تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805364254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام سومین بخش نتایج انتخابات افغانستان / نتایج کلی شنبه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اعلام سومین بخش نتایج انتخابات افغانستان / نتایج کلی شنبه


سومین بخش از نتایج مرحله‌ای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان امروز پنجشنبه اعلام می شود. مقامات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کردند، نتایج نهایی این انتخابات روز شنبه اعلام خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از کابل ، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد: قرار است نتایج شمارش نزدیک به هشتاد درصد آرای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان امروز اعلام شود. این درحالی است که قرار بود امروز نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان به طور کامل اعلام شود اما به علت بررسی مجدد نتایج برخی مراکز رای دهی به روز شنبه موکول شد.

انتخابات افغانستان

تاکنون نتایج پنجاه درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شده است و عبدالله عبدالله با کسب چهل و چهار درصد در جایگاه نخست ، اشرف غنی احمدزی با کسب سی و سه درصد در جایگاه دوم و زلمای رسول با ده درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد.

 بر اساس تقویم انتخابات افغانستان، قرار بود نتایج ابتدایی که شامل ۱۰۰ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، امروز (پنج‌شنبه) اعلام شود اما سریر احمد برمک، عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به بی‌.بی‌.سی گفت که به دلیل ادامه بررسی‌ اسناد انتخاباتی و تعطیل بودن روز جمعه در افغانستان، این نتایج روز شنبه اعلام خواهد شد.

برمک گفت که در عوض امروز پنج‌شنبه حدود ۸۰ درصد آرا انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام خواهد شد. کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتایج شمارش نزدیک به ۵۰ درصد آرا را به تازگی اعلام کرد که بر اساس آن عبدالله عبدالله با کسب ۴۴.۴ درصد بیشترین آرا را از خود کرده‌ است.

بر اساس آرای اعلام شده اشرف غنی احمدزی با ۳۳.۲ درصد در ردیف دوم قرار دارد. همچنین زلمای رسول ۱۰.۴ درصد، عبدرب الرسول سیاف ۷ درصد، قطب‌الدین هلال ۲.۷ درصد، محمدشفیق گل آقا شیرزی ۱.۶ درصد، محمدداوود سلطان زوی ۰.۵ درصد و هدایت امین ارسلا ۰.۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس تقویم انتخاباتی افغانستان، پس از اعلام ابتدایی مجموع آرا انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون شکایات انتخاباتی ۲۰ روز وقت دارد تا به شکایت‌های انتخاباتی رسیدگی کند و نتیجه نهایی باید در ۲۴ اردیبهشت اعلام شود.

براساس قانون اساسی افغانستان، اگر هیچ یک از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نتوانند بیشتر از ۵۰ درصد آرا را به دست آورند، انتخابات میان دو نامزدی‌ که بیشترین آرا را به دست آورده‌اند، به دور دوم کشیده خواهد شد.

در همین حال شماری از نهادهای نظارتی انتخابات افغانستان در نشستی در کابل از تصمیم دفتر محلی کمیسیون شکایات انتخاباتی برای ابطال صدهزار رای در هرات انتقاد کردند.

عبدالله شیرزی، رئیس دفتر محلی کمیسیون شکایات انتخاباتی در هرات دو روز پیش اعلام کرد که به دنبال دریافت ۱۵۰ شکایت انتخاباتی در این ولایت، آرای ۲۷۷ محل رای‌گیری قرنطینه شدند. او افزود که در پی بررسی این شکایت‌ها، از میان آرای قرنطینه شده، آرای ۱۵۰ محل رای‌گیری که شامل حدود صد هزار رای می‌شود، باطل اعلام شد.

محمد نعیم ایوب زاده، رئیس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان گفت: متاسفانه آرای هرات بدون حضور ناظران نهادهای جامعه مدنی باطل شده‌اند و این تصمیم کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی افغانستان خلاف ماده ۶۳ قانون انتخابات افغانستان است.
 
دانلود
در ماده ۶۳ قانون انتخابات افغانستان آمده‌است که کمیسیون‌های ولایتی شکایات انتخابات موظف اند در خلال ۱۰ روز بعد از روز برگزاری انتخابات، نتایج بررسی‌های خود را نسبت به شکایات نهایی و منتشر کنند.
 
انتخابات افغانستان

انتخابات افغانستان

در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که ۱۶ فروردین ( آوریل) برگزار شد، نزدیک به هفت میلیون نفر به پای صندوق‌های رای رفتند تا جانشین حامد کرزی، رئیس جمهور این کشور را انتخاب کنند.
 


پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن