تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815728503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل ويزاي ابوطالبي را مسكوت گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سازمان ملل ويزاي ابوطالبي را مسكوت گذاشت
كميته معروف به روابط ميزبان سازمان ملل متحد بعد از اولين جلسه بررسي مناقشه ايران و امريكا بر سر معرفي حميد طالبي به عنوان نماينده ايران در سازمان ملل اعلام كرد كه تصميم ندارد در مرحله كنوني در اين خصوص اقدامي انجام بدهد. اين كميته مي‌تواند موضوع را به مجمع عمومي سازمان ملل متحد ارجاع دهد يا اينكه از اداره حقوقي سازمان ملل در اين رابطه اظهار نظر بخواهد.
كميته معروف به روابط ميزبان سازمان ملل متحد بعد از اولين جلسه بررسي مناقشه ايران و امريكا بر سر معرفي حميد طالبي به عنوان نماينده ايران در سازمان ملل اعلام كرد كه تصميم ندارد در مرحله كنوني در اين خصوص اقدامي انجام بدهد. اين كميته مي‌تواند موضوع را به مجمع عمومي سازمان ملل متحد ارجاع دهد يا اينكه از اداره حقوقي سازمان ملل در اين رابطه اظهار نظر بخواهد.
به گزارش «جوان»، اولين جلسه كميته روابط ميزبان با سازمان ملل متحد سه‌شنبه‌شب به درخواست ايران تشكيل جلسه داد تا امتناع دولت امريكا از صدور رواديد براي حميد ابوطالبي را بررسي كند. ايران، ابوطالبي را به عنوان نماينده خود در سازمان ملل معرفي كرده ولي دولت اوباما با اين ادعا كه ابوطالبي در جريان گروگان‌گيري سفارت امريكا در آبان ماه 1358 مشاركت داشته، از صدور رواديد براي او امتناع مي‌كند.

ايران با استناد به توافقنامه سال 1947 بين سازمان ملل با دولت امريكا معروف به «توافقنامه مقر» گفته كه امريكا به عنوان ميزبان سازمان ملل متحد، چنين حقي ندارد و به همين خاطر، موضوع را به كميته روابط ميزبان با سازمان ملل كشيده است. اين كميته كه در سال 1971 با رأي مجمع عمومي سازمان ملل تشكيل شده و مي‌تواند مشكلات سازمان ملل با دولت ميزبان را بررسي كند، سه شنبه شب با حضور هفت كشور از مجموع 19 كشور عضو تشكيل جلسه اضطراري داد تا مناقشه بين ايران و امريكا بر سر حميد ابوطالبي را بررسي كند ولي رئيس قبرسي اين كميته در پايان جلسه اعلام كرد كه در حال حاضر قصد ندارد در اين خصوص اقدامي انجام دهد. نيكلا اميليو سفير قبرس در سازمان ملل به عنوان رئيس دوره‌اي اين كميته در پايان اين نشست گفت: ايران و ايالات متحده ديدگاه‌هاي خودشان را مطرح كردند و بحث‌هايي با حضور هفت هيئت نمايندگي ديگر انجام شد و كميته تصميم گرفت كه موضوع را نگه دارد. اين در حالي است كه اين كميته مي‌تواند موضوع را به مجمع عموم سازمان ملل با 193 عضو يا دفتر حقوقي سازمان ملل براي اظهار نظر ارجاع كند.
  موضوع ابوطالبي بي‌سابقه است
استفن دوجاريك، يك سخنگوي سازمان ملل در پايان نشسست اين كميته گفت كه مناقشه به وجود آمده بين ايران و امريكا بر سر معرفي ابوطالبي «منحصر به فرد » است. او گفت: «تا جايي كه ما خبر داريم، اين موضوع كه مسئله يك نماينده دولت در ميان است، منحصر به فرد است. » بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتي سازمان ملل، وي اضافه كرد: « در گفت و گو با افرادي كه آشنا به مسئله هستند و در گفت و گو با افرادي كه مدت‌ها است كه اينجا هستند، من فكر مي‌كنم لفظ «منحصر به فرد» در اين مورد لفظ مناسبي است. » در جلسه سه شنبه شب، غلامحسين دهقاني سفير و سرپرست نمايندگي ايران نزد سازمان ملل در نيويورك ضمن تبيين تضييقات تحميلي بر هيئت جمهوري اسلامي ايران توسط دولت ميزبان، موضوع عدم صدور رواديد براي نماينده ايران را تخلفي آشكار از تعهد دولت امريكا بر اساس مقررات حقوق بين‌الملل از جمله توافق مقر دانست و تأكيد كرد كه همه دولت‌هاي عضو و مسئولان سازمان ملل بايد در مخالفت با اين تخلف و جلوگيري از آن احساس مسئوليت كرده و به منظور حفظ اعتبار سازمان ملل و اطمينان از كارايي نمايندگي‌هاي دول عضو اين سازمان با اين موضوع به طور جدي برخورد كنند. دهقاني ضمن برشمردن بند‌هايي از موافقتنامه مقر كه بر تعهد صريح دولت ميزبان مبني بر صدور رواديد براي نمايندگان كشورها نزد ملل متحد اشاره دارد، تأكيد كرد كه معاون حقوقي دبيركل بايد همه تدابير لازم براي اينكه مقامات دولت امريكا از تعهدات حقوقي خودشان تبعيت كنند را اتخاذ كند. وي از كميته ميزبان خواست كه اين موضوع را به صورت جدي و فوري تحت بررسي قرار دهد و با توسل به همه شيوه‌ها و ابزارها، اطمينان يابد كه دولت ميزبان تصميم اخير خود مبني بر عدم صدور رواديد را كه تخلفي آشكار از تعهدات بين‌المللي امريكا است، مورد بازنگري قرار دهد. سفير ايران همچنين از دبيركل سازمان ملل به عنوان طرف قرارداد با دولت ميزبان درخواست كرد كه به مسئوليت خود در اطمينان يافتن از اجراي كامل و دقيق قرارداد مقر عمل كند.  روزماري ديكارلو معاون هيئت نمايندگي امريكا نيز در اين كميته گفت كه امريكا مسئوليت‌هاي ميزباني سازمان ملل را جدي تلقي مي‌كند ولي مدعي شد كه كشورش از ايفاي نقش ابوطالبي در بحران گروگان‌گيري نگران است و قابل قبول نيست كسي كه حمايت ديپلماتيك از ديگران(ديپلمات‌هاي گروگان) را سلب كرده، تحت حفاظت ديپلماتيك باشد. ديپلمات‌ها به رويترز گفتند كه نماينده امريكا گفته موضع كشورش براي امتناع از صدور رواديد براي كساني كه در گروگان‌گيري در تهران حضور داشته‌اند چيز جديدي نيست.
  حمايت چند كشور از ايران
هنوز مشخص نيست كه نشست بعدي اين كميته چه موقع برگزار خواهد شد ولي نيكلا اميليو سفير قبرس به عنوان رئيس كميته گفته هر چند در حال حاضر قصد ندارد اقدامي در رابطه با شكايت ايران انجام بدهد، ولي پرونده همچنان باز خواهدماند: «ما همچنان به كار بر روي اين مسئله ادامه خواهيم داد و من انتظار تحولات مثبتي در آينده نزديك دارم. » ديپلمات‌ها گفتند كه در جلسه سه شنبه شب، نمايندگان برخي كشورهاي عضو كميته از جمله بلاروس، اكوادرو، كوبا و كره شمالي و چندكشور ديگر عضو جنبش عدم تعهد، از موضع ايران در مقابل امريكا حمايت كرده‌اند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 03 ارديبهشت 1393 - 21:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن