تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820730442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث مجتمع حوزوی مهم ترین راه رشد فکری و فرهنگی چهارمحال و بختیاری است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه شهرکرد:
احداث مجتمع حوزوی مهم ترین راه رشد فکری و فرهنگی چهارمحال و بختیاری است خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که حوزه علمیه اصلی ترین شاخه فرهنگی کشور است، خواستار احداث مجتمع بزرگ حوزوی در این استان شد و گفت: احداث این مجتمع مهم ترین راه رشد فکری و فرهنگی چهارمحال و بختیاری است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست شورای اداری اداره کل راه و شهرسازی این استان، با اشاره به نامگذاری امسال و بابیان این که همه نسبت به تحقق شعار سال مؤظفند اظهار داشت: بکوشیم که اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی بر جامعه امروزمان حکم فرما شود که در این صورت سربلند خواهیم شد.
 
امام جمعه شهرکرد، تقوا را مهم ترین توصیه خداوند بیان کرد و افزود: این توصیه خداوند متعال در همه جا کاربرد دارد و نسخه ای همگانی است و شامل همه انسان ها می شود؛ تقوا نسخه ای شفا بخش است که در سایه آن با هر جایگاهی و در هر مکانی می توان مسلمان جان داد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که همه باید مسلمان بمیرند و اسلام هم برای مسلمان مردن انسان ها برنامه دارد، ابراز داشت: ما هم تحت این برنامه قرار گرفته ایم؛ راز رستگاری انسان در مسلمان مردن است، کسی که مسلمان نمیرد، قبر برایش، حفره ای از حفره های جهنم است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که به یقین راز مسلمان مردن تنها در نماز خواندن و پرداخت خمس و زکات نیست، اظهار داشت: این قسمتی از فاکتورهای مسلمان مردن است، واجبات را عمل کردن یک قسمت است و محرمات را ترک کردن یک قسمت دیگر؛ بخش عمده مسلمان مردن در لحظه لحظه تصمیم گیری های ما است.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که عمده کار کارکنان راه و شهرسازی در تصمیم گیری ها است، ابراز داشت: قسمت عمده بهشت در گرو تصمیم گیری ها است؛ مواظب باشید که نفس و شیطان برایتان تصمیم نگیرد کهدر این صورت نمی توان انتظار مسلمان مردن را داشت.
 
وی با توصیه بر این که باید ظرفیت مسلمان مردن را برای خود در زندگی باز کنیم، افزود: به یقین اگر نگاه جامع و دین خواهانه را بر تصمیم گیری هایتان حاکم کنید، راه مسلمان مردن را به درستی انتخاب کرده اید و اگر این شد، همه راه ها باز می شود.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که نظام ما نظامی الهی است، خاطرنشان کرد: در نظام الهی باید همه عرصه های خدمت رسانی باز باشد و نگاه دین مدارانه حاکم شود تا بتوان جلوی خرج های بیهوده و حیف و میل کردن بیت المال را گرفت.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که فراست ایمانی مؤمن باید در لحظه تصمیم هایش به او کمک کند، بیان داشت: یکی از محرومیت های استان، فقر فرهنگی است که نیازمند توجه همگانی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که امور فرهنگی متولیان و شاخه های گوناگونی دارد، گفت: دانشگاه ها، آموزش و پرورش، مساجد و دستگاه های فرهنگی از شاخه های فرهنگی هستند اما شاخه اصلی امور فرهنگی در کشور، حوزه های علمیه است؛ چرا که فرهنگ ما مبتنی بر اسلام است و تبیین این فرهنگ دینی و اسلامی، به دست حوزویان انجام می گیرد.
 
نگاه های کوته بینانه در دوران های گوناگون مانع رسیدن حوزه علمیه به جایگاه خود شده است
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که حوزه های علمیه هیچ روزی حتی در نظام اسلامی هم به جایگاه خود نرسیده اند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین عللی که سبب شده است، حوزه جایگاه خود را پیدا نکند، نگاه های کوته نظرانه ای است که نسبت به این مراکز وجود دارد و تا این نگاه ها وجود داشته باشد، حوزه های علمیه توسعه نمی یابند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت های بالای این استان برای توسعه و رشد حوزه های علمیه، ابراز داشت: در روزهای نخست حضور در این استان، این معنا را حس کردم و به ظرفیت های همه جانبه استان در توسعه حوزه های علمیه پی بردم.
 
احداث مجتمع بزرگ حوزوی؛ مهم ترین راه رشد فکری و فرهنگی چهارمحال و بختیاری
 
وی با انتقاد از فضای محدود حوزه علمیه مرکز استان، این فضا را در شأن مرکز استان ندانست و افزود: این استان نیازمند مجتمع بزرگ حوزوی است و به یقین یکی از مهم ترین راه های رشد فکری و فرهنگی استان در گرو احداث مجتمع بزرگ حوزوی است.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که این مجتمع بزرگ حوزوی شامل همه امکانات است، ابراز داشت: اگر مسؤولان کمک کنند، با احداث این مجتمع بزگ حوزوی می توان آماده حضور طلاب سراسر کشور و حتی با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی آماده پذیرش طلاب خارج از کشور نیز بود و این خود عامل مهم رشد فکری استان است.
 
این مقام مسؤول با بیان انتظارات خود از مسؤولان و کارشناسان اداه کل راه و شهرسازی این استان، خاطرنشان کرد: بنده از دو سال و نیم گذشته پیگیر اختصاص زمین این مجتمع بزرگ از اداره کل راه و شهرسازی بوده ام که متأسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است؛ بنابراین انتظارم این است که مدیرکل و کارشناسان این اداره با دید وسیع به این قضیه نگاه کنند چرا که رشد فرهنگی استان در گرو داشتن حوزه هایی پویا است و مهم ترین لازمه رشد حوزه های علمیه توسعه آن ها است.
 
گرایش دانشگاه ها به سوی غرب به سبب بی اعتنایی به حوزه های علمیه است
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، گرایش دانشگاه ها به سوی غرب را حاصل اهمیت ندادن به حوزه های علمیه بیان و تأکید کرد: باید امروزه بیشتر به حوزه های علمیه توجه کنیم؛ بدانید و آگاه باشید که اگر به حوزه های علمیه نگاه همه جانبه کردیم، در همه امور اسلامی خواهیم شد، پس بکوشیم تا با همکاری و همراهی استان را به جایگاه واقعی خود در فرهنگ برسانیم./9457/پ202/غ



۱۳۹۳/۲/۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن