی است که اکنون نیروهای مازاد با سالی ۲ ماه تسویه شده‌اند و پول خودرا دریافت کرده‌اند؛ اما در ارتباط با نیروهای باقیمانده که نیروهای کیفی هستند، قرار است سالی ۱ ماه برای آنان در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر شواهد حاکی است که تسهیلاتی برای فروش شرکت به فرد یا افرادی خاص در نظر گرفته شده است، به صورتیکه ۱۴۰ هکتار زمین در کرج حداقل با قیمت دویست هزار تومان، یعنی درحدود متری ۴۵ هزار ریال فروخته شده است.

در اینجا کاملا مشخص می‌شود که اموال دولتی به قیمتی بسیار ناچیز فروخته شده است. البته این مسأله ارتباطی با نیروی انسانی ندارد؛ و اکنون موضوع شکایت این است که چرا سنوات پرسنل که می‌بایست سالی ۳ ماه در نظر گرفته شود (طبق بند ۵ آیین نامه خصوصی سازی) سالی ۱ ماه در نظر گرفته شده است؟!»

‌لازم به ذکر‌ است شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور، شرکتی است که در تاریخ ۱۳۷۰/۱۱/۲ تشکیل شد و تحت شماره ۲۳۰۸ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری کرج به ثبت رسیده است. فعالیت آن از اوایل سال ۱۳۷۱ آغاز، سپس بر اساس مصوبه شورای عالی اداری با شرکت خدمات ماشین‌های کشاورزی قزوین ادغام و اساسنامه اصلاحی شرکت جدید توسط هیأت وزیران تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

این شرکت از تاریخ ۱۳۸۱/۱/۲۱در زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی ساماندهی و در راستای اصل «۴۴» قانون اساسی و مطابق مصوبه جلسه مورخ ۱۳۸۶/۱۱/۲۴ هیأت وزیران در اعداد شرکت‌های دولتی قابل واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفته است.

این شرکت تعداد نیروهای حاضر به خدمت خود را این گونه اعلام کرده است.

نیروی کارشناس (نفر)نیروی فنی (نفر)نیروی پشتیبانی (نفر)کارگر موقت (نفر)۳۷۳۹۴۹۲۹۲۶۴۴












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن